Wat zou dit kunnen zijn? Gisteren zagen we een rode plek op het been van mijn zoon van 11 jaar. Vandaag is die plek wel dubbel zo groot geworden. Het doet geen pijn maar jeukt wel. Is denk ik 5cm groot. Moet ik morgen de huisarts bellen?
Wat heb je er opgeplakt gehad? Ik zou het even aankijken of het minder wordt. Je kan eventueel met een balpen de vlek omlijnen. verwacht dat het van een horsel, daas of een vinnige mug is. Je weet overigens zeker dat het geen tekenbeet kan zijn?
Hij wilde gisteren een beetje sudocreme erop met een pleister. De randen zijn van de pleister. Muggen heeft hij wel last van gehad en teken niet dat ik weet. Hoop in ieder geval niet dat we een tekenbeet gemist hebben.
Het lijkt erop dat hij gestoken is. Op de foto zie ik een puntje. Heeft jouw huisarts ook de mogelijkheid om foto's te sturen ter beoordeling? Dan zou ik dat namelijk doen bij twijfel.
Ja, dat heeft mijn huisarts, mijn andere zoon had vorig jaar een ontstoken teen en toen heb ik ook foto’s gemaild. Ik zal morgenvroeg gelijk even bellen, daar had ik nog niet aan gedacht
Ik denk een insectenbeet. Ik zweer altijd bij Nestosyl. Werkt tegen de jeuk en heeft een indrogend effect. Mijn jongste was afgelopen weekend wezen logeren en ook weer 2 mega grote muggenbulten op haar arm. Mocht het de komende dagen niet verbeteren dan zou ik het laten beoordelen en ik zou er geen pleister opdoen.
Zo zien muggenbulten van mijn oudste er vaak uit. We hebben nu een tubetje zalf voor insectenbeten van Kruidvat die verrassend goed werkt, wordt nog steeds wel dik en rood, maar jeukt minder en is sneller weg.
Lijkt op een daas inderdaad. Je voelt helemaal niets van de steek, maar de gevolgen zijn echt extreem. Ik heb al meerdere malen van die schijven gehad, en dan op de prikplek gewoon een soort van rare blaarvorming met vochtblaasjes. Vann muggenbeten heb ik doorgaans praktisch geen last, ligt dus echt aan die k*tdazen...
Ja, dat is het! Maandagavond hadden we zo’n beest binnen. Ik denk dat mijn zoon dan zondagnacht of maandagochtend gestoken is. We hebben nog naar dat beest zitten kijken omdat het van die wollige pootjes had. De plek is nog steeds groot maar al wel wat minder rood. We hebben nestocyl gesmeerd
Dan is het inderdaad dit insect geweest. Koelen met een koude washand met wat natuurazijn is ook altijd verlichtend, helpt ook tegen de jeuk. Hopelijk trekt het snel een beetje bij. Kan er soms echt indrukwekkend uitzien dit soort beten/steken.