Kan iemand mij vertellen waarom in vredesnaam mijn baarmoedermond zeer kan doen als ik gemeenschap heb met mijn vriend?en toen de kat over mijn onderbuik liep voelde het ook niet happy....Owww en ik heb de ziekte van crohn (licht ontsteking nu) maar dat kan het niet zijn...Woensdag heb ik een afspraak met de gyn (eindelijk!) En we zijn nu aangekomen bij de 4de ronde (al moest ik chemo gaan gebruiken van de arts...heb ik niet gedaan) vieze troep!Ik ga de cyclus niet meer bijhouden als eerder,want ben nu al 2x schijnzwanger geweest Wat de geest als niet kan doen.... bah voel nu zelfs mijn baar moeder zeer doen... in iedergeval bedankt!
Ik heb wel altijd een pijnlijke baarmoedermond net voor, tijdens en na mijn menstruatie. Ik heb ook de ziekte van Crohn en vaak pijn als bijvoorbeeld mijn broek wat te hard spant, of mijn hubbie zijn hoofd op mijn buik legt. Hopelijk kan de gyn je iets meer vertellen! Mag ik je vragen waarom je chemo moest nemen?
ik moest puri nethol gaan gebruiken voor de ziekte van crohn al heb ik eerder mtx gehad,ik wil dat troep niet meer...dus je hebt er last van omdat je de ziekte van crohn hebt of heb ik het verkeerd begrepen? gr ikke
Ik had dat gisterenavond ook! Gelukkig heb ik geen ziekte van Crohn. Maar het vrijen deed echt pijn. Ook zo gek, normaal gesproken kan ik de 'donatie' van mijn vriend wel een dag binnenhouden sinds ik gestopt ben met de pil, maar gisteren liep het er bijna meteen weer uit. Misschien had de baarmoeder er geen zin in gisteren?
Hier nog een crohn patient, bij moet de kat ook niet over mijn buik lopen en als ik ontstekingen heb gaat t vrijen ook wat minder makkelijk, denk dat t er wel mee te maken kan hebben. Daarnaast heb ik soms ook "gewoon"last van mijn baarmoedermond met het vrijen. Dat hangt af van de stand. Soms ligt ie lager, dan is het vervelender. En de positie waarin je seks hebt speelt ook mee. Je vriend/ man zal je bmm eerder raken in doggystyle dan in de missionaris houding. Kan dus vanalles zijn. Ik heb ook op een gegeven moment mtx moeten gebruiken, heb het ook niet gedaan. Ik heb het toen bij imuran gehouden en inmiddels alleen nog maar entocort. Gaat prima zo. Maar wat vind je mdl arts van het idee om zwanger te worden? Mag het met je medicijnen? Succes!
Emuran is ook een chemo,en ik word er ziek van.De dokter wou dat ik purinethol (chemo) ging gebruiken terwijl ik een kinderwens heb,hij loog toen hij zei dat het geen kwaad kon!Ik zei tegen hem dat ik geen chemo (mtx) meer wil.Ik heb daarna google om raad gevraagt hihih En kwam erachter wat hij me niet verteld had...Hij zei toen :" je moet!" hij kan mij de pot op!Ik heb gezegt dat ik het gebruikte maar misselijk van werd...Nu moet ik wachten wat de gyn zegt over dit hele gebeuren..owww ja ik heb de missionaris standje altijd gedaan met de kussen eronder,en we kunnen geen doggystyle doen (jammer genoeg ) heb wel vaker last van een pijn binnenin,maar nu kon hij me zelfs niet penetreren...Gevoelig allemaal!Kan het dan niet temaken hebben met een zwangerschap?want alles word toch zachter binnenin?
En purinethol kan niet gebruikt worden als je zwanger wilt worden,want je bent (vermindert) on/vruchtbaar.Je moet condooms/pil enz gebruiken ook tot na het gebruik (tot 3 maand erna!) En als je zwanger bent kan het een miskraam of misvormt kindje geven!DUS geen chemo aan mijn lijf!
maar floddertje,als ik gemeenschap heb gehad valt alles er gelijk weer uit!Soms denk ik houd mijn lichaam wel wat binnen?Want je kan dan tenauw zijn IK HOOP HET NIET
Hai ik heb ook de ziekte van Crohn en ik heb ook periodes dat het onwijs zeer doet mijn baarmoeder en dat heb ik eigenlijk al vanaf het begin dat ik de ziekte van Crohn kreeg dat zijn periodes dus ik denk dat het niet met een zwangerschap te maken heeft. Ik heb een vraagje gebruikt iemand van jullie remicade zo ja wat heeft jullie internist gezegd over remicade en zwangerschap? groetjes
Oei remicade heb ik ook gehad!Maar toen had ik geen kinderwens dus kon het geen kwaad(nou ja tot zover dan he!) ook troep net als de chemo,maar kon er perfect over en heb zelfs na die 5 maand geen symptomen gehad en als ze met het noodboxje komen aanzetten niet denken het gaat fout gewoon relaxen als ze het spul geven oke?
