Wat te doen bij gillen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiki, 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Leo is morgen 1,5 jaar en gilt af en toe de hele boel bijeen. Niet vanwege pijn ofzo, want hij huilt eigenlijk nooit. Maar gewoon keihard gillen net als een meid. In de auto, in de buggy, tijdens het eten, bij het spelen, enz. Keihard AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAh!

Wat moet ik eraan doen? Wie heeft dit ook en hoe ga je er mee om? Enz...

Dit heb ik zelf al een tijdje geprobeerd:
    - Rustig blijven en zeggen: Leo niet gillen, dat mag niet. --> geen effect, snapt zo'n ukkie dat eigenlijk al?
    - op de gang zetten --> Leuk, spelen met de schoenen!
    - negeren, ik doe mijn best, maar het valt eigenlijk niet te negeren. De buren van 200 m verder horen het nog.
    - niet boos worden, moeilijk want het gaat je door merg en been.

Ik denk dat hij om aandacht vraagt op een niet zo'n leuke manier, aandacht kan hij wat mij betreft genoeg krijgen, maar hoe krijg ik hem zover dat hij niet meer gilt... Zijn zus van bijna 4 doet het nu ook al af en toe.

Straks eerst maar even winkelen voor oordopjes :)

Groet van Kiki

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Doet hij t gewoon zonder reden dan? Ik bedoel eigenlijk te vragen blijft hij t doen ook al praat je tegen m of ga je met m spelen ofzo?

Mss dta hij zijn eigen stem aant testen is. Hij weet dat hij t is en vind dat harde geluid wel erg leuk om te horen :) Dat hoor je tenminste wel vaker dat als ze hun eigen stem ontdekken dat ze dan weleens gillen enz

Hopelijk is t gewoon een fase waar je even doorheen moet (of duurt die fase al heel lang ;) )
    Idd dat apart zetten,,,,ze begrijpen wel al t een en ander maar als hij dan gaat spelen schiet t niet op,,,

Moeilijk moeilijk,,,

3. sim

sim Niet meer actief

doet me denken aan die reclame van die vrouw die ook over de grond gaat rollen en gillen :) maar kan me voorstellen dat je met je handen in het haar zit.

ik weet zo geen tip, maar lees wel even mee ;)

4. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Schoenen uit de gang halen? ;)

Maar zonder gekheid. Ik heb hier in huis een hoekje waar ik Sarah inzet als ze stout is. Ze kan er zo uit maar dat geeft niet, zodra ze het weer doet zet ik haar weer in de hoek en het helpt wel moet ik zeggen, ze vindt het geen leuk hoekje!

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Hihi, zelf gaan gillen heb ik ook al eens geprobeerd, maar anders dan een zere keel en vreemde blikken van omstanders heb ik nog niet gehad.

hij doet het nu sinds juli, en ook als ik hem daarna afleid of hem wat te drinken geef. Of met hem spelen...
    Hij blijft gillen als een mager speenvarkentje :(

Dus toch maar de oordopjes?

6. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    afleiden?
    Misschien een tijdje bijhouden wat er aan voorafgaat wrom ie zo gilt
    als het aandacht is, dan kun je het misschien voor zijn door hem juist op momenten als ie niét gilt wat extra aandacht te geven.
    En zoiets als negeren moet je wel lang en consequent blijven doen als je wilt dat t effect heeft, lijkt mij een hele goeie optie als het om aandacht gaat..en dan zodra ie is gestopt hem aandacht geven.
    Verder zou ik het eigenlijk ook niet weten..

7. cindypascal

cindypascal Actief lid

26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    rowin gilt ook altijd om aandacht, of als iets niey gaat zoals hij wil, hij kan echt heel driftig worden, ik roep dan flink hard een keer "Hé" en dat is voor hem genoeg. dan is het ook meteen klaar, ik hou dat nu al een tijdje vol en het gillen wordt al minder....

Groetjes cindy

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    kun je het gillen doorbreken?

en als je weg loopt? wat doet hij dan?

bij ons thuis hadden we oppaskindjes en die verzocht ik altijd in de serre te gaan gillen... hihi dat was dus ook een oplossing! hihi

en hij stopt ooit een keer... hoe gebeurd dat dan?

En gilt hij met een traan of met een lach?

9. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Yes, eindelijk een goede reden om toch een serre te laten bouwen :D

Ik probeer eerst 1 ding uit, en dat is bij gillen meteen onze zoon op een krukje zetten in de hoek. Vandaag ging hij weer eens lekker zijn stembanden oefenen en toen ik hem aankeek ging hij zelf al naar de kruk toe... Op 1 of andere mannier heb ik nog niet het idee dat het krukje werkt :(

Maar goed, eigenlijk heeft hij alleen nog maar gegild als hij enthausiast aan het ronddraven is. Nu nog maximaal 1 a 2 keer per dag, en dat is al een verbetering.

Groet van Kiki

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hahaha jah kiki! das een mooie reden! hahaha

maar dat krukje moet best een goede oplossing zijn... mar idd wel volhouden.... pas dan kun je zien of het zijn vruchten afwerpt!

hihi suc6 met je gillend manneke! hihi

Deel Deze Pagina