Haken

Discussie in 'De lounge' gestart door Jinxx, 2 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Ik ben een tijdje geleden begonnen met haken. Heb het mezelf aangeleerd met behulp van YouTube filmpjes. Nu heb ik de basis goed onder de knie en wil ik eigenlijk eens een haakpakket proberen. Het moet wel echt een pakket voor beginners zijn.
    Ik heb al uitgebreid gegoogeld maar er is zoveel keus dat ik niet weet waar te beginnen. Dus hopelijk heeft hier iemand tips voor me?

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Wat wil je maken?
    Een compleet pakket vind je weinig. Ja of bij de action/xenos ofzo maar dat garen is vaak niet prettig of mooi. Je kan eigenlijk het beste een patroon hebben wat je graag wil maken en daar gericht het juiste garen en haaknaald voor aanschaffen.
    In een patroon staat vaak wel welk garen je nodig hebt en welke haaknaald.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Wat heeft he interesse, knuffels, dekens, kleding, ..., ?

4. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Oh sorry dat stond er idd nog niet bij!
    Ik zou het leuk vinden om voor m’n dochter een knuffel te halen, of voor mezelf een deken. Maar weet niet of daar nog verschil in zit qua moeilijkheid?

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Ik hou meer van dekens dan van knuffels. Al zijn knuffels ter afwisseling ook weer leuk. Wat moeilijker is ligt aan de patronen

6. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Bij cutedutch en wolplein hebben ze leuke haakpakketten. Dan zit het patroon en het garen er bij (niet de naald). Ik heb zelf de haaknaalden van clover die vind ik het fijnst.

breister en Jolna vinden dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.382
    30.687
    113
    Vrouw
    Die zijn er in alle soorten en maten.
    Voor knuffels raad ik het katoengaren rainbow cotton (of rainbow cotton deluxe) aan. Dat haakt heel prettig. En voelt lekker zacht aan.

De site hobbii.nl (waar ik het garen ook bestel) heeft leuke gratis patronen. Meeste zijn niet heel moeilijk.

Ik heb oa deze gehaakt. https://hobbii.nl/donnie-de-dino
    Die was heel eenvoudig. Voor het liefje had ik tencel/bamboe garen. Dat is heel zacht, maar ook iets lastiger.

Jinxx vindt dit leuk.
  8. WWJD

WWJD Niet meer actief

Jinxx vindt dit leuk.
  9. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Wauwww wat is die dino leuk zeg! En een handige site ook verder. Dank je wel voor de tip, daar kan ik wat mee :thumup:

Mamafiets vindt dit leuk.
  10. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.896
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf een paar boeken, ook een met allemaal knuffels, dat vind ik leuker dan een pakket omdat je dan meer patronen hebt en meer zelf kan kiezen qua kleur.
    Heb eens een beer gemaakt, op zich valt dat wel mee qua moeilijkheid maar ik geraak altijd in de war met tellen en wanneer mijn rondje klaar is :roflmao:
    Momenteel bezig aan een bedsprei van 240x240 dus voorlopig nog wel even daarmee zoet

Jinxx vindt dit leuk.
  11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Zelf zou ik gaan voor een leuk boek met patronen, dan kun je zelf garen uitzoeken waarmee je kunt werken. (dikker garen dan in het patroon beschreven betekend een grotere afmeting, dunnere garen een kleinere afmeting) Vaak kun je, wanneer je zoekt naar het beschreven garen van het patroon uitvinden hoeveel meter er op een bol gaan. B,v er gaan 60 meter op een bol en ze gebruiken 10 bollen, dan weet je dus dat je ongeveer 600 meter garen nodig hebt. Als je dan een bol tegen komt waarop 100 meter zit heb je van dat garen dus 6 bollen nodig ( ik haal er altijd dan 1 extra voor de zekerheid)

Zelf vind ik deze dekens leuk https://www.lossenenvastenshop.nl/boeken

Jinxx vindt dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Deze site heeft ook nog wel leuke dingen:

https://www.lionbrand.com/collections/crochet-patterns

Pinterest is overigens my way to go, ben nog steeds verliefd op die scheepjes CAL 2016 van "Last Dance on the beach" . Patroon is gratis, pakket kan je halen bij o.a. hobbygigant maar vermoedelijk nog meer aanbieders. Scheepjes is wel fijne wol overigens.

CAL dekens zijn wel leuk om rustig aan patronen en nieuwe steken te leren kennen. Veelal zijn het blokken dus is het ook makkelijk te hanteren. Ik ben nu met restverwerking bezig met een volledige deken (als in aan 1 stuk) en dat is echt niet grappig na een berg toeren.

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb boeken gehaald bij de bieb, dan kun je thuis rustig aanrommelen.
    Laatst heb ik wel een compleet pakket gehaald bij wolplein, dat vind ik wel een echt goed pakket. Dat hebben ze zelf samengesteld, daardoor is het veel fijner garen als bij de meeste pakketten.
    Verder hadden ze bij Pipoos ook pakketten. Daar heb ik een eenhoorn van gehaakt, die was ook prima qua garen.

Deel Deze Pagina