Iemand anders verbieden in zijn eigen huis te roken ??

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vind jij dat je Iemand anders verbieden in eigen huis te roken ?

1. Ja, want ...

2. Nee, want....

3. Anders......

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    precies, vroeger was het allemaal normaal dat er gerookt werd waar kinderen bij waren mijn schoonmoeder heeft in alle 3 haar zwangerschappen doorgerookt zelfs als ze borstvoeding gaf zat ze nog met een peuk, alle 3 de kinderen te vroeg geboren 1 astma 1 copd en allerlei gezondheidsklachten toen ze klein waren veel oorontstekingen enzo ik kan natuurlijk niet zeggen dat het komt doordat ze zoveel rookte maar ik denk dat dat er wel mee te maken heeft. maar op terug te komen op de poll nee ik zou het iemand niet verbieden ik vraag wel of er rekening mee gehouden word en dan is aan mij de keus of ik ga of niet. wij roken zelf ook maar altijd buiten en als er mensen op visite komen die roken moeten ze ook buiten roken

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee ik verbied het niet, het is niet mijn huis.
    Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik verwacht van mensen dat ze rekening houden met kleine kinderen die op visite komen. Ik vind dat zoiets eigenlijk vanzelfsprekend hoort te zijn, in de praktij is dat natuurlijk anders.

Vorig jaar had een vriend van ons een feestje, hij vroeg of wij ook kwamen met onze zoontjes. We zijn dan de enige die kinderen meenemen, en bijna iedereen rookt daar binnen. Mijn man belde hem op om te vragen of iedereen binnen rookte. Hij zei uit zich zelf al van nee natuurlijk niet jullie nemen de kinderen mee dus die tijd dat jullie er zijn rookt iedereen maar mooi buiten. Kon dat erg waarderen.

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Nee ik verbied het niet.
    Sterker nog ga het ook nog eens niet vragen.

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

eens en tijdens mijn werk is het eerder een dringend verzoek

5. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik ben ongeveer 1x in de maand in een huis waar gerookt wordt, vaak maar voor 1 of 2 uurtjes. Ik doe er dan niet moeilijk over, ook niet nu ik zwanger ben.
    Straks met de kleine zal ik er ook geen probleem van maken, tenzij ik er vaker heen ga.

Mocht er een medische reden zijn is het natuurlijk een ander verhaal.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Tijdens mijn werk mag ik zelfs zorg weigeren als mensen ondanks netjes vragen blijven roken in mijn bij zijn. Je hebt recht op een rookvrije werkomgeving.

Ik ben inderdaad één keer weggegaan. Dit was tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik vond acht miskramen wel genoeg om extra voorzichtig te zijn ;)

7. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Verbieden, dat kan haast niet, maar vragen doe ik wel.

Ik stik af en toe zowat in sigaretten rook, kan er neit goed tegen. Krijg rode dikke traan ogen en erge hoofdpijn. De dikke ogen en hoofdpijn houden nog 2 dagen aan, dus ik ga echt niet in de rook zitten. Kan wel gaan, zorgt voor een hoop ellende voor mezelf en gezellig ben ik echt niet met al die klachten..

Een enkele keer kom ik er niet onderuit, maar ja, dat is niet anders. We kwamen vaak bij een oom en tante van mijn man. Zij roken allebei binnen. 1x zijn ze voor mij naar buiten gegaan. De 2e keer bij de afzuigkap. Ik kon de 2e keer langer blijven zonder klachten, maar ze kwamen wel.. Nu gaan we daar bijna niet meer heen.. Het is niet anders, hun eigen huis, moeten ze zelf weten!

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Mijn schoonouders paffen aardig door en ik ga daar niet heen als ik zwanger ben of later met kinderen.

9. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Juist, daarom weiger ik om naar sommige clienten te gaan. Waar ik kom voor enkel de medicatie ofzo, dat vind ik nog niet zo heel erg maar sommige mensen die tot wel een uur zorgindicatie hebben die stevig roken, nee daar ga ik niet heen.

10. Jel

Jel Niet meer actief

Nee, ik vind niet dat je dat kunt doen.

Ik kom ook regelmatig bij iemand thuis waar gerookt word, en nu ik zwanger ben vind ik dat niet echt prettig, maarja... het is zijn huis en ik kan hem moeilijk gaan verbieden te gaan roken. Gelukkig komt de zomer eraan dus kan die deur vaker open.

11. Trees

Trees Niet meer actief

Precies ik zit er altijd minimaal een uur en een aantal clienten weten niet eens hoe een raam open moet. Wel bied ik ze aan dat ze bij mij op kantoor mogen komen voor zorg (dat kan met mijn werk). Aan hen de keus.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee, ik ga het niemand verbieden. Maar de meeste rokers in mijn omgeving roken buiten of onder de afzuigkap als we er zijn met de kinderen. We roken zelf ook, maar niet in bijzijn van de kinderen. Als iemand niet buiten wil roken en we zijn er maar een uurtje, maak ik me niet zo druk. Die ene keer in de zoveel weken..

Kan het zelf ook niet waarderen als er word verboden te roken bij ons thuis. Nu roken we zelf buiten dus nu speelt dat probleem niet, maar bij een normale vraag is het prima, maar als mensen het echt gaan verbieden, nee, blijf dan maar weg.. Het is de toon die de muziek maakt.

13. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Ik heb een aantal vriendinnen gehad die heel erg rookten en dus ook als ik daar op bezoek was. Ik heb er nooit wat van gezegd, maar vond het eerlijk gezegd wel vies (mijn kleding, haar en alles stonk dan naar de rook, als ik daar vandaan kwam).
    Als ik bijv. zwanger zou zijn, zou ik het niet zo fijn vinden (dan maar een paar maanden daar niet op visite) maar anders zou ik er voor een paar uurtjes geen probleem van maken.. al blijf ik het vies vinden;).

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Nee, het is hun huis, hun regels..

15. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb er totaal geen moeite mee en rook zelf ook en bijna alle mensen in mijn omgeving roken ook..

Maar als ik mijn kleintje mee heb wil ik dat ze er rekening mee houden.. In een andere kamer roken of bij een raam of weet ik het. En dat vraag ik dan ook gewoon beleefd.. willen ze het niet, prima.. maar dan ga ik weg.

Dat ik rook en de mensen in mijn omgeving, hoeft mijn kind niet te dupe van te zijn. Ik herinner mij zelf de jeuk en harde prikken in mijn neus en ogen van de zware shag van de buurman. No no no.

16. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Oh maar echt verbieden zal ik trouwens nooit doen.
    Hun huis, hun regels..

Laatst vond mijn stiefmoeder ook dat ik buiten moest roken in plaats van mijn afgesloten keuken met de afzuigkap aan.
    Dikke doei.

17. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ja als je namens je werk langsgaat zijn hier regels over.
    En nee, je kunt niemand verbieden om te roken in zijn eigen huis.

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dat dus.

19. MiSe

MiSe Niet meer actief

Nee, ik zou dat belachelijk vinden, bijna om te lachen..

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee vind niet dat dat kan..

Verder is het aan jezelf om op te stappen wanneer je dat nodig vind. Heb trouwens een paar maanden terug wel zoiets aan de hand gehad, had niet de ballen om het te vragen omdat het ook een wat vreemde situatie was en ik de sfeer niet wilde verpesten.

Deel Deze Pagina