Wet poortwachter

Discussie in 'De lounge' gestart door Djonna, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djonna

Djonna Niet meer actief

Hallo allemaal,

Even een vraag zijn er hier ook mensen bekend met de wet poortwachter??? Zit er nu middenin en kan wel wat advies gebruiken ;)

Liefs Djonna

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wel een beetje maar niet alles. Heb er zelf ook mee te maken gehad, maar da's ook al weer in 2003 geweest.

3. Djonna

Djonna Niet meer actief

Ohh gelukkig!!! Het probleem is ben sinds oktober 2010 58% ziek. geprobeerd te reintegreren via mijn huidige werk, niet gelukt nu via een reintegratiebureau maar vanaf het 2e ziektejaar zitten ze ongelooflijk te klooien met mijn salaris.

Klopt het dat je in het 2e ziektejaar 85% van je salaris krijgt en als je je daarnaast ziek meld over de dagen dat je ziek bent maar 70% krijgt???

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    K*t, dat weet ik dus niet zeker. Ik had een werkgever die gewoon 2 jaar lang 100% uitbetaalde.

Wat ik wel weet is dat het in veel gevallen afhankelijk is van wat er in je CAO is afgesproken. Wettelijk is inderdaad minimaal 70% en daarbovenop kan volgens CAO nog een aanvulling zijn.

Maar in mijn ogen moet je dan je aanvulling ook gewoon krijgen wanneer je aan het reïntegreren bent. Dat zou anders immers juist een demotivatie zijn om te gaan reïntegreren.

Ben je lid van een vakbond? Anders daar even voorleggen.

5. Djonna

Djonna Niet meer actief

Heb zometeen een afspraak bij het juridisch loket dus ik hoop dat die mij ook verder kunnen helpen :(

Deel Deze Pagina