Iemand al iets gehoord van de belastingdienst?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Geen volgorde.

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hier ook nog niks ontvangen. Vorig jaar diende ik het 1 maart in en rond 24 mei had ik het binnen. Ben benieuwd dit jaar!!
    Denk trouwens niet dat er een volgorde in zit.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Dat jullie nog weten wanneer je vorig jaar de aangifte hebt verstuurd en wanneer je bericht hebt gehad...
    Of hebben jullie het snel even opgezocht ;)

Hier nog steeds geen bericht. We hebben ook nog even te gaan tot 1 juli.
    Deze maand wel het vakantiegeld, dat is ook leuk! :)

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb het vorig jaar op 1 maart ingevuld en toen hadden we half mei de definitieve aanslag en het geld binnen. Dit jaar ook weer op 1 maart ingevuld, maar tot nu toe nog niks gehoord.

5. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik weet het toevallig omdat ik altijd aangifte doe op 1 maart ivm de vooraf ingevulde aangifte.... ;)

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ze moeten opschieten anders kunnen we niet op vakantie :p

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik ben benieuwd of dat nog uitmaakt of je de vooraf ingevulde aangifte hebt aangehouden of niet. Ik heb het dit jaar ook niet gedaan, maar volgens mij in de laatste week van februari. Misschien dat er dan "minder" controle is waardoor je het sneller krijgt?

8. diaaan

diaaan Actief lid

17 apr 2013
    140
    0
    0
    Ik heb even meegelezen...Ik werk op een accountantskantoor en wij krijgen vooraf al kopieën van de aanslagen binnen van onze klanten...De belastingdienst begint vanaf 15 mei met de aanslagen te versturen voor zover ik het kan zien...Let even op want de rond de datum die op je aanslag staat betalen ze het meestal ook uit! Nu maar hopen dat je bovenop de stapel ligt ;)

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Idd! :D

10. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dat klinkt best logisch wat je zegt.. laten we het hopen ;)
    Maar waarom hebben sommige dan wel de brief/geld al ontvangen?

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.816
    4.194
    113
    wij krijgen ze inderdaad ook al binnen met dagtekening 15/5.
    Overigens zit er geen logisch volgorde in het afwerken.
    Zowieso worden voorlopige aanslagen bijna altijd conform aangifte opgelegt en wordt er later bij het definitief vaststellen pas eventueel gecontroleerd. Tenzij er hele rare dingen uitspringen

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.679
    1.441
    113
    Zou mooi zijn als we bovenop de stapel liggen :D. We wachten maarongeduldig af :)

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hier nog niks maar wij krijgen niks terug dus ik heb niet zo haast! :p

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nee niks maar wij hebben dan ook uitstel aangevraagd en pas halverwege aangifte gedaan dus verwacht het ook nog lang niks...

15. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik snap eigenlijk niet zo waarom iedereen zo ongeduldig is. Het komt voor 1 juli en dat is het nog lang niet. Rustig afwachten dus. Degenen die dat niet kunnen omdat er een vakantie van afhangt of wat dan ook. Misschien moeten die er eens over nadenken om het maandelijks terug te gaan vragen, dan hoef je niet na je aangifte te wachten op je geld maar kun je het maandelijks aan de kant zetten. Dus iedereen die het echt nodig heeft, doe er wat aan zodat je er volgend jaar niet om zit te springen en de rest, die is gewoon ongeduldig en zal daar wat aan moeten doen. ;)

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.679
    1.441
    113
    Tja hier wat onverwachte kosten gehad auto, droger en nog wat dingen dus het zou erg welkom zijn ;). Tja die kosten hadden we niet gepland :D.

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat aan de kant zetten vind ik moeilijk. Dit is veel fijner :)
    En ja ik word wel ongeduldig van 1400 euro;)

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat een onzin zeg, het is toch logisch dat mensen benieuwd zijn wanneer ze hun geld krijgen als ze iets te goed hebben. Vanaf het moment dat uitbetaald kan worden wacht je toch in spanning af?! En niet alle dingen die je terug zou kunnen krijgen kun je maandelijks terug krijgen. Bij ons hangt er niks vanaf, krijgen best aardig wat terug maar ben toch wel heel benieuwd wanneer ons geld er is.

19. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik sluit me aan. En het is ook geld waar je recht op hebt en dan is het vervelend dat je dan afhankelijk bent van een instantie...;)

20. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik probeerde dus duidelijk te maken dat je in de meeste gevallen niet afhankelijk hoeft te zijn van deze instantie wat wachten betreft. Als je bijvoorbeeld je hypotheekrenteaftrek maandelijks terugvraagt en de toeslagen ook, dan heb je het al eerder op je rekening. Het is dus een keuze om het jaarlijks uit te laten betalen en als je daar voor kiest zul je dus ook geduld moeten opbrengen totdat ze uitbetalen. Dat gaat niet in alle gevallen op, maar de meeste dingen zoals heffingskortingen en toeslagen kan dat wel gewoon mee. Daarbij vind ik het zelf natuurlijk ook altijd weer fijn dat het geld hier op de rekening staat, maar als ik hier lees dat mensen erop zitten te wachten zodat ze de vakantie kunnen betalen vraag ik me af waarom ze dan voor jaarlijks uitbetalen kiezen. Natuurlijk heb je recht op dit geld, maar zolang je het niet maandelijks terugvraagt is het dus een keuze dat je wacht totdat het gestort word en dat is altijd voor 1 juli als je voor 1 april aangifte doet. Ik begrijp dus heus wel dat de meesten nieuwsgierig zijn wanneer het komt en wanneer ze het uit kunnen gaan geven, maar het echte ongeduldige wat in sommige berichten terugkomt dat begrijp ik dan weer niet. (op een enkele na dan die een onverwachte financieele tegenslag hebben gehad en het dus erg goed kunnen gebruiken.)

Deel Deze Pagina