Wat vinden jullie ? Vinden jullie dat je iemand anders in zijn huis mag verbieden te roken omdat jij langs komt ??
Verbieden niet, je kunt wel vragen rekening te houden met.... En als die persoon dat niet wil doen, dan kun jij besluiten wel of niet te gaan.
Ook al rookt die persoon niet op het moment dat jij er bent. Het zal er toch echt stinken. Als ex roker weet ik daar alles van. Je kunt het vragen en dan zelf besluiten wel of niet te gaan.
Je kan het niet verbieden, maar als er gerookt wordt kom ik niet. Gelukkig wordt er in mijn omgeving niet veel gerookt.
nee, en ik zou dat ook niet vragen, als ik dat niet wil (overigens niet zo'n moeite mee) zou ik weggaan.
Nee, ik zal het natuurlijk nooit iemand verbieden (als dat al mogelijk is in een huis wat dus niet van jou is) om te roken. Maar als ik ergens met mijn kinderen op visite wil gaan waar er gerookt wordt en men rookt gewoon vrolijk verder terwijl ik daar ben met mijn kinderen, dan pak ik dus de hele zooi weer in en ga ik naar huis. Dan verkies is toch de gezondheid van mijn kinderen boven wel of niet aardig doen/gevonden worden.
Nee, je kan niet iemand in zijn eigen huis iets verbieden je kan het allicht vragen maar als ze het niet doen dan zou ik toch wel weer naar huis gaan!
Echt verbieden lijkt me niet... denk gewoon goed overleg! Wij hebben bv alleen bijn mijn schoonouders aangegeven dat we liever niet hadden dat er bij onze kinderen gerookt zou worden, aangezien ze daar zoiezo vaak heengaan! Hun snapte dit volkomen en waren dit zelf ook al van plan. Dus toen mijn oudste geboren is zijn hun over gegaan naar het roken in de schuur. Nu rokene ze helemaal niet meer in huis. Ik zou dus niet met mijn kids bij iemand op visite gaan als ik weet dat er dan in huis gerookt word waar mijn kids dus bijzitten. Gelukkig rookt er bij ons in de omgeving nog maar heel weinig en degene die roken doen dit buiten of in de schuur
nee waarom zou ik het verbieden (of vragen?). Ik weet dat die persoon rookt, ik besluit zelf om er heen te gaan dus de consequentie vind ik voor mezelf. Ik kan ook besluiten niet te gaan of die persoon bij mij thuis uit te nodigen.
Nee natuurlijk kan je dat iemand in zijn eigen huis niet verbieden, wat ik wel doe: als ik heb gevraagd om niet te roken als ik (zwanger) met mijn dochter (die elke winter een pufje moet om normaal te kunnen ademen) langs kom en er wordt geen rekening mee gehouden dan komen we niet. Dat is dan weer onze keus.
ik zal het niemand verbieden, maar zoals bij mijn moeder heb ik wel duidelijk gemaakt dat ik niet zo vaak langs zou komen als ik zou willen als ze binnen blijven roken. Gelukkig knappen ze de kamer op en gaan ze buiten roken
Flauw! Wel of niet in de rook gaan zitten gaat om een gezondheidskwestie, dat is heel wat anders dan je schoenen aanhouden of uit doen...
verbieden kan niet, je kan wel vragen om er rekening mee te houden.. mijn tante heeft t zwaar aan de longen en als er iemand in haar omgeving rookt krijgt zij t benauwd.. als ze op visite gaat en er word geen rekening met haar gehouden gaat ze weer naar huis.. mijn ouders houden er wel rekening mee en roken in de keuken onder de afzuiger.. bij mij is huis word niet gerookt..