Wij hebben de belasting aangifte pas gedaan op 15 april. Gisteren kreeg ik de brief van mij binnen met dagtekening 26 juni. Die van mijn man was nog niet binnen. Was verbaasd dat het zo snel is omdat wij dus veel later waren
Heb gebeld 2 juli krijg ik de brief te laat dus. Werd mij verteld dat ik wel rente erover krijg iemand hier verstand van? Vindt dit echt schandalig!
Nee niet, wellicht dat je het op internet kunt vinden. Maar ze moeten het voor 1 juli uitbetalen, als je het zelf op tijd aangeleverd hebt natuurlijk. Word het later moeten zij rente betalen over het bedrag dat ze je verschuldigd zijn. Hoeveel dat is, weet ik niet. Maar lekker toch. Niet balen joh. Nu krijg je extra geld. Al is het 20 euro. Altijd mooi meegenomen toch.
Belastingrenteregeling vanaf 2013 Sinds 2013 gaat het anders. De belastingrente wordt pas gerekend als de aanslag wordt vastgesteld na 1 juli volgende op het belastingjaar, derhalve wordt bij de aangifte inkomstenbelasting pas rente vergoed vanaf 1 juli 2012 (en niet meer vanaf 1 januari 2012). De Belastingdienst hoeft dus over 6 maanden geen rente te vergoeden. Als u vóór 1 april 2013 uw aangifte over 2012 zou indienen, krijgt u meestal vóór 1 juli 2013 uw geld terug, dit nu dus zonder enige rentevergoeding. Als u belasting moet betalen en de Belastingdienst legt u een aanslag op na 1 juli 2013, dan rekent de Belastingdienst de belastingrente tot het moment van de uiterste betaaldatum (en niet meer de dagtekening van de aanslag). Sneller de aanslag betalen heeft dus geen zin, u krijgt dan geen rentekorting.
Ik heb ook nog maar een keertje gebeld, nog geen dagtekening bekend.....ga er dus ook maar vanuit dat ze te laat zijn ! :x
hier ook nog steeds niet gehoord :x Maar ze mogen toch niet na 1 Juli pas iets laten weten? Ik heb begin Maart al de aangifte gedaan
Ja zou ik wel doen. Was meende ik iemand in dit topic met het zelfde en bleek achter af het banknummer niet bekend te zijn
Wij hebben eind januari voor mijn man aangifte gedaan nog niks bekend. Voor mij eind maart aangifte gedaan en al een paar weken binnen.
Hier ook nog steeds helemaal niets.. Vriend heeft zaterdag wel een brief gehad, maar die moest betalen.. Als ze later zijn dan 1 juli; Wat dan? Voor hen zitten er waarschijnlijk geen gevolgen aan he? Ook al roepen ze dat ze 'niet later mogen zijn dan 1 juli'? *EDIT* Oh, dat stond op de vorige pagina