Iemand al iets gehoord van de belastingdienst?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lekker :D

Wij gebruiken het waarschijnlijk om de studieschuld af te lossen... Hoe sneller we daar vanaf zijn, hoe beter... :$ Ben er helemaal klaar mee om daar nog 15 jaar aan te moeten betalen elke maand!! :)

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zo toch al best veel die hem binnen hebben. Hier nog niets, we krijgen beiden wel geld terug. Heb de aangifte binnen een week nadat het programma online stond verstuurd, niet dat het effect heeft op de duur van afhandelen haha. Maar dan is het maar gedaan. Post is hier al geweest en er zat niets bij, ik verwacht dat het pas eind juni hier zal zijn aangezien ze bij ons met alles laat zijn en er langer over doen dan bij anderen.

3. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Dames wordt de post van de BD alleen via sandd bezorgd ?

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Nouhoouuu er wordt van alles door de brievenbus gepropt maar geen blauwe enveloppe. Kom op, heb nog nooit met zoveel smart op
    Post van de bd zitten wachten

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ook vandaag binnen dagtekening 14mei,alleen klopt het niet,scheelt 1500,- wat ik terug zou moeten krijgen(nu maar 500,-)maar es gaan bellen dus :(

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Zijn er meerdere van jullie die de aangifte tegelijk hebben ingevuld maar één brief hebben ontvangen?
    En de ander nog moet komen?
    En hoelang duurde dat dan? weken of een paar dagen?

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ai das balen.
    Maar is het niet de voorlopige? dan moeten ze de definitieve nog berekenen toch?

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ja!

9. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Dat is bij ons iedere keer zo...
    Degene die niks (of het minst) terugkrijgt heeft hem het eerst, de ander volgt een week tot 3 weken later... ;)
    Maar goed, vorig jaar was die van mij dus half mei binnen (niks terug) en die van manlief (wel geld terug) 29 juni met dagtekening 4 juli... :x

10. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Vraagje, de mensen met dagtekening 14 mei hebben die het al op de rekening? Of komt het dan pas de 14e :)

11. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Vanaf de dagtekening (14 mei in dit geval) kan het nog 10 dagen duren voordat het op de rekening staat...

12. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Haha, ook hier 1 brief binnen, met goed nieuws! Maar dat wisten we al. Nu de mijne nog. Die is ook met goed nieuws yaay! Gewoon afwachten.

13. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Wij hebben vandaag beide een brief gehad waarin staat dat we geen voorlopige aanslag krijgen, maar meteen de definitieve. Ze gaan onze aangifte controleren. Wie weet wat dit inhoudt? Heb ik dan een fout in de aangifte gemaakt ofzo? Of is het meer dat ze conform die nieuwe regels meteen definitief doen (was een proef geloof ik) Maar waarom dan eerst een brief?

14. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    oh sjipsieeee hihi ik hoopte vandaag al... ;) dan konden we onze nieuwe auto een weekie eerder ophalen :) najaaaaaa helaas

15. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ze controleren hem altijd nog.
    En dat is altijd zo, volgens mij staat dat er altijd in.

16. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik vind het raar. Ze waren nl. die proef met meteen een definiteve te versturen, gestart om het aantal brieven te verminderen. Het helpt dan niet om alsnog hierover een brief te sturen. We zullen het zien.

17. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Voorheen kreeg je een voorlopige en daarna een definitieve.
    dus standaard 2.

Nu heb jij de definitieve al gekregen en krijg je evt. alleen een brief als je waarschijnlijk toch niet klopt.

Bij mij staat er in de brief dat ik geen voorlopige krijg, en mocht de definitieve afwijken dat ik daar dan een brief over krijg anders niet.
    Dus als ze het goed doen is het maar 1 brief ;)
    Snap je hem ( beetje vereward geschreven misschien)

18. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Maar dan krijg je dus sowieso ook twee brieven: de brief waar jij het over hebt en de definitieve. Als er dan ook nog een fout in je aangifte zit, krijg je drie. Dus dan schiet deze proef niet op.

19. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.130
    205
    63
    Hier heeft mijn man de voorlopige van 2012 vandaag ontvangen, nu die van mij nog die is leuker haha, en daarbij de definitieve van 2011 ontvangen

20. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Nee bij mij staat er alleen dat mocht het afwijken van de voorlopige dat ik dan met een brief een correctie krijg anders mag ik er vanuit gaan dat het klopt.

er staat:

Als ik afwijk van uw voorlopige aangifte nadat ik hem heb gecontroleerd dan ontvangt u daarover bericht.

Deel Deze Pagina