Iemand al de Bio-luiers van Etos geprobeerd?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dot, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    je hebt probeerverpakkingen. De poep heb je in een handomdraai van de luier want je gebruikt ook van die kleine wegwerpdoekjes die plas doorlaten zodat het niet op het huidje blijft zitten en poep dus opvangt. Dus geen geklieder en gedoe!

    ik bedoelde dat ik biologische en bamboo verwerpluiers gebruik voor de nacht. Van het merk Moltex en Bamboo Eko
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat ken ik hier in nederland inderdaad niet.

    de probeerverpakkingen zijn gemiddeld 80 euro en dat vind ik toch een hoop geld om iets te proberen dat mss helemaal niet bevalt.

    maar mss bevalt het ook heel goed, dus dat is een dilemma haha
     
  3. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    dat is een dagverpakking met 5 luiers en 5 broekjes

    ik bedoel een verpakking met 1 luier en broekje en doekjes

    www.littleones.nl dan naar luiers en zo en onderaan staat proefverpakking maat 1=9 euro maat 2=11 euro
     
  4. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik surf meteen eens heen, dat is een prijs dat je het inderdaad nog eens kunt proberen, leuk, dank je wel!
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik ben juist blij dat ik die luiers ergens anders kwijt kan dan in mijn eigen vuilnisbak, want die zit altijd al stampensvol en zo doe ik gelijk iets goeds voor het milieu. Naar het kdv gaat ze toch 2 x per week, dus nemen we gelijk een volle luierzak mee.
     
  6. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik heb ook wasbare van bamboo (Bamboozle van Tots Bots) en die bevallen super ! Nog beter dan wegwerpluiers, die we ook wel eens gebruiken bij een dagje weg ofzo.
     
  7. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hier bevallen ze erg goed. Idd de flapjes zouden wat langer mogen! Maar verder zitten ze prima, zijn niet stug ofzo. Gebruik ook de doekjes enz. van hun die zijn ook fijn. Ruiken ook niet zo overdreven. En laten goed los bij het uit de doos trekken.
     
  8. Tinus

    Tinus Actief lid

    18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Uhm, die nature babycare luiers mogen niet in de GFT bak hoor. De buitenkant is 100% biologisch afbreekbaar, maar de vulling is helaas nog gedeeltelijk niet biologisch afbreekbaar. Al met al zijn de luiers dus 70% afbreekbaar, stukken beter dan gewone wegwerpluiers, maar dus niet volledig.
     
  9. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    In sommige gemeneentes moeten alle luiers in de GFT bak. Was of is zo in de gemeente smallingerland bijv.
     
  10. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Het ligt aan de gemeente waar je woont of je de luiers bij het GFT mag doen, hier mag het bijvoorbeeld niet, maar bij mijn schoonouders weer wel.
     

Deel Deze Pagina