Ik heb nog niet eens een voorlopige aanslag binnen... Heb hem samen met mijn vriend gedaan en die heeft hem allang gehad. Ik moet betalen dus ga er mooi niet achteraan..
zijn er hier mensen die het ook nog niet hebben gehad? mijn zwager wacht nog steeds. hij is toen naar de belastingdienst geweest en daar werd verteld door een man dat omdat hij het voor het eerst krijgt ze er drie maanden langer over mogen doen. weet iemand waar ik deze informatie kan terug vinden. vind het namelijk een beetje vreemd.
Mijn vriend heeft er bijna een jaar op gewacht. Elke keer als hij belde werd hem verteld dat er in het systeem stond dat het in behandeling was en dat ze er officieel 3 jaar (!) over mochten doen. Toen heb ik voor hem een brief gestuurd naar de belastingdienst met de mededeling dat zijn vrouw het al lang gekregen had enz. en wat nou de echte reden was dat het zo lang duurde. Toen is er daar dus iemand EINDELIJK de boel gaan onderzoeken. En wat bleek nou? Bij de aangifte hadden we perongeluk 2 verschillende datums ingevuld. Je moet invullen hoeveel maanden je in dat jaar samen woont. Bij mijn aangifte stond 1-1-2011 tot 31-12-2011 en bij hem stond alleen 1-1-2011 tot 1-12-2011 (gewoon een foutje dus) En kreeg vriendlief dus een brief terug dat zijn aanvraag niet behandeld werd . Dus opnieuw aangifte gedaan over dat jaar, heeft ie het binnen 2 maanden gestort gekregen.
dat is ook vervelend. inplaats dat je gewoon even bericht krijgt moet je er zelf achteraan rennen. ik heb net even voor hem naar de belastingdienst gebeld (dacht dat dat niet mocht vanwege privacy maar het was geen probleem). en volgens deze mevrouw krijgt hij volgende week eindelijk bericht. ze ging alleen niet verder op mijn vraag in of het klopt dat het de eerste keer drie maanden langer mag duren maar ja het belangrijkste is dat er nu waarschijnlijk eindelijk iets gaat gebeuren.
Ik heb nu een brief gekregen met excuus dat ik nog niks heb gehoord, ondanks dat ik voor 1 april alles heb ingediend.... In de brief staat ook dat ik in september 2013 bericht krijg, nu ik ben benieuwd....
Wij hebben de definitieve aanslag nog steeds niet en hebben 21 juni de voorlopige gehad.. wie heeft dit nog meer? dankjewel!
Wij hebben de definitieve aanslag nog steeds niet en hebben 21 juni de voorlopige gehad.. wie heeft dit nog meer? dankjewel!
Als je hem eind december 2015 nog niet hebt, dan klopt er iets niet. Er mag namelijk 3 jaar over gedaan worden. Het is dus helemaal niet vanzelfsprekend dat je binnen een half jaar al de definitieve aanslag hebt.
Ik heb het pas eind juni ofzo ingeleverd en al 2 weken op mijn rekening staan, dus was erg snel dit jaar (helaas komt het bij mij erop en moet mijn man extra bijbetalen dus in saldo moeten we nog bijbetalen maar goed het is niet anders)
Hier ook dagtekening 13-9. Gebeld en kan 10 werkdagen duren. Helaas vallen er dus 2 weekenden tussen dus zal uiterlijk 27 dan erop moeten staan...