Mijn dochter van 13 maanden heeft de laatste weken niet zo'n zin in haar avond eten. We hebben haar heel lang alleen potjes avond eten gegeven! Maar toen ze plusm. 9 maanden was, zijn we het gedeeltelijk zelf gaan maken, eerst gepureerd, maar nu sinds 1 1/2 maand gewoon zo als wij het eten, dat moet ze tenslotte ook leren. Maar dat is dus nu vaak een drama, zoals bijv. vandaag, had lekker kip-kerrie gemaakt. Geen hap heeft mevrouw gehad, ze draait haar hoofd al om als de lepel aankomt. Erg frusterend!!! En ik ben er niet zo heel goed in om me geduld te bewaren. Afleiden, zelf proberen te laten alles geprobeerd en hielp wel een beetje, maar vandaag wilde ze helemaal niets. Maar een bakje kwark wat ze altijd na het eten krijgt, gaat er wel zo in. Dus trek heeft ze wel! Hebben jullie tips??? Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
zelf aan laten klooien. hier ook 1 die niet eet als ze geholpen moest worden. heb dr toen een vork gegeven zodat ze zelf kon prikken en dat ging gelijk een stuk beter, meeste ging en gaat nog steeds er met de handen in, ik heb zo van als ze maar eet. dus wie weet als jij je dochter zelf laat eten dat het dan beter gaat.
Idd zelf laten knoeien. Helpt hier erg goed. Vork geven en laat mijn zoon zijn gang gaan, wordt wel een knoeiboel maar dan komt er tenminste wat eten naar binnen en hij draait niet zijn hoofd weg voordat hij het geproefd heeft Wat ook goed helpt hier, is een boekje er bij pakken, Hij bekijkt alle plaatjes en houdt er hele verhalen bij, en ik lepel het eten naar binnen Mijn zoon heeft trouwens ook met 13 maanden zo'n fase gehad, werd er zelf ook kriebelig van. Was op vakantie dus met mooi weer de kinderstoel buiten gezet, zijn eten voor hem gezet en liet hem knoeien en ik gaf er verder geen aandacht aan, want hoe meer aandacht ik er aan gaf hoe slechter hij eten ging... en sindsdien eet hij weer prima. Dus kan een fase zijn...
Ik ben daar altijd heel simpel in. Ik bied het een paar keer aan als we aan tafel zitten en als ze niet wil, dan wil ze niet. Ik heb zelf ook niet altijd trek in iets warms of iets zouts maar dan kan ik best trek hebben in kwark. Zuivel is ook eten en ook nodig voor je kindje dus fijn dat ze wel haar kwark eet, dan weet je toch dat ze wat in haar (kleine) buikje heeft.
Of zelf laten doen, of afleiden. Of beide Vooral geen strijd van maken... dan eet ze het straks nooit weer Ze zijn nu nog te jong om daar wat drang achter te zetten... en eet ze niet, nou dan niet. Na afloop toetje en op een ander moment halen ze wel weer in. Mijn stiefzoon had ook zo'n dramatijd met eten, dan wilde hij 's avonds niks. Zat ie te bunkeren bij het ontbijt, niet te filmen!