iemand aangeven of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door tompoes, 7 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Zo mee eens!

2. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Niet iedereen die zwart klusjes doet, krijgt daarnaast een uitkering of diverse toeslagen. Kijk dat verhaal van ts is duidelijk, die eet van twee walletjes, maar dat geldt lang niet voor iedereen. Tot op zekere hoogte moet zwart werken best kunnen. Voor bepaalde mensen is dat t benodigde extraatje wat ik hen gun. Daarmee hebben zij wel iets meer bestedingsruimte, want heel veel beroepen is geen vetpot.

3. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand die overdag zn eigen geld verdiend en s avonds een extra centje verdiend heb ik geen moeite mee. Maar mensen die een uitkering opstrijken en daarnaast opeens wel de mogelijkheid zien om een extraatje te verdienen, mogen in mijn ogen eerst eens een normale baan gaan zoeken. Ik ben dan toch heel nieuwsgierig waarom ze een uitkering hebben....

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Eerlijk? Ik zou het melden. Laat het UWV/de belastingdienst maar uitzoeken hoe het zit. Heb ik er niks mee te maken? Echt wel! Wie denk je dat er betaalt voor die uitkering? Serieus, als alle zwartwerkers wit gaan werken en iedereen, die geen uitkering verdient, deze ook niet krijgt, dan gaat de belasting die wij met z'n allen moeten betalen enorm naar beneden!
    En ja, ik doe ook het licht uit als ik niet in de kamer ben en ik doe de kraan dicht als ik tanden poets. Alle beetjes helpen. Dit dus ook.

5. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik zou het wel doen. Maar het zou me anders ook m'n baan kosten (handig als de uitkeringsinstantie ook meteen je werkgever is) ;)

Je kunt ook een melding doen van je vermoeden, desnoods anoniem. UWV gaat het dan onderzoeken (dus inderdaad FB na enz).

6. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ja tuurlijk ik ben stikjaloers! :( knap dat je dat ziet!!
    @penseel neem me niet kwalijk dat ik niet op je reageer ik ben nl ook nog met andere dingen bezig. Ik moest een hoop teruglezen!! Ja ik wist dat ze zwart werkte!! Jonge jonge wat ben ik slecht zeg. Kom mij meppen met de roe!!! Ik heb GEEN famiie in de buurt, op DAT moment zag ik er geen kwaad in. Nogmaals: dat ik de Belastingdienst bel: mag ik niet vragen wanneer ik het moet aanvragen ed? Ik wilde precies weten hoe de vork in de steel zat. Ik heb toen aan haar gevraagd: volgens mij kan ik niets declareren he bij de Belasting? Ze schrok toen zo erg (want toen wist ze als ik dat zou doen, ze enorm tegen de lamp zou lopen!) De reden dat ik de diensten heb beëindigd is NIET vanwege het zwartwerken (sorry als dat er eerder wel stond) maar omdat ik met haar niet meer zo tevreden was (altijd erg druk, grotere hoeveelheden fv geven bij reflux dan was afgesproken, medicijnen vergeten ed). Ik voelde mij er niet lekker bij. Die combinatie maakte dat ik er mee ging stoppen.
    Ik vind het altijd knap als mensen op internet kunnen zien dat iemand liegt ;)

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ja maar toen je er gebruik van kon maken was het niet ergdat ze zwart werkt, gaf je haar niet aan & nu wil je het wel doen? En alleen omdat je haar verdenkt. Het nog niet eens zeker weet!!!!

8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Er zit vind ik nogal een verschil tussen zwart bijverdienen naast een betaalde baan, als extraatje. Of zwart bijverdienen naar een arbeidsongeschiktheids uitkering, als je naast dat laatste zwart kan werken dan ben je dus volledig afgekeurd terwijl je wel in staat bent om (deels) te werken! Wat je zwart kan werken kan je wit ook!
    Om een voorbeeld te noemen, ik werkte tot voor kort fulltime, ben mijn baan kwijt geraakt en zit nu in de ziektewet, ik bak al een aantal jaren taarten ook voor bekenden en familie heb dit ook netjes gemeld en aangegeven wat daarin mijn kosten zijn en wat een taart oplevert, mijn winst is tussen de 5-25€ omdat ik mijn uren niet volledig meereken (is een stukje ontspanning) aangezien ik niet super veel taarten maak, heb doorgaans een paar drukke maanden en ook maanden dat er geen vraag is, hoefde ik dat niet door te geven.
    Marktplaats verkopen hoeft overigens ook pas bij structureel of bij hoge bedragen en dat wordt gewoon gecontroleerd hoor! ;)
    Mijn ex is daar recent mee door de mand gevallen, heeft ook een uitkering en gaf zich daar uit als handelsonderneming (en nee ik heb het niet gemeld, heb het via iemand anders gehoord die dit soort controles doet. En nee mijn ex betaalt geen ene rooie cent aan alimentatie dus profiteren doe ik er ook niet van!)
    Ik zou het wel melden, maar aangezien ze al eens door de mand gevallen is, zal ze echt wel gecontroleerd worden al weet ze dat waarschijnlijk zelf niet!

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    volgens mij had TS een aantal keer gebruik van haar gemaakt, waarna ze bij de belastingdienst navraag had gedaan of en hoe ze toeslag kon krijgen, toen bleek dat dat niet het geval was, heeft ts haar niet meer gebruikt. Volgens mij lees ik dit zo ... Maar sommigen blijven vooral hangen in dat ene waar ze denken TS op te pakken.

