Iemand advies?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kari, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Nee kennelijk niet. Ik ben dan nog zo dat ik dan niet over een eventuele claim van dat water wil beginnen, ik ben ook de rotste niet. Maar zij beginnen nu wel over die stoel, en daar gaan mijn nekharen van overeind staan:$:$:$:$:$:$

Nou nu neem ik een flinke borrel ;)

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    :D:D:D:D geniet van je borrel! je zou toch contact krijgen met iemand? hopelijk hebben die goed advies voor je!

maar zou daar iig nooooooooit meer heen gaan..

3. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Op basis waarvan zou je verzekering dit moeten vergoeden? Omdat je op een stoel bent gaan zitten (waarvoor deze bestemd is) en dat deze ineens kapot ging? En wat zou jou hieraan te verwijten zijn?
    Plus dat je aansprakelijkheidsverzekering uitkeert op dagwaarde en niet op nieuwwaarde. Je hebt dus zeker de originele bon nodig van de stoel die kapot is gegaan. Bij je reisverzekering kun je niet terecht, je hebt namelijk geen boekingsbewijs.

Misschien anders vragen of hij je een kopie van het boekingsbewijs kunt opsturen, zodat je het kan claimen bij je reisverzekering? Als je een boekingsbewijs hebt, kun je een kopietje sturen naar de belastingdienst haha. Of aanspraak maken op een vergoeding voor de dagen dat je zonder water hebt gezeten.

Iig, succes! Ik zou dit absoluut niet zomaar betalen!

4. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Dat denk ik dus ook, dat een stoel om te zitten is. Vandaag ga ik nog even heen en weer bellen met de verzekering en Consuwijzer, en naar aanleiding daarvan stuur ik de beste meneer maar een mailtje. Ik vind het wel eng, ik heb nooit dit soort dingen.

5. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Dames wat vinden jullie hiervan?

Geachte.....

Ik heb de bon van de balkonstoel ontvangen. Het is alleen niet om de bon van
    de kapotte stoel, het is de bon van de nieuw aangekochte stoel.

Ik heb naar aanleiding daarvan me laten voorlichten door wat instanties, o.a. mijn reis-
    verzekering, mijn WA-verzekering en een andere instantie. Blij dat ik dit gedaan heb, want wat
    blijkt; Bij navraag en advies blijkt dat ik van de verzekering de kosten NIET vergoed krijg.
    Er is niet aan te tonen in wat voor staat de stoel was, en hoe oud de stoel was op het moment dat
    ik er op ging zitten. Is de dagwaarde van de stoel bekend?
    Een stoel die in orde is breekt niet zomaar af en moet toch makkelijk een
    gewicht van 68 kg kunnen dragen. Daarbij was er al schade aan het zitvlak van de stoel, kennelijk
    veroorzaakt door iemand anders. Het is mijnsinziens dan ook de verantwoordelijkheid van
    de verhuurder, om te zorgen dat het één en ander in orde is als men een appartement betrekt.
    Doordat de verzekeringen het afwijzen, en het advies wat ik van consumentenorganisatie gekregen heb,
    kan ik zelf dan ook niet voor de kosten opdraaien zoals jullie zullen begrijpen.
    Ik neem aan dat jullie voor dergelijke incidenten zelf verzekerd zijn.
    Doordat ik een klap ben gevallen, heb ik nog een paar dagen met een pijnlijke elleboog gelopen.

Ik vind dit een hele vervelende situatie, omdat ik in de vakantie zelf ook gederfd reisgenot
    heb geleden, vanwege het feit dat ik van woensdag 23 juni t/m zondag 27 juni geen warm
    water heb gehad. Nu ben ik ook de moeilijkste niet, maar bij navraag zou ik dit wel kunnen claimen,
    volgens de consumentenorganisatie. Ook heb ik hierover gebeld met jullie en hier kosten voor gemaakt.

Misschien dat we elkaar op deze manier tegemoet kunnen komen.

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    lijkt me prima
    verder hier bij laten!

7. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Lijkt me helemaal duidelijk. Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Laat maar, had die brief nog niet gelezen :)
    Die klinkt prima.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hmmm zwart verhuren?

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ja had er ook al wat navraag op gedaan.. sowieso niet slim om zwart te huren.. want dan kan je dus nergens aanspraak op maken (laatst was bij alberto stegeman een vent die zwart huurde van een nl-er en die kwam op de plaats van bestemming en daar stond niks:$ dat terzijde)

maar hij kan dus ook nooit geen aanspraak op jouw doen;) das dan weer positief

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat streept ie maar lekker weg tegen de dagen dat jullie koud water hadden.

Deel Deze Pagina