raar (mp)

Discussie in 'De lounge' gestart door mamazeyad, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb vandaag een aantal longsleeves verkocht van z8. mevrouw heeft ze nog niet eens binnen en ze heeft ze nu al opnieuw op marktplaats geplaats, met een hogere prijs en erbij geschreven dat het zgan is . en weg gaat vanwege een overschot aan kleding. ze heeft ook mijn foto's gecopieerd en geplaatst. terwijl ik erbij heb gezet dat ze gedragen zijn en in 1 zelfs een vlekje zit. ik vind dit toch wel erg raar. of is dit normaal? koop jij ook wel eens kleding op marktplaats om verder verkopen?

ik zelf vind het een beetje achterbaks om neer te zetten dat het zgan is en je het weg doet vanwege een teveel aan kleding. zo had ik laatst een jurkje gekocht voor 20 euro wat zgan zou zijn en toen ik het ontving was het in slechte staat.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Je kan het natuurlijk niet verbieden, je kan mss nog een mail naar marktplaats sturen (volgens mij kan je een melding maken via een link).

Het is uiteraard niet echt netjes, het is maar de vraag of ze meer krijgt, da's misschien een kwestie van puur geluk.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hahaha slim van die vrouw!
    Handeltje beginnen met 2e handskleding haha

4. mamazeyad

ik vind het gewoon erg dat er mensen zijn die andere willen misleiden. ze schrijft is praktisch nieuw. nou dat is het gewoon niet.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is zeker niet normaal, ik koop ook vaker kleding via MP maar heb het nog nooit doorverkocht, ik zou MP tippen want dat kan echt niet.

6. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ze mag niet zomaar jouw foto's gebruiken volgens mij. Ik zou daar een melding van maken bij MP. Tja, doorverkopen dat kan je niet verbieden.

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Doorverkopen is op zich niet raar, sommige mensen leven daar van.

Maar het is niet ok als je kleren (die ze nog niet gezien heeft), doorverkoopt alszijnde nieuwstaat als dat niet zo is.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.790
    113
    Niet druk om maken...

Dit gebeurt echt heel vaak.

Jij hebt gewoon je geld wat je ervoor wilde hebben en klaar.

9. mamazeyad

oke wist niet dat meerdere dat doen.

vind het ook gewoon raar dat ze het verkoopt als "practisch nieuw" terwijl dat niet zo is.

maar ja moet ze zelf maar weten. ik ben inmiddels al weer een beetje afgekoeld. toen ik het zag lagen me kaken even op de grond:cool:

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    zo had ik laatst een jasje wat NIEUW! moest zijn. nou.. uh.. toen ik het thuis kreeg toch echt niet he.. vet gedragen en gesleten in de hals.. :(

11. mamazeyad

zo jammer dat er zoveel mensen zijn die andere zo bedondere :x.

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ja idioot, als mij zoiets zou gebeuren zou ik ook raar staan te kijken, maar er gebeuren wel meer rare dingen via mp helaas. het is niet meer zoals het is geweest.

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    en als ik zelf wat verkoop dan probeer ik zo goed mogelijk de staat weer te geven en dan hooop ik maar dat men het ook goed vind. tot nog toe alleen reacties gehad dat mijn spullen er nog zo netjes uitzagen gelukkig! maar het is zo rot. zou het zelf ook rot vinden als mijn spullen dan ineens weer op MP stonden..

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Sowieso erg apart dat je iets gaat verkopen wat je zelf nog niet eens ontvangen hebt. Ik wil toch eerst zelf even zelf het artikel bekijken en dan foto's nemen en verkopen. Voor hetzelfde gaat er wat mis met de post (is mij ook overkomen) of klopt de omschrijving niet. Diegene moet wel heel wanhopig zijn om geld te verdienen.

15. mamazeyad

doe ik ook altijd.

ik was toen ik het net zag geneigd om de koop te annuleren. maar ik weet natuurlijk ook niet waarom ze dat doet. misschien heeft ze die 1 a 2 euro winst wat ze maximaal kan halen wel hard nodig.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, ik had misschien uit nijd wel gezegd: laat maar zitten, ik ga niet meewerken aan het bedonderen van anderen....
    Als ze nou nog de juiste staat erbij had gezet, ja, dat kun je niet verbieden, maar ik zou erg giftig worden van dit soort stunts ook en die shirts lekker zelf houden.

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

als ik iets op MP verkoop (dat gebeurt heel sporadisch) zet ik mijn watermerk in mijn foto's, dat komt misschien een beetje over alsof mijn foto's helemaal geweldig zijn, maar blijkbaar is zo'n watermerk nodig tegen dit soort "handelaren"

18. mamazeyad

hoe doe je dat?

19. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Da's idd niet netjes! Maar goed, jij hebt wel het geld wat je er voor wou hebben.
    Desnoods het geld terug boeken naar haar en zeggen wat je ontdekt hebt..

20. henkie24

henkie24 Niet meer actief

Deel Deze Pagina