TS heeft vorig jaar gedaan wat de meesten hier zo vurig verdedigen, namelijk niet aangeven. Zelfs gelogen toen ze de inspectie over de vloer kreeg, geholpen met dingen op papier te zetten, en nu lijkt het er zeer op dat ze vrolijk op dezelfde voet verder gaat. Zeker weten dat ik haar aan zou geven! Last het UWV maar uitzoeken hoe en wat.

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik erger me groen en geel aan mensen die een uitkering trekken en vervolgens zwart gaan werken.
    Over het algemeen hebben die mensen het beter dan ik.
    Niet dat ik iemand anders niets gun maar ik als werkende gun mezelf ook wel wat.

Ik werk m'n eigen kapot voor zo'n 600,- per maand.
    Ja ik werk maar 14 uur maar omdat ik niet gezond ben kan ik niet meer werken. Maar ik ben te gezond om af gekeurd te worden.

Het is dan heel erg fijn om te zien dat de mensen die minder mankeren als ik voor hetzelfde geld niks hoeven te doen en daarbij lekker beunen om uiteindelijk een heel mooi salaris over te houden.

Het is gewoon oplichterij als je prima kan werken maar je aanstelt bij de instanties om een uitkering te krijgen!

Prima voor de mensen die een beetje beunen buiten het werk om.
    Ik ken er ook zat. Maar die staan wel elke dag op om naar het werk te gaan en wat ze dan in hun vrije tijd doen moeten ze zelf weten.
    Maar een uitkering trekken terwijl je prima kan werken en dan extra bijverdienen gaat er bij mij niet in.

Die mensen hoef ik niet in mijn leven en ja ik zou ze aangeven!
    Maar alleen als ik het zeker weet en niet bij een vermoeden.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Absoluut aangeven!

12. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Precies Strijkkraal! Jij begrijpt het dank je wel!
    Prima als sommige mij als jaloers bestempelen of denken dat ik ook net zo slecht ben. Vind dat altijd zo knap dat mensen dat kunnen beoordelen via het internet!
    Wat maakt de volgorde nou uit? IK heb gebruik gemaakt van haar diensten, ja dus ZWART betaald. Het is mij verteld door haar dat ze dus een gastouder was. Ik dacht toen ik thuis was: he dat is handig, dan kan ik m'n inkomsten opgeven! Dus eerst de Belasting gebeld met informatie, daarna aan haar gevraagd! Word ik dan gelijk bestempeld als "net zo erg" en "je wist het toch" ????

Ik ga vandaag even op de site van het UWV kijken wat ik kan doen.

13. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
  14. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Dit.

En er zit in mijn ogen wel degelijk een verschil tussen af en toe bijklussen naast je wit betaalde werk of een compleet maandsalaris overhouden naast je uitkering.

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Als iedereen de andere kant opkijkt, komt karma ook niet langs he. Wat niet weet..

Ik zou d'r aangeven. Wij betalen haar uitkering en mevrouw zit er warmpjes bij. En als diegene je ook nog eens als schijt heeft behandeld, zou ik gauw m'n plan hebben getrokken.

16. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik heb via het UWV telefonisch advies gevraagd, zij hebben alles wat ik heb gemeld anoniem verwerkt. Het punt is, beruchte fraudeurs krijgen met regelmaat een bezoekje om te kijken of alles nog naar wens verloopt en of ze inderdaad zich (weer) aan de regels houden. Zij is vrij berucht omdat ze al sinds 2008 de boel aan het belazeren is.
    Ze nemen de melding ter kennisgeving aan. Ze gaan binnenkort een bezoekje brengen aan haar OF ze rijden langs en bekijken wie er in- en uitgaat en met hoeveel eventuele kinderen er in- en uitkomen.

Ze zei zelf dat ze nooit verwacht had betrapt te worden, omdat ze alles nauwkeurig plant, de "facturen" via korte briefjes in de oppastassen stopt en bewust niet via telefoon of een appje. Als er enige verdachtmaking was, moesten we achterom komen.

Als ze nu niets te verbergen heeft, is er niets aan de hand. Heeft ze dat wel, dan is echt vette dikke pech voor haar. Ze moet zich nu eenmaal aan de regels houden. Ik werk me rot voor m'n centen. De grootste stap om het WEL te melden is: ik heb meegewerkt (flabbergasted) om voor haar te liegen.

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik vind jou heel stiekem.

Stap dan op de vrouw af en vraag het. Mocht het niet zo zijn weetje hoeveel problemen dat haar geeft?

Niet zo schijnheilig doen want je heb zelf ook gebruik van haar gemaakt. Want ja je heb hier geen familie e.d. kom op.

Laatste wat ik zeg in dit topic want moet erg op mijn vingers zitten!

18. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Neem aan dat je daarvan geleerd hebt en nu een witte go hebt en niet weer voor haar zult liegen. Mensen maken nou eenmaal wel eens een fout. Structureel de boel belazeren is dan weer wat anders.

19. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Beetje vreemd... Net vertel je dat je NIET bent weggegaan om de reden zwartwerken, maar omdat je het niet eens was met haar manier van werken.... Als dat wel in orde was geweest was je daar dus gewoon gebleven. Suzy beweert het tegenovergestelde en jij geeft haar helemaal gelijk...

;)

20. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Geef maar weer lekker op mij af!!! Ik stiekem? En het feit dat zij al sinds 2008 belazerd?? Dat is niet stiekem? Dat ik voor haar gelogen heb en dat zij mij vervolgens in de stront laat zakken? Ik kan haar niet op de man afvragen, want ze omzeilt mij, kijkt mij niet meer aan en als ik haar roep doet ze alsof ze stront in dr oren heb.

Deel Deze Pagina