Iemand anders verbieden in zijn eigen huis te roken ??

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vind jij dat je Iemand anders verbieden in eigen huis te roken ?

1. Ja, want ...

2. Nee, want....

3. Anders......

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Verbieden niet, maar wel vragen of er rekening gehouden kan worden met ... pietje, klaasje, jantje want ....

Ik heb zelf jaren gerookt, maar ik rookte eigenlijk standaard niet in mijn eigen huis. Alleen 4x per dag tijdens de wandeling met de hond. En in de kroeg.

Ik ben nu gestopt, ik vraag nu weleens mensen om niet te roken in huis / niet in mijn buurt, rekening met mij te houden omdat ik het na al die jaren nog steeds zo lekker vind ruiken, en zo verleidelijk vindt om er één op te steken. Ik blijf denk ik op die manier mijn hele leven in de ban van de sigaret, ondanks dat ik nooit echt verslaafd ben geweest. Kon ook dagen niet roken. Maar heb gewoon op een dag besloten dat het afgelopen moet zijn met die gekkigheid.

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    :D.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Zucht...

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb gekozen voor anders.

Ik zou het iemand niet verbieden. Beetje raar.
    Maar ik zou het iemand anders wel vragen om niet te roken, bijvoorbeeld nu ik zwanger ben. Of als ik straks ons pasgeboren kindje bij me heb. En voor andere mensen, als ze astma hebben of zo.

Maar je bent altijd met z'n tweeën, en je kunt er vast wel uitkomen met z'n tweeën. Als die persoon bijvoorbeeld in de keuken onder de afzuigkap wil roken, vind ik dat al een heel fijn gebaar.

En hoe lang ben je daar op bezoek dan? Een paar uur? Dan kan iemand toch wel even niet roken?

Maar als ik weet dat het bij mensen echt blauw ziet van de rook en ze roken gewoon naast me door, dat ik er last van heb, dan ben ik zo weer weg. En dan is de kans ook klein dat ik terug kom.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb op anders gestemd. Als iemand per sé wil roken in zijn huis, dan komen wij gewoon niet langs. Men mag dus kiezen, de sigaret óf wij :).

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Nee, ik vind niet dat je dat kan verbieden. Ik zou dan met mijn kids zowiezo daar niet heen gaan.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Niet verbieden maar als ik met mijn kinderen zou gaan en ze gaan wel roken( of zeggen dat) dan ga ik niet.

Ik ken trouwens eigenlijk niemand meer die binnen nog rookt.

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nee nooit, en tjong als mijn kind heel af en toe eens in de rook zit, zowat, kan er niet altijd voor wegblijven, en dat ondanks zijn astma,

ook het de astmaverpleegkundige zijn ons, van zoveel mogelijk rekening mee houden maar komt jee eens ergens waar gerookt wordt hoef je niet gelijk op te stappen, en moet zeggen sven reageert er niet erg op, dus de paar keer per jaar, jammer maar zo is het nou eenmaal.

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik vind niet dat je dat kan verbieden. Je kan wel vragen of ze er rekening mee willen houden, maar verbieden niet.

10. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik heb het laatst meegemaakt.
    Ik heb netjes aan die kennissen van mijn partner een mailtje gestuurd. Met daarin de vraag of ze binnen rookten. En dat ik dat dan graag van te voren zou willen weten omdat mijn zoontje astma heeft en ik dan wel ga overwegen om te komen. Aangezien als zij roken dus dat de rest van de visite daar ook rookt.

Toen kreeg ik een mail terug dat als ik zou komen met de kleine dat ze buiten gingen roken.

Dat vond ik wel heel lief van ze dat ze dat voor mij/mijn zoontje wilden doen.
    Anders was ik niet gegaan.
    Ik rook zelf ook maar ik rook zelf altijd buiten op balkon. Weer of geen weer.
    Daarbij dat ik het slecht voor mijn zoontje vindt. Vindt ik ook dat als je in een rookhok geweest ben je ook helemaal stinkt. bah.

11. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik zou wel gaan als ze bijv een grote woonkamer hebben en dat er maar hooguit 3 mensen roken. En dan natuurlijk een raam open zetten. Maar ik ken de verjaardagen wel. Dan staat heel de woonkamer blauw van de rook. Nee dan ga ik er zeker niet heen met mijn kind.

12. Within

Within Niet meer actief

Nee, je kan het iemand niet verbieden. Alleen netjes vragen.

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Even een kleine aanvulling.

Mijn halve familie rookt in huis.
    Wij roken niet.
    In het begin toen onze dochter kloein was vroegen wij of ze er rekening mee wilde houden en dat was geen enkel probleem.
    Nu wordt er wel binnen gerookt op verjaardagen maar ook hier vraag ik rekening mee te houden dat het niet blauw staat.

Mijn man denkt er anders over dan ik maar ik ga niet overal voor thuis blijven.
    Komt ie komt ie.....VROEGER!!! rookte mijn ouders overal. Dus ook en de 75 minuten auto rijden naar de camping. En kijk....ik leef.

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Zit wat in Kim!

Ik vind ook voor 1 keer maak het toch niet uit als het iedere dag is vind ik anders;)

15. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    heb ja gestemd, het is dan of niet roken, of wij komen niet
    dus toch wel hun eigen keus

16. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Qua schadelijkheid zijn de uitlaatgassen buiten e.d. natuurlijk veel erger, dan een keertje in een kamer zitten waar gerookt wordt.

Recentelijk kwam zelfs in het nieuws dat ook de ongeboren baby last heeft van de gevolgen van uitlaatgassen.

17. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Precies wat ik wilde zeggen! :D

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik rook zelf niet, vind het echt ranzig.
    Maar t zou een beetje omgedraaide wereld zijn als ik een ander zou verbieden te roken in zn eigen huis.
    Of ik zou zwaar asmatisch ofzo moeten zijn, maar dan zou ik het iets subtieler aanpakken.:(

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik ben voor anders, ik zou het nooit iemand verbieden. Ik kan geen regels bepalen in een ander zijn huis.
    Maar vragen mag altijd!

20. Trees

Trees Niet meer actief

Verbieden vind ik niet kunnen, maar ze kunnen mij ook niet verbieden om te blijven zitten.

Met zwangere buik en dochter wil ik niet in de rook zitten en zal het daarom wel netjes vragen. Niemand die het hier een probleem vindt om er rekening mee te houden. Gelukkig :).

Deel Deze Pagina