Geboortekaartje, prijzen? Duur! Eigen ontwerp.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blosh27, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi lieve dames,

Ik ben wat rond aan het zoeken om zelf een geboortjekaartje te maken. Ik heb een site gevonden, kaart2go.nl.
    Daar kosten 120 kaarten verstuurd, 194,35. Volgens mij is dit naar verhouding niet duur, maar toch blijf ik het veel geld vinden.
    Heeft er iemand ervaring met andere sites of mogelijkgheden (bijvoorbeeld een drukker of laten doen door iemand)?

Alles is al zo duur als je een kindje krijgt. Als ik erop kan besparen en het wat goedkoper kan, is altijd beter :)

Alvast bedankt,

Liefs Blosh

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben zelf met photoshop een kaartje gemaakt en dat bij een copyshop laten afdrukken. Voor geloof ik 70 kaarten waren we rond de 60 euro kwijt.

3. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Misschien om het goedkoper te maken, alleen de 'belangrijkste' mensen een echt gedrukt kaartje sturen en de rest (120 is toch wel heel veel)
    een zelfgemaakt kaartje per e-mail sturen?

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    wij hebben de jkaarten zelf ontworpen en ook zelf gedrukt wij hebben een hele goede foto printer. en dat scheelt heel veel.

5. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Wij maken het kaartje ook volledig zelf, scheelt een hele hoop geld uit, ook wanneer je ze niet zelft afdrukt.
    x

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij hebben een eigen ontwerp, full color en voor en achter, gewoon bij de drukker laten drukken. 100 euro voor ik meen 80 kaartjes.

7. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Wij hebben de kaartjes vorige keer via geboortepost gemaakt ( ook zelf ontworpen) Ik vond het ook best duur maar we hadden gelukkig niet zo heel veel kaartjes nodig (70 ofzo)

Ik heb net even voor je gekeken
    120x1,67= +- 200 euro kaart van 14x14
    120x1,42= +- 170 euro kaart van 12,5x12,5

8. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Daar zaten wij ook mee. Daarbij konden wij nergens iets vinden met een hertje, wat wij graag wilden.
    Ik weet niet hoe creatief jij bent.... Wij wilden héél graag een hertje (daar zit natuurlijk een verhaal aan vast) en toen ben ik op internet een plaatje gaan zoeken van een hertje dat ons aanstond.
    Ik heb vliegtuigtriplex besteld (70 euro van een plaat van 150x150), mijn vriend heeft plankjes gezaagd van 12x12 en bovenin een heel klein gaatje gezaagd.
    Uit fineerhout heb ik het aantal hertjes geknipt dat we wilden hebben. Met een stempel de naam naast het hertje gestempeld.
    In Word een ontwerp gemaakt van tekst, in kleur uitgeprint en deze met een kartelschaar uitgeknipt. Een blauw lintje door het gaatje gedaan.
    De definitieve geboortedatum, de tijd en het gewicht vullen we na de geboorte in.
    Op de markt gekleurde enveloppen gekocht.

In totaal zijn we nu 125 euro kwijt en dat is inclusief alles, dus ook postzegels.

Maar goed, het was héél veel werk, dus als je creatief bent dan is het te doen, anders niet.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wauw Suzanne, ik ben heel benieuwd hoe dat eruit zag. Klinkt hartstikke leuk!

10. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    fotofabriek heeft sindskort ook geboortekaartjesservice. eigen ontwerp full collor 75 kaartjes voor 75 euro, als je meer besteld goedkoper.

11. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Super bedankt voor al jullie ideeen. Suzanne, ik ben ook erg benieuwd, wel een heel gaaf idee! En origineel. Ik ga ook zeker een op fotofabriek zoeken, moons. Thanks! Liefs Blosh

12. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gaaf!

Wij wilden ook iets met een hertje/ bos/ sprookjesthema (zelfde thema als het kamertje...) Heb ook de kaartjes zelf ontworpen, wel in Photoshop/ illustrator. Ook een tijd mee bezig geweest. Weet alleen nog niet hoeveel het gaat kosten, maar wij laten het drukken over aan een kennis. Hij heeft een grafisch ontwerpbureau dus zal allicht korting krijgen, hij zei ook dat de kosten mee gingen vallen. We hebben er zo'n 110 nodig, en laten er denk ik 125 drukken. De kosten wil ik hier nog wel melden als ik het weet maar niet iedereen heeft zo'n kennis natuurlijk. De maat van de kaartjes heb ik aangepast aan de maat van standaard maten enveloppen, zodat we daar ook niet te veel aan kwijt zijn en ze gewoon in de winkel of op de markt inderdaad kunnen kopen. Eigenlijk best slim vind ik zelf. :D

Suzanne wil je de kaartjes na de geboorte in je album zetten? Ben heel erg benieuwd. Enne, ik volg je blog nog steeds af en toe! We gaan echt een beetje gelijk op met zwangerschap, kwaaltjes enz. Grappig.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Suzanne ik ben ook echt heel benieuwd.

Foto? :D

Wij doen net als de vorige keer een kaartje van unicef. Als het dan toch duur is dan maar gelijk het meeste naar een goed doel.

Verder spreid ik de kosten over de 9 maanden. De aankomende maand haal ik bijvoorbeeld al de postzegels. Dan is het niet ineens in juli zo verschrikkelijk duur.

14. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    In mijn eerste zwangerschap heb ik alle kaartjes zelf gemaakt.
    Ik was denk ik zo'n 30 euro aan materiaalkosten kwijt,en heel veel kleine uurtjes werk! ;)
    Ik heb op ieder kaartje hetzelfde hobbelpaard getekend met een sjabloon, en de binnenkant helemaal zelf met caligrafie beschreven.
    Aan de buitenkant een lila lintje,aan de binnenkant een leuk gevouwen randje en klaar!
    Het was ongelovelijk veel werk,maar goed te doen omdat ik veel thuis zat.

Nu voor de tweede kan ik dit niet meer doen,simpelweg geen tijd meer voor.
    Daarom ontwerp ik op de pc zelf een kaartje die we dan bij een drukker laten drukken. Iets duurder,maar wel veel sneller :)

Deel Deze Pagina