Waarom voel ik me nou zo?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meryl, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Pff de kleine ligt in bed...

We waren vandaag uitgenodigd voor een kinderverjaardag tussen 11-14. Dat is eigenlijk precies de tijd dat mijn dreumes slaapt. Omdat ze vandaag om 08u wakker werd (ipv 07u) besloot ik om 11:00 een uurtje te gaan, ze was ook nog redelijk fit rond die tijd.

Toch toen we eenmaal daar waren was ze echt behoorlijk cranky :( ik ben niet van haar zijde geweken en heb geprobeerd het haar op allerlei manieren naar de zin te maken. Op een gegeven moment ging ze wel wat spelen, maar als er iets met de andere kindjes gebeurde wat ze niet leuk vond (bv. dat ze niet mee speelde met de bal) zette ze het op een huilen (en mijn dochter heeft een behoorlijke volume, waardoor alle ogen meteen op haar gericht zijn). Mensen kwamen echt naar me toe 'gaat het wel met haar?'....niet leuk...op de creche hoor ik werkelijk niets anders dan 'wat hebben we weer om haar gelachen vandaag, wat is ze vrolijk'...en daar gaat ze notabene altijd om 12u naar bed...ik snap er niks van soms.

Het kost me enorm veel energie merk ik dit soort uitjes. Ik ga ook meestal alleen omdat mijn partner een eigen zaak heeft en meestal werkt in het weekend. Als ik dan thuis kom ben ik geslacht en voel ik me soms wat sip merk ik...bah denk ik dan, wat vermoeiend was het weer!! :( Herkent iemand dit soort momenten op sociale gelegenheden met haar kindje?

Ik ben in staat om soms gewoon niet meer te gaan naar bepaalde uitjes....

2. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het gaat niet altijd zoals je het graag wilt, dat is helaas niet anders.
    Vermoeiend is het dan inderdaad wel.
    Ik laat het altijd op me af komen en zie wel hoe het gaat.
    Ik denk dat anderen wel kunnen begrijpen dat een kind niet altijd even goed gehumeurd is en als ze dat niet begrijpen: jammer dan wat mij betreft.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja ik denk dat iedereen wel eens ergens heen moet op een rot tijd.
    en kinderen die gehecht zijn aan regelmaat reageren daar op.
    ik heb amy-lynn 2,5 ook van 12 tot 3 in bed en soms moet het inderdaad even anders en reageert ze daar wel op.

vermoeiend maar zal vast wel weer overgaan

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wat ik altijd lastig vind, is dat die dingen ALTIJD anders gaan dan je van te voren denkt...

Je 'plant' iets op een bepaalde manier, het lijkt goed te gaan en ineens wijkt je kleine compleet af van het schema wat ze normaal hebben. Daar word ik meestal onrustig van.

Ik leer het inmiddels steeds beter los te laten. Gaat het niet, dan gaat het maar niet. In geval van verjaardagen kan het dus zijn dat we bijv. maar heel eventjes gaan of pas aan het eind van de dag komen als dat de enige optie is.

En meestal hebben we dan 's avonds twee stuiterende kinderen, tja... dat is vermoeiend idd, maar gaat hopelijk ook weer over :D

5. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Pffff wel fijn om de herkenning te lezen merk ik...

Als mijn partner er bij is merk ik dat ik het veel meer kan loslaten op het moment zelf, maar als ik alleen ben voel ik zo'n ongelooflijke onrust bij mezelf! :( Wil daar echt vanaf, want de dingen lopen inderdaad vaak anders dan je je van te voren bedenkt...en wil ook niet dat mijn kindje aanvoelt dat ik onrustig of gespannen ben, probeer daar echt op te letten.

Voel nu echt brandende schouders....toch bizar van een kinderverjaardag van een uurtje....pff 'doe normaal' denk ik ik dan...

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Niet de meest ideale tijd voor een verjaardag om eerlijk te zijn. Hier gaan ze ook altijd rond een uur of 12 naar bed (oudste kan ik natuurlijk rekken). Je kan er niets aan doen, je kleintje is gewend om te slapen en is gewoon op! ;)

7. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Toch blijf ik het dan vreemd vinden dat ze op de creche altijd pas rond 12u naar bed gaat, terwijl je zou zeggen dat ze daar veel sneller moe zou moeten zijn vanwege de prikkelende omgeving. Ze slaapt daar ook altijd maar 1 tot 1,5 uur en thuis 2,5 tot 3 uur. Misschien moet ik ook maar niet vergelijken, het loopt zoals het loopt inderdaad...

Merk dat ik ook best sfeergevoelig ben...misschien dat ik me daarom beetje 'blue' voel als ik weer eens naar een uitje ben geweest en mijn kleintje was alles behalve vrolijk. Ik merk echt sinds een half jaar dat dit soort dingen wat anders lopen, ook wel logisch natuurlijk gezien haar leeftijd. Als zij zich niet lekker voelt, heeft dit een aardige weerslag op mij merk ik :(....(zucht)

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor, je kunt niks plannen en als het anders loopt vooral bij anderen heb ik het onrustige gevoel ook heel erg..

