Huilen, huilen, huilen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cocko, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    :( Heb het al vaker hier neer gezet volgens mij maar ik weet ECHT niet meer wat ik nu nog moet doen.
    Ons zoontje is inmiddels anderhalf jaar en slaapt nog steeds niet door. Na anderhalf tot twee uur slapen wordt hij krijsend wakker en wil niet meer slapen. Als wij op z'n kamertje zijn, is hij stil maar zodra we 1 stap doen, begint het drama weer. En hij houdt het heeeel lang vol. Wij zelf als ouders hebben het idee dat er 'iets' is, maar weten niet wat. Omgeving zegt: uitproberen, dwars, koppig. Maar dit is zo'n groot verdriet. Ook al bij ha geweest, medicijnen tegen reflux gehad, hielp niet. Bedje veranderd, hielp niet. Lampje aan/uit, hielp niet. Noem maar op. Nou zat ik op internet te kijken en kwam uit bij een fysiotherapeut waar hij toen hij baby was, geweest is ivm een vastzittende nekwervel. Hij is toen 'gekraakt' en de klachten waren over. Zou, zou het kunnen, dat hij toch weer last heeft van z'n nekje? Hij is een paar keer heel hard gevallen en grijpt wel de laatste anderhalve week alsmaar naar z'n achterhoofd/nek. Wat denken jullie? Ben aan t eind van m'n latijn, bel morgen toch maar die fysio op, want ik weet niet meer wat we moeten doen. CB is geweest deze week, advies: 1. laten huilen. 2. erbij gaan zitten en telkens stapje weg doen.
    Het is misschien moeilijk om je deze situatie voor te stellen, maar wat zou je denken/doen?
    Alvast bedankt!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    1) Niet laten huilen, jullie gevoel is dat er iets mis is, dus dat eerst uit laten sluiten!
    2) Jezelf het makkelijk maken, dus niet laten huilen maar bijvoorbeeld tot je weet of er iets aan de hand is of niet zijn bedje bij jullie of een matras bij hem op de kamer. Misschien is hij bang als hij alleen is bijvoorbeeld...

Sterkte!

3. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Ik sluit me aan bij suusjuh.
    Niet laten huilen, vind ik nooit een goed idee maar zeker niet voordat je hebt uitgesloten of er niks medisch is.
    Als Fysio niks kan vinden is osteopaat misschien nog een idee.
    Verder heb ik veel gehad aan het boekje "slaapproblemen de baas", dit is misschien een idee als al het medische is uitgesloten.
    Probeer het tot die tijd voor jezelf zo gemakkelijk mogelijk te maken door bedje bijvoorbeeld bij jullie om de kamer te zetten of door zelf bij hem om de kamer te gaan slapen.
    Succes ermee, heel vervelend als je kindje zo huilt en je weet niet waarom.

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Sluit me ook aan bij mijn voorgangers. Ik geloof er nooit in dat kinderen je willen 'uitproberen', als je er gewoon altijd voor ze bent als ze je nodig hebben, waarom zouden ze dat dan doen?!

5. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Is dit iedere nacht zo? Jeetje wat vreselijk zwaar moet dat voor jullie zijn!
    Mijn meisje van 13mnd slaapt ook nog altijd heel erg slecht. Wel ietsje beter dan voorheen gelukkig, voorheen huilde ze ook heel veel en hield ook echt heel lang vol. Of we er nou bij gingen zitten oppakte etc, s nachts huilde ze maar zo een paar uur achter elkaar. Ze heeft ook nog heel lang een flesje gehad s nachts, gewoon om te kalmeren, maar helaas werkte dat op een gegeven moment ook niet meer. Nu is het vaak voldoende om haar bij ons te pakken en slaapt ze naar een paar keer koppeltje duiken ;) weer verder, soms is ze gewoon 3 uur wakker bij ons in bed en heel soms huilt ze snachts nog steeds zo vreselijk. Heeft je zoontje al zijn tandjes al? Ik ben er (pas laat) achter gekomen dat het grootste probleem (die eerste maanden was het dan haar nek) hier de tanden zijn. Dit trekt bij haar enorm naar haar oren (waar verder niks aan te zien is). Het komt niet veel voor maar ondertussen heb ik dus wel mensen gesproken bij wie het 2 jaar lang moeizaam is geweest en zodra de tanden er waren was het over. Daar heb ik mijn hoop dan ook op gevestigd ;)!
    Ook zij is geholpen aan haar nek en schouder door fysio en manueel therapeut en ons is toen wel aangeraden om waneer ze gaan lopen nog een x terug te komen dus ik zou dat gewoon nog een x doen! Hoop voor jullie dat het snel beter zal gaan! Succes!

