Is er toevallig iemand bekend met goedaardige tumoren die wel kwaad kunnen in ruggenwervel/hersenen? Hemangiomen/cavernomen? Zo ja, wat is er aan gedaan?
Vriendin van mijn moeder heeft er al een jaar of 8 eentje in haar hersenen. Ze is toendertijd gedeeltelijk bestraald, omdat ze niet overal bij konden (tumor zat tegen een belangrijk gedeeltelijk van de hersenen aan, welke weet ik niet). Er werd gezegd dat ze, ook al was het goedaardig, maximaal 5 jaar had vanwege de plek. Ondertussen is ze daar dus al ver overheen gelukkig, en het gaat nog altijd goed.
Hier prolactinoom patiënt (tumor op hypofyse), diagnose toen ik 16 was en nu ben ik 32. Sta onder strenge controle want de tumor ligt tegen mijn oogzenuwen aan. Verder aan de medicatie om groei te stoppen. Weet niet of je hier iets aan hebt. Wat is je vraag/ situatie? Dit is sowieso een onderwerp waar je liever zo weinig mogelijk van af wil weten.
Oeh, mijn schoonmoeder heeft al langer dan 15 jaar een tumor in haar hoofd, goedaardig. Ze is er een keer aan geopereerd maar ze konden hem niet helemaal verwijderen. Hij groeit wel, maar langzaam.
Man man is geopereerd aan een meningeoom in het hoofd, bijna 20 jaar geleden. Operatie is goed gegaan, maar niet alles is verwijderd, en wordt dus regelmatig gecontroleerd. Wat zou je willen weten
@Basilicum en @koek Ik blijk meerdere cavernomen in mijn ruggenwervel te hebben die bloeden of gebloed hebben. Ik wil dus vooral weten wat voor mogelijkheden het zijn. Weet nu alleen dat herstel geen mogelijkheid meer is, maar wil vooral weten of verdere aftakeling nog voorkomen kan worden.