Hoi, Ik ga over kleine 2 weken stoppen met de pil en dan gaan we voor een 2e kindje. Ik vind het mega spannend aangezien ik met 31 weken m'n prop ben verloren bij m'n zoontje en met 33 weken aan de weeënremmers lag. Gelukkig issie blijven zitten tot 36 weken. Wat denken jullie? Zou het bij een 2e zwangerschap ook zo kunnen gaan? Is er een grotere kans op vroeggeboorte ivm m'n eerste bevalling? Ook kwam m'n placenta niet dus moest ik onder narcose, veel bloed verloren, bloed transfusie gehad. Hoe groot is de kans dat me dat weer te wachten staat denken jullie?
Dat zou ik allemaal met je gynaecoloog van destijds besproken. Waren er destijds oorzaken aan te wijzen bv? Hoe is het te voorkomen? Je zou gewoon in het vroeggeboorteprotocol moeten komen bij de nieuwe zwangerschap. Wat betreft de placenta, de kans is groot dat die de volgende keer ook niet vanzelf komt. Helaas. Bij sommige vrouwen groeit de placenta te goed in.
Dank je wel voor je reactie. Wat houdt zo'n protocol in, weet je dat toevallig? Bij mijn weten is er geen oorzaak vastgesteld, gewoon pech. Begon met harde buiken, vanaf 26 weken al verplicht thuis.
Extra controles op infecties, magnesium, prolutoninjecties (progesteron) om de baarmoeder rustig te houden, soms een cerclage. Ik zou eens vragen wat er mogelijk is.