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dank jullie wel voor de reacties.. het is inderdaad iedere nacht zo. Maar...gisteravond begon het om 20.15 uur, erbij gezeten en gerust gesteld, weer weggegaan waardoor hij weer begon te huilen. Toen wel een half uurtje laten huilen om te kijken wat hij zou doen, maar hij bleef huilen. Vervolgens is mijn man er bij gaan zitten en toen sliep hij om 22.00 uur tot vanmorgen 8.15 uur. Weet je dat ik gewoon bang was dat er iets gebeurd was?! Nog nooit heeft hij een nacht doorgeslapen!! We denken zelf dat hij of heel erg bang is of hij toch ergens last van heeft (maar wat, weten we niet). Hij is ook overdag hangerig, ligt op de bank, huilt snel en roept heel veel om mij. Ik wacht dus nog maar even af hoe hij dit weekend doet, anders bel ik maandag de fysio.

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik zou een afspraak maken bij een osteo of chiropraktor, en niet wachten, baadt t niet, dan schaadt t niet, en mochten ze wel wat vind, is je mannetje eerder van de klachten af.

laten huilen doen we hier ook niet, ik ben er van overtuigt dat als ze echt huilen (jengelen is iets anders) dan is er wat!

sterkte!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook altijd veel slaapproblemen gehad en dat bleek te komen, kwamen we stap/voor/stap/voor/stap (lees: heel langzaam) achter, door kiss syndroom, KMA en eczeem en chronische oorklachten.
    Wij zijn bij 13 maanden pas bij de KA terecht gekomen en pas een maand of 3, 4 later bij de KNO.
    Ik zou in jullie geval een verwijzing vragen naar beide voor een goede algehele check, als hij krijsend wakker wordt, is dat vaak geen gedragsprobleem hoor, maar ligt er een medische oorzaak aan ten grondslag.

Thirza is uiteindelijk met 19 maanden geopereerd aan haar neusamandel en oortjes (buisjes), en na nog even wat kiezenrondes, 6e ziekte en waterpokken, is ze toen door gaan slapen bij 23 maanden! Wat een genot!

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mocht een osteopaat of fysio niet helpen zou je alsnog kunnen overwegen om te kijken of iemand in je omgeving met een wichelroede door de kamer/huis kan lopen.
    Klinkt heel stom en ik ben zelf niet zweverig maar heb het tot tweemaal toe in mijn nabije omgeving meegemaakt dat een kindje zo onrustig slaapt dat blijkt dat een bedje op de verkeerde plek staat of een kamer vol met aardstralen zit waar ze last van hebben.
    Vooral kinderen zijn daar supergevoelig voor.
    Mocht je dit iets vinden zoek dan wel een goede en geen kwakzalver ;)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en ook als je huisarts zegt dat er met de oren niets mis is: wel die verwijzing vragen. Huisartsen zien dat veel te vaak over het hoofd, hebben helemaal de apparatuur niet om goed te kunnen beoordelen of er wel of niet sprake is van chronische oorklachten!

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ben al paar maanden terug bij een kno arts geweest, die heeft z'n oren echt helemaal nagekeken, ook een of andere test gedaan maar het bleek dat er niks aan de hand was.. Maar mijn man en ik zeggen dat er '' iets'' is, de huisarts wil nog 1 ding doen en dat is opnemen in het ziekenhuis voor 1 week en kijken wat hij daar doet. Maar ja, sorry, is dat nou een optie???

Wat zouden jullie doen,1. toch weer terug naar de huisarts en kijken wat hij nu voorstelt, 2. de tips van CB volgen (die belt volgende week om te vragen hoe het gaat..), 3. zelf de fysio bellen waar hij al een keer geweest en dit probleem voorleggen, of 4. doorverwijzen naar KNO?

12. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Dit is hier ook zo en lijkt vooral te komen door de vermoeidheid. Wij hebben er weleens 1 of 2 goede nachten tussen zitten dus ik weet dat ze het kan, maar als het zoals je zegt echt iedere nacht zo is is dat wel vreemd. Lastig he! Wij hebben `gezocht` tot we erbij neervielen. KNO, fysio, mt, ka..... maar niks gevonden. Ook onze laatste optie was een opname maar dat hebben we niet gedaan, ik weet dat de meningen daarover verdeeld zijn, maar dat zou ik alleen hebben gedaan als ze niet meer goed zou groeien of ontwikkelen. Echter, als ze alle tanden heeft en nog steeds zo slecht slaapt zou ik het alsnog wel doen!
    Ik zou in jullie geval zeker een doorwijzing vragen naar de ka en ook zelf de fysio nog eens bellen!
    Wat fijn dat het vannacht wel goed is gegaan, hopelijk zet dit door en blijft het `alleen` een inslaap probleem;)!