9. MamaMarije

Op het kdv houdt ze het waarschijnlijk langer vol, juist omdat er zoveel prikkels zijn. Lucas is hier in het weekend ook altijd langer wakker, omdat hij dan 's ochtends meer activiteiten heeft (papa thuis). Ze geven zich dan ook moeilijker over aan rust/slaap.

Dat sfeergevoelige heb ik ook heel sterk hoor. Je wil gewoon graag dat alles lekker soepel gaat en dat het gezellig is voor iedereen, dus ook je kleine. Heel normaal denk ik!

10. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Mijn zoontje slaapt op het kdv ook heel anders en zeker veeeeeel minder als lekker thuis.
    Op het kdv 's morgens een drie kwartier...
    En 's middags vaak ook net een uurtje.

Thuis gaat hij tegen 10 weer naar bed en slaapt tot half twaalf.
    En s'middags tegen 14/15 uur, en dan is het vaak ook ruim een uur.

En dat dingen niet gaan zoals je het bedacht had.... hmmmm ja herkenbaar .... DAT is HET grootste struikelblok voor mij sinds ik mama ben. Bah, wat irritant soms.
    Maar gewoon het knopje omzetten, niet moeilijk gaan doen, niet proberen om het toch alsnog naar je eigen planning te zetten, heeft geen zin. Jezelf aanpassen aan de nieuwe niet geplande situatie ;) ... Dat is het makkelijkste en geeft ook een stukje rust.

11. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi,

ryan slaapt op de creche haast niet, en thuis doet hij nog 2 slaapjes van 1 1/2 uur. Ik denk dat alle aandacht en andere kindjes dat hij het niet nodig heeft. Wat betreft de verjaardagen van andere! Ik ga wanneer het mij uitkomt. En ga pas als Ryan minimaal een uur heeft geslapen. Ben ik dan te laat? Ja jammer dan. Ik vind de slaap van mijn kleine belangrijk en wil niet met een jengel kind op een verjaardag zitten. ryan zijn eerste verjaardag is in zicht en ik heb hem gepland tussen 14.00 en 18.00...Ik denk dat dat de meest gangbare tijden zijn. Moet ook heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit een uitnodiging heb gehad van een verjaardag tussen 11.00 en 14.00.

Succes

12. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Thnx voor de reacties, doet toch goed de herkenning...:)

13. MamaMarije

Dat is natuurlijk maar net afhankelijk van het ritme van de jarige. Onze zoon sliep toen nog 2x per dag, dus hier was de uitnodiging ook tussen 11 en 15u ;)

14. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn dochter (18 mnd) slaapt soms zelfs nog 2x en dan weer 1x per dag. Ik herken je gevoel heel goed, denk ik alles zorgvuldig gepland te hebben, loopt het toch weer in de soep. En nu ik 8 mnd zwanger ben van nr. 2 kan ik er soms helemaal tegenop zien om ergens naar toe te moeten gaan.
    Dus je gevoel is zeker niet gek!

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Nou ik herken het wel hoor!
    En dan is mijn kindje nog wel een stuk kleiner!
    Dacht vandaag ook 'gezellig' op kraamvisite te gaan maar madame was het zat...
    Dus maar een half uurtje bij mn vriendin geweest en toen maar weer gegaan.
    Kan er op zo'n moment ook echt wel eens van balen!!!
    Heb nu maar gevraagd of ik ook een keer alleen kan komen ;)
    Het is niet anders....

16. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    mijn meisje is ook nog stukken jonger maar ik heb al meerdere malen alleen met haar gezeten..
    zit iedereen gezellig bij elkaar en gaat ze huilen...
    (ze is erg gevoelig voor prikkels en ze is eenkennig)
    dan ga ik vaak even apart zitten en als het dan niet over is, gaan we maar weer naar huis!
    heeeel vervelend soms..:(
    ik zeg vaak al van tevoren tegen iedereen dat ze haar soms een beetje moeten negeren (klinkt heel raar maar als ze genegeerd wordt door anderen, gaat het beter en is ze vrolijker )
    maar het is inderdaad soms balen..

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

tja dat is nu eenmaal zo... mijn zoon is een driftkop dus we hebben regelmatig scenes met hem op verjaardagen/supermarkten/ha bezoekjes enz. Ik geef er eerlijk gezegd niets om, je doet er niets aan en het gaat wel weer over. (maar ik begrijp hoe opgelaten je je eronder kunt voelen.. rustig blijven en omgeving negeren zijn de toverwoorden!)

overigens als een verjaardag op dat tijdstip is ga ik vaak niet omdat Ties dan ook slaapt, tenzij ik hem daar op bed kan leggen.
    morgen viert Ties zijn tweede verjaardag alvast en vrienden van mij komen eerder omdat zij anders met het slaapje van hun kind in de knoop komen, geen enkel probleem!

Deel Deze Pagina