Iemand anders verbieden in zijn eigen huis te roken ??

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vind jij dat je Iemand anders verbieden in eigen huis te roken ?

1. Ja, want ...

2. Nee, want....

3. Anders......

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

nee zal ik niet verbieden..

bij vrienden wordt er al buiten gerookt dus dat scheeld weer..

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

ligt eraan of ze graag willen dat onze kinderen langskomen zo ja dan mogen ze (even) niet in hun huis roken, dus als ze willen roken dan willen ze onze kinderen niet perse graag zien dus blijven we lekker weg... de gezondheid van onze kids gaat voor en ik verwacht dat van andere mensen eigenlijk ook wel, dwingen kan ik ze niet natuurlijk maar kan het wel "eisen" als ik daar ben met onze kids en als we dan niet willen gaan we weg...

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Verbieden, nee. Ik zou een roker liever bij mij uitnodigen en het daar wel verbieden (we hebben een prachtige tuin :D). Zwanger ga ik nergens op bezoek waar gerookt wordt. Zonder kind en niet zwanger zou ik er verder niks van zeggen en er geen punt van maken. Maar als ze mijn kinderen willen zien, zullen de sigaretten uit moeten blijven.

De enigen die in onze directe omgeving rookten, waren de opa van mijn man die een half jaar geleden overleden is en de vriend van mijn schoonmoeder. Opa zat in een bejaardenhuis en ik heb bij bezoeken sinds de eerste zwangerschap al bedongen dat we in de rookvrije ontmoetingsruimte zouden zitten ipv in de kamer waar hij de een na de ander opstak zonder een raam open te zetten (*kuch*). En die vriend zien we alleen bij schoonmoeder in huis of bij ons thuis waar hij buiten mag roken.

4. Hangt er een beetje vanaf wie het is.. Van m'n moeder heb ik eigenlijk gewoon geeist dat er niet meer in huis gerookt zou worden, toen ik de eerste 7 maanden nadat Damiën geboren was nog bij haar woonde, en nog een X maanden daarna als we op visite kwamen.

Aan vrienden zou ik het niet vragen.. Hoewel ik daar nu misschien makkelijker over denk omdat Damiën ouder is (geen idee waarom eigenlijk ;)), met een pasgeboren babytje zou ik die vrienden toch ook even overslaan, als ze per sé in huis willen roken als wij op visite komen..

5. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Eens en dan voornamelijk om mijn kinderen uit de rook te houden. voor mezelf maakt het niet zoveel uit, maar zij kunnen niet kiezen om niet mee te roken, dus doe ik dat!

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn man heeft allerlei problemen met zijn longen en luchtwegen. Ik ben astmatisch en kan slecht tegen vreemde geuren (zo kan ik bvb niet zomaar elk afwasmiddel gebruiken anders gooi ik mijn maag inhoud er uit).
    En mijn kinderen hoeven ook niet in de rook te gaan zitten.
    Nee ik kan niemand dwingen om niet te roken in zijn eigen huis. Maar ik kan ze wel vertellen dat ik niet langs kom als er gerookt wordt.
    En de stank tja die hangt er toch wel maar dat is toch net weer wat anders als rook in ademen (al kan ik er het zuur van krijgen als de geur echt penetrant is)

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    verbieden niet maar ik vraag het wel altijd... wij roken niet en in mijn huis wordt er nooit gerookt... als mensen weigeren ergens anders te gaan roken dan ga ik weg...

een keer op een turks feest van alleen familie van 10 mensen waren ze aan het roken in de tuin, in de keuken en in de woonkamer... ik werd op een gegeven moment boos en zei "waar moet ik nou in hemelsnaam naar toe met de kinderen? Jullie roken overal. Moet ik naar de slaapkamer gaan ofzo omdat jullie zo nodig overal moeten gaan roken?

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou het niet eens vragen dus laat staan verbieden. Maar nou moet ik er wel bij zeggen dat ik niemand ken die binnen rookt.

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

nee kan toch niet het is toch zijn huis
    dan kan ik niet gaan verbieden om niet te mogen roken in zijn eigen huis
    beetje gekke werk;)

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    verbieden niet maar kan het altijd vragen en uitleggen, doen ze het dan toch kan ik er voor kiezen om daar niet meer af te spreken...

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Nee, vind ik niet. Ik zou het zelfs niet vragen. Jij bent op bezoek, dus jij past je aan (dat is mijn mening)

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nee ik vind niet dat je iemand kunt verbieden in zn eigen huis te roken.

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou het vragen. Echte vrienden of goede familie houd rekening met je! (ik en mn dochter kunnen er echt niet tegen) doen ze dit niet dan kom ik niet, simpel!

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb op anders gestemd. Ik zou namelijk wel netjes aangeven dat ik het fijn zou vinden als ze buiten willen roken als ik er met mij dochter ben. Als ik alleen ben moeten ze het zelf weten. Vind het alleen wel zo vies dat als ik dan thuis ben ik helemaal naar die gore rooklucht ruik!

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    vreselijk he die lucht... als ik bij mijn schoonzus kom en e ris niet binnen gerookt waar wij bij zijn dan nog ruik ook naar sigaretten geur...

alle kleding ga gelijk in de was en ik en de kids gaan gelijk douchen

16. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    +1 zo denk ik er ook over, en ik ga ook echt niet met mijn kids wanneer er ergens gerookt wordt binnen

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Helemaal mee eens!!!

18. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Nee, ik vind niet dat ik iemand in zijn eigen huis kan verbieden om te roken, omdat ik er op visite ben. En ook al houden ze er rekening mee door op dat moment niet binnen te roken of onder de afzuigkap. De schadelijke deeltjes van de rook hangen toch nog steeds in huis.
    Ik ga dan hooguit een uurtje op viste gaan en maar af en toe.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, ik zou dat nooit doen en je kan het ook niet echt maken, 'verbieden'.
    Als er een huis is waar heel veel binnen wordt gerookt, zal ik er met mijn kindje niet op visite gaan, klaar. In ieder geval niet de eerste maanden, als ze zo kwetsbaar zijn. Maakt niet uit of ze tijdens ons bezoek dan niet zouden willen roken, de schadelijke stoffen hangen er toch.

20. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Nee verbieden zou ik het nooit. Het is immers hun huis en daar zijn zij gewoon de baas. Ik zou de persoon wel vragen om er rekening mee te houden. Wij roken allebei en als wij weten dat er familie komt die zelf thuis niet roken houden wij er netjes rekening mee. Dan gaan we gewoon naar buiten.

Deel Deze Pagina