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    @Noukie: hij heeft nog niet alle hoektanden, er komen er een paar door. Maar meestal is hij daar een paar nachtjes/dagjes ziek van en is het voorbij. Ik zie het ook vaak aan de dunne ontlasting en koorts. Nu heeft hij dit allemaal niet al zien we wel dat hij steeds meer hangerig wordt en moe is. Ben niet zo voor een opname, ik ben alsmaar bang dat het uiteindelijk niks is dan koppigheid (aldus o.a. cb en omgeving). Het is geen inslaapprobleem, hij slaapt goed in maar wordt na twee uurtjes wakker en krijst dan dus de tent bij elkaar. Wordt er echt een beetje wanhopig van. Ik hoop dus dat het vannacht gewoon weer goed gaat, misschien dat we het dan nog kunnen 'winnen'. Anders zit ik volgende week wel bij de ha en bel ik maandag de fysio.

14. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Dat zou ik ook zeker doen! Mssn kan de ha of ka eens bloedprikken vanwege het moe en hangerig zijn!
    Ja haha, dat heb ik ook weleens gehad hoor dat ik dacht oh kom ik weer aan met allerlei scenario´s en niks ervan bleek tot op heden te kloppen ;). Ach ja, jammer dan, ik doe het voor mijn dochter en hoewel ze ook hier altijd hebben gezegd (al zodra ik binnen kwam lopen:x) het is gewoon een druk en pittig kind weet ik zeker dat haar wat dwars zit! Alleen wat het dan is is de grote vraag! Hoop dat je er snel achter komt!

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zodra jullie bij hem in zijn kamertje zijn gaat het dus goed?
    Wil je hem dan niet lekker bij jullie in bed nemen voor een tijdje?

16. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    klinkt miss wat zweverig maar miss is een helderziende of iets in die geest wat.
    Een kindje bij ons in de sliep ook heel slecht al heeeeel lang en die vrouw heeft hen toch echt goed geholpen sindsdien slaapt ze stukken beter.

Ik zegt t maar omdat je zegt dat je zoontje ook bang lijkt
    sterkte t lijkt me erg zwaar!

17. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Ik herken het probleem! Ook hier een meisje gehad dat het 's nachts uitgilde. Echt totaal over de rooie ging ze en niets hielp.... Zo sneu! Ook van alles geprobeerd: laten huilen, bedje verplaatsen, osteopaat, reflux onderzoek, kinderarts. Maar niks gevonden. Het rare was dat het op vakantie of bij logeren wel goed ging. Had op een gegeven moment echt het idee dat dr kamer behekst was. CB vond het bij ons trouwens geen gedragsprobleem, omdat het inslapen altijd probleemloos ging. De problemen begonnen pas na 11-en. Wat ons uiteindelijk heeft geholpen (en ik ben echt niet van het zweverige). was zo'n wichelroedeloper. Die heeft het huis stralingenvrij gemaakt en haar gereinigd van entiteiten (don't ask, als het maar helpt!).Sindsdien slaapt ze als een roosje (van 20 tot 8).

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hmm ik vind het maar erg zweverig klinken moet ik zeggen.. weet niet of zo iemand in huis zou halen hoor.. haha dan moet ik echt helemaal uitgedokterd zijn enzo volgens mij.

Ja hij is bang, totdat wij er bij zijn. Als wij naast z'n bedje zitten, gaat het goed en wordt hij rustig. Hij houdt wel in de gaten of wij er zijn, en wil dan echt wel slapen. Maar zodra we opstaan en hij ziet dat, is het krijsen. Echt helemaal overstuur. We hebben hem ook al zo vaak bij ons in bed gehad (soms dat we zelf gewoon in slaap vielen en hij dus tot de volgende ochtend nog in bed lag). Bij ons is hij rustig, maar als t lampje uit gaat begint hij ook te krijsen hoor. Zodra hij dan voelde dat ik er was, ging t wel weer maar pff. Hij is echt ergens mega bang van denk je dan.

Maar..er is weer een wonder geschied want: sinds maaaaaanden slaapt hij vandaag voor t eerst al vanaf 12 uur! (en tis nu twee uur!) Wouw.. Maar denk ik er dan achteraan: misschien heeft hij nu echt wat (ziek ofzo) dat hij zo lang slaapt.

Ik ga er nog eens hard over denken wat we moeten doen.

19. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @cocko: Als je een wichelroede loper (nog) niet wil proberen, dan is het probleem nog niet groot genoeg (no offence). Wij waren zo wanhopig na maanden gebroken nachten dat we alles geprobeerd hadden... (zolang het niet gevaarlijk was voor uk dan). En wij zijn inmiddels al een jaar van het probleem af, dus die man was zn geld dubbel en dwars waard!

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Panos: we waren zeker wel wanhopig maar vannacht hebben we weer goed geslapen, hij sliep nl de hele nacht door voor t eerst in maanden! Dus dan denk je toch al snel weer zo van: hmm, misschien.. misschien gaat het wel weer wat beter nu?? Maar als t dit weekend weer een drama is, dan gaan we echt wel zoeken naar een oplossing hoor!

Btw: hij was vanmiddag bij m'n ouders en die gaven ook aan dat hij erg veel naar achter op z'n hoofdje greep. Misschien heeft t dan ook met een werveltje ofzo te maken. We wachten even af wat er as nacht gaat gebeuren...

Deel Deze Pagina