hallo allemaal sinds een paar dagen weten mijn man en ik dat we niet op een `normale` manier zwanger kunnen raken. Het zaad van mijn man is erg slecht dus we moeten nu alles via het ziekenhuis doen. Bij mij is tot nu toe alles goed maar ik ben erg onregelmatig ongesteld. Moet je dan aan de hormonen ondanks dat het probleem bij de man ligt? Heeft iemand hier ervaring mee
Over het algemeen heb je voor elke behandeling (zoals ivf) hormonen nodig.... zeker als je onregelmatig bent om je cyclus te beinvloeden en te stimuleren... Maar dat valt wel mee hoor de hormonen Wat gaan ze nu proberen bij jullie?
Ik begrijp niet zo goed dat ze kiezen voor KI, want alles wat ik er over lees dan moet het zaad van een goede kwaliteit zijn. Bij KID doen ze het zelfde alleen met een zaaddonor... Wat de mij, maar ik ben natuurlijk maar een leek, het meest voor de hand liggende is zou icsi. Maar het zal wel een intake zijn waar ze jullie mogelijk heden gaan bespreken en welk traject jullie gaan bewandelen. Bij ons werd verteld dat we na de operatie eerst 3keer IUI zouden doen en daarna verder zouden gaan met de IVF. Er werd verteld of er wachtlijsten waren en hoe lang. Ik zou wel jullie vragen op papier zetten zodat alles voor jullie duidelijk is wat jullie de komende tijd kunnen verwachten. Veel succes en ik hoop dat jullie goed geholpen zullen worden
Hoi hoi, Wat vervelend om dat nieuws te krijgen meis. Als de zwemmers van je man erg slecht zijn, dan kiezen ze vaak gelijk voor ICSI. Dat ligt voornamelijk aan het aantal goede zwemmers. Naar mijn weten ligt de grens bij 1 miljoen, alhoewel wij gelijk voor ICSI gingen met 2 miljoen. Het ligt ook aan de beweegelijkheid e.d. Zet al je vragen op papier en neem ze mee. Liefs
nou met KI of zoiets bedoel ik wat er dan ook op ons van toepassing is. 1 sept hebben we de eerste afspraak en dan horen we wat er gaat gebeuren. Misschien IUI ofzo. Maar ik heb begrepen dat als je aan de hormonen bent dat al je gevoelens versterkt worden. Dus als je depri bent word dat alleen nog maar erger. klopt dit?
KI zal waarschijnlijk niet voor jullie van toepassing zijn, omdat het niet veel anders is dan de normale seks. Het verschil tussen KI en IUI is dat het zaad opgewerkt wordt en dan in de baarmoeder wordt ingebracht. Als het zaad inderdaad zo slecht is, dan gaan jullie waarschijnlijk gelijk voor ICSI. Iedereen reageert verschillend op de hormonen hoor. Ik heb een behoorlijke dosis gehad, maar bijna geen last. Alleen af en toe hoofdpijn en toen ik alles samen kreeg wat meer last van stemmingswisselingen. Dus ik vond het nog reuze meevallen na al die horrorverhalen op het internet. Liefs
Ik heb zelf mega stemmingswisselingen van de hormonen en veel pukkels, maar voor een klein wondertje heb ik dat zeker over
Hier ook van niks naar ICSI, het zaad is zeer slecht. Toch heeft het ons al 2 hele mooie dingen gebracht. Geef de moed niet op, sterkte en heel veel succes! Elmo