We zaten lekker op de bank, de dieren wel wat onrustig... ineens horen we een lage bromtoon, gaan de kopjes trillen, het huis gaat trillen en we voelen echt een golfbeweging, we gingen helemaal heen en weer. Schijnt een behoorlijke te zijn van 4.1
Net een denderende trein he...wat je dan hoort. EEn heel eng vreemd geluid. Waar lag de epi? Meestal is het hier in drenthe ook goed te voelen..nu niks vernomen. Wel sloeg de hond net aan....
Shadixx, op de site van de duitse seismologische dienst, die zijn sneller dan het knmi of Earthquake - Magnitude 4.1 - THE NETHERLANDS - 2012 August 16, 20:30:32 UTC
zit ik net mijn zoontje gisteren te vertellen dat er in NL geen aardbevingen zijn (hij zag t jeugdjournaal) en wilde hem ff geruststellen..:S (weet wel dat ze soms in Limburg voorkomen maar zijn natuurlijk niet zo heftig als in bijv italie)
Maar ik heb in turkije ook een echte aarbeving meegemaakt, die was toen 5,5, toen viel mijn glas water van het nachtkastje. We waren toen op studiereis voor de lerarenopleiding aardrijkskunde (was voor ons wel mooi...) Ik vond het niet eng maar schrok wel. Verklaart wel waarom de beestjes zo onrustig waren, althans, denk ik
Ik zat even te kijken naar de diepte van de beving, maar als die klopt dan is het een officiële aardbeving en niet 1 die door gaswinning is veroorzaakt. De diepte is namelijk 8km en dat is te diep voor een aardbeving die door gas wordt veroorzaakt. De kracht is inmiddels bijgesteld naar 3.7 en de diepte naar 10km (wat zeker te diep is voor een gas aardbeving)
Nou ik ben nu nog van de leg Ik hoorde het wel om me heen (slochteren, delfzijl eo), maar nooit verwacht dat je dat in de stad zou voelen. Zoiets had ik niet verwacht. Zat rustig tv te kijken en hoorde inderdaad een gegrom en mn buitenmuren bewogen Schrok me rot... Stelt vergeleken bij Japan ed niks voor natuurlijk, maar meeeen mn hartslag steeg toch even enorm...en ja ik was wel even bang