Sorry hoor puzcat, wat je vertelt klopt niet! Je kan wel degelijk zwanger worden met Puri Nethol. MTX mag je idd niet gebruiken bij een zwangerschap. Je hebt al eerder vertelt dat je arts ook geen bezwaar had als je zwanger zou worden met die middelen. Ik snap werkelijk niet dat je zo tegen dat doktersadvies in gaat en maar geen medicijnen neemt. Ik heb zelf CU en mag bij mijn medicijnen ook gewoon zwanger worden. Ook ik kan niet altijd dingen aan mijn buik hebben. Ik denk dat dat helaas met onze ziektes te maken heeft... Daarbij is het heel normaal dat na de gemeenschap er weer sperma terug loopt! Bijna iedereen heeft hier last van.
Over wat voor noodboxje heb je het . Ik moet remicade blijven gebruiken want het is veel slechter om een terugval te krijgen in je zwangerschap dan dat je medicijnen gebruikt. Er is veel onderzoek naar gedaan en er zijn heel veel vrouwen met Remicade die gewoon een gezond kind hebben gekregen het blijft toch allemaal een risico. Gr
Dan heb jij het fout denk ik want er staat in je bijsluiter dat je anticonseptie MOET gebruiken als je purinethol gebruiken gaat,en dat het tot 3 maand duurt voor je weer vruchtbaar bent!Dus als je die troep 6 maand gebruiken moet ben je 9 maand verder voor je weer gemeenschap kan hebben om een kindje tekrijgen...9MAAND ik wil dat niet het wachten,heb net al 9 maand gewacht voor ik ongi werd door de prikpil (wat ook moest van de dokter ipv de pil) Ik heb daarbij geen fistels op dit moment (waarvoor die purinethol is) het uitdrogen van een fistel gang,heb een licht ontsteking crp is nu 12 dus daarom mijn tegenwerking...En owww ja kan ook nog als je de pil gebruikt hebt dat er nog een extra 6 maand bij op komt!*sniff dat wil ik niet
Die noodboxje die ze bij de hand hebben als ze je het infuus geven met remicade...er zit ook een bijsluiter bij waar je niet goed van word namelijk vr gr ikke
En wieffie ik weet dat het nomaal is dat het sprama eruit loopt,maar na deze periode en eerdere situaties waarbij ik zwanger zou moeten zijn begin ik te denken dat er mss wat mis is met mij....
Hoe lang ben je nu bezig om te proberen zwanger te raken? Bovendien zal je arts toch wel gelijk hebben als ie zegt dat een zwangerschap geen kwaad kan en er zijn ook andere vrouwen die wel zwanger zijn en Pui Nethol gebruiken. En Dessje, heeft gelijk een terugval tijdens een zwangerschap is slechter dan de medicijnen nemen. Als je de medicijnen niet neemt neem dan contact op met je MDL-arts en overleg met hem of er geen andere mogelijkheden zijn. Ligt hem iig ff in dat je de medicijnen niet gaat nemen al zou ik dat niet slim van je vinden. Bovendien is het erg moeilijk om zwanger te worden met een opvlamming omdat je lichaam eerst voor zichzelf gaat zorgen. Pas als jij je goed voelt kan je lichaam voor een kindje zorgen.
In de bijsluiter van Puri nethol staat de volgende tekst: Zwangerschap/Lactatie Tijdens beperkte ervaring met gebruik tijdens zwangerschap zijn geen aanwijzingen voor een toegenomen risico van aangeboren afwijkingen opgetreden.
Hai puzzcat24, ik heb in november 3 jaar remicade en ik heb nog nooit van een noodboxje gehoord. Bij mij werkt het heel goed ik kan echt niet zonder. Zo zie je maar dat elk lichaam weer anders is groetjes dess