Boodschappen doen bij de plus?

Discussion in 'De lounge' started by Deedee91, May 21, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,646
    5,679
    113
    Elke maandag doe ik de grote boodschappen. Vaak op mijn enige vrije dag die week. Het neemt veel tijd in beslag wat ik liever met mijn dochter besteed. Ik wil het afhalen bij een pick up point maar die zit alleen bij de plus een dorp verderop. Ik ben echt een ah ganger bij de plus kom ik nooit. Ik vroeg mij af of de plus een duurdere winkel is? en of de huismerken daar goed zijn?

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik doe altijd boodschappen bij de plus en vind de plus echt niet duurder dan de AH...

Ook de huismerken vind ik prima te doen

3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Wij doen ook altijd boodschappen bij de plus. 9 van de 10 keer goedkoper dan de ah bij ons in het dorp. Zeker de huismerken en basismerken. Kwaliteit is eg goed ook van groente en fruit. Het belangrijkste vind ik dat alle basismerken ook online te verkrijgen zijn. Dat is bij de ah lang niet altijd zo.

4. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Hier ook een Plus ganger :) ga soms wel naar AH maar nooit voor de grote boodschappen omdat AH naar mijn idee toch een stuk duurder is. Met name vlees lijkt prijziger.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ben zelf geen fan van de plus. Heb er een tijd boodschappen gehaald ivm de voetbalplaatsjes voor mijn zoon. Groente en fruit bedorven snel en ook vlees en vleeswaren zagen er als snel niet meer uit. Waarom laat je AH niet bezorgen? In daluren kost dit heel weinig.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,872
    5,110
    113
    Waarom laat je de boodschappen (!) van de AH niet thuisbezorgen?

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,646
    5,679
    113
    Thuisbezorgen ah kan hier niet :( ook ophalen is ruim 20 min verder en de plus een dorp verder.

Maar over het algemeen zijn jullie wel tevreden dus.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Bestellen bij de plus via het werk. Maar ik vind hem best duur
    Huismerk is prima te doen hoor.

Ik ga graag naar de jumbo. Kunnen die niet thuis bezorgen bij je?

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,610
    8,359
    113
    Female
    Ik zou het gewoon proberen. Smaken verschillen. Het klinkt niet alsof je een veel beter alternatief hebt.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,646
    5,679
    113
    Jumbo heb ik ook naar gekeken maar die bezorgen niet en hebben ook geen pick up. Ja 25 min rijden. Grrr waarom ben ik in een gat gaan wonen.

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Wij hebben hier de keuze, Plus of AH, maar ik doe veel liever mijn boodschappen bij de Plus. De groente en fruit zijn van betere kwaliteit en ik de plus hier heeft een uitgebreider assortiment. En wat betreft prijs, de weken dat ik mijn boodschappen wel bij de AH haal (wanneer ze een leuke actie hebben), ben ik meestal iets duurder uit.

12. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    En ik ervaar het juist andersom! Ik vind de groente en fruit veel beter van de Ah, ook groot biologisch assortiment. Ik ben zelden ontevreden over een product van Ah, terwijl ik dat wel ooit ben van de Plus, mn van groente en fruit (mijn vriend wil nog wel eens naar de Plus gaan) Prijs weet ik niet..
    Maar op zich is de Plus een prima winkel hoor, maar als ik kan kiezen.. ;)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wat wij hier doen: mijn man haalt in zijn pauze bij de lidl de spullen die niet in de koeling hoeven. Ik haal op donderdagavond of vrijdagochtend de spullen die wel in de koeling moeten (bij de plus). Zo heb je per persoon nooit hele grote boodschappen.
    Of je gaat een keer 's avonds als je man thuis is en je dochter al op bed ligt.
    Maar goed, weet niet of je een partner hebt en of die wel thuis is doordeweeks ;)
    Wij halen dus wel veel bij de plus (o.a. biologisch vlees en melk) en zijn heel tevreden. Ook groente/fruit die we daar wel eens halen is prima.

14. thephantom

thephantom Fanatiek lid

May 25, 2016
    1,154
    707
    113
    Female
    Nederland
    Ik heb juist de ervaring dat veel AH Basic of iets duurder eigen merk producten wel te vinden zijn online! :) Bij de Plus website online weet ik het dan weer niet, want die bezorgt pas sinds kort bij ons waardoor ik nog geen gebruik heb gemaakt van het online bestellen.

15. thephantom

thephantom Fanatiek lid

May 25, 2016
    1,154
    707
    113
    Female
    Nederland
    - oeps dubbel -

16. thephantom

thephantom Fanatiek lid

May 25, 2016
    1,154
    707
    113
    Female
    Nederland
    Ik ben nu wel heel erg benieuwd wat voor een 'gat' je woont haha. Ik woon ook in een redelijk klein gehuchtje, maar daar bezorgen ze wel (Plus ook pas sinds een paar weken, AH al wat langer). Dus wie weet komt er binnenkort wel een bezorgservice in het 'gat' waar jij woont! :D

17. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Bij de plus bestel je uit het winkelassortiment. Je besteld ook echt bij de locale plus en die bezorgd het dan ook. Ik vind dat wel fijn dat ik de locale ondernemer niet benadeel door online boodschappen te doen. De plus hier is een franchise. Dus letterlijk alles wat in de winkel staat staat ook online. Afhankelijk welk filiaal je kiest heeft de een het dus wel de ander niet en verschillen de prijzen ook.

18. thephantom

thephantom Fanatiek lid

May 25, 2016
    1,154
    707
    113
    Female
    Nederland
    Goed om te weten, dat wist ik niet van de Plus! Dat heeft ook wel weer wat de lokale ondernemer ondersteunen vind ik.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    & anders s avonds boodschappen doen? Als je man thuis is.
    Kan je even alleen gaan.
    Al is dit natuurlijk niet het ideaalste. Maar kan je wel gewoon je aandacht en tijd besteden aan je dochtertje.

20. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Ah is zeker duurder dan de plus hier
    Vooral het vlees
    Je krijgt daar minder voor meer
    Kwaliteit van groente is minder bij de plus omdat ze Fairtrade werken
    Plus heeft af en toe acties voor gratis bezorgen
    Jumbo bijna altijd
    Jumbo thuisbezorgen slechte ervaring mee ze geven je verrotte enoverdatum producten
    Plus kiest de mooie appels voor je uit
    Lidl is nog steeds m'n nr 1 qua prijs en groente en fruit kwaliteit

Share This Page