PCOS verergerd? Geen kinderwens

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik weet al 7jaar dat ik het PCO-syndroom heb. Bij toeval gevonden bij een gyn. echo ivm buikklachten. Gelukkig ben ik probleemloos zwanger geworden en omdat mijn vriend geen tweede kindje wil, heb ik er ook niet meer aan gedacht na mijn bevalling.

Maar nu lijkt het erger geworden?? Ik weet niet of dat uberhaupt kan...? Ik begin meer last van acne te krijgen, ik kom kilo's aan zonder dat ik ze eraf krijg (aankomen kan ook door mijn anti-depressivagebruik overigens), en ik krijg meer ongewenste haargroei, een snorretje :$ gelukkig lichtblond. Ik heb ook meer pijn bij gemeenschap, diepe doorstootpijn, alsof hij ergens tegenaan stoot. Had ik eerder niet.

Ik heb een mirena, mijn menstruatie is vanaf de plaatsing ervan gestopt. Nu bijna anderhalf jaar.

Ik vraag me af of artsen ook iets kunnen/willen doen aan PCOS als je geen (directe) kinderwens hebt. Ik heb wel eens iets over cystes wegbranden gehoord? Of doen ze dat alleen om de kans op zwangerschap te vergroten? De pil wil ik niet, slechte ervaringen mee.

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hoe lang heb je je mirena al? Meeste van he klachten klinken hormonaal en dus mogelijk van je mirena...

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Weet je zeker dat je niet zwanger bent 😇

Klinkt hormonaal. Gewoon even langs de huisarts en kijken wat de opties zijn. Die pijn is ook niet fijn

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mirena sinds begin sept 2014.

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Dan zou je lichaam er toch aan gewend moeten zijn.
    Zit hij zeker weten nog goed?

6. Diyaa

Diyaa Niet meer actief

Het zou door Mirena komen.
    Ik herken je klachten helaas. Mirena heb ik 3jaar en dan weer 1 jaar gehad. Na verwijdering van Mirena zakte alle klachten weg.

-Abnormale beharing (zwart)
    Ik moest iedere dag de snor bij houden.. Laten we niet over down under praten.. Uiteindelijk overgstapt naar brazillian wax.
    - stemmenwisseling ... Manlief en ik bijna uitelkaar.
    Ik had dagelijks last van.. Een totale belemering voor de dagelijkse activiteiten.
    -in totaal 15-20kg aangekomen
    -migraine 3 keer in de week
    -acne
    Wangen en rug 😑
    -geen zin in gelachtsgemeenschap
    - depri.

De huidarts luisterde niet naar mij tot dat ik in juni opgenomen in ziekenhuis door onverklaarbare buikklachten..

Sinds sep 2015 voelde ik me weer een mens.. Iemand die kon huilen en lachen...

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zw-test is negatief. Ik heb 6wk na de plaatsing van de mirena een controle-echo gehad. Hij zat toen prima. Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Geen omkijken meer naar anticonceptie.

Ik denk ook dat het hormonaal is, alleen betwijfel ik of ze er iets aan willen/kunnen doen.

Diyaa, ben jij de kilo's wel weer kwijt?

8. Diyaa

Diyaa Niet meer actief

Enige oplossing is verwijderen van Mirena.. Ik zie dat je ook antdep slikt.. Mirena en anti-depri gaan ook niet samen.

Ik ben sinds juni tot nu toe 10kg kwijt.. Niet door sporten(geen tijd door werk) maar veel gezondeten en veel waterdrinken.

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik herken de klachten...vsn de mirena! Hier altijd goed pil gebruikt nooit iets aan de hand. Toen spiraal laten plaatsen em die zat goed, ik was tevreden...en toen begonnen de klachten: ongewenste haargroei, vermoeid, huidproblemen en zweten. Maar vooral: de pijn! Seks deed meer pijn eigenlijk exact zoals jij omschrijft, maar ik had ook bepaalde dagen echt hele erge buikpijnen. Meerdere echo's gehad maar hij bleek goed te zitten, alles zag er goed uit. Uiteindelijk eruit laten halen en toen was alles over.

Ik hoor meestal goede verhalen maar bij mij werkte het totaal niet. Blijkbaar vond mijn lichaam het toch niet echt wat.

10. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    ik lees net dat ad en mirena niet samen gaan? Dan moet ik ook maar eens in overleg want veel van de symptomen komen mij ook bekent voor.

11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier exact de ervaringen zoals bovenstaand. Ook icm met pcos. Het is nu een potje terwijl daarvoor ik toch regelmatig ongesteld werd.
    Ik heb haargroei (zwart haar van mezelf dus helaas dat ook zwart), acne, aangekomen, depressief. Een jaar lang heb ik constant gevloeid tot na een jaar ik ineens een gigantische bloeding kreeg. Een super plus tampon en een nachtmaandverband beide in een uur vol. Hij is toen met spoed verwijderd en heb een dubbele kuur nodig gehad om het bloeden te stoppen. Binnen nu en vier weken wordt ik gesteriliseerd omdat ik niet meer zwanger mag worden helaas.
    Grote kans dat als je je mirena laat verwijderen je depressieve klachten ook afnemen.

12. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Even over pcos: voor zover ik weet kunnen ze daar niets aan doen.
    De LEO behandeling (eiblaasjes weghalen) doen ze voor zwangerschapswens. Dan slaan de hormonen makkelijker aan en soms kun je zelfs even zonder hormonen. Maar het is vaak een tijdelijke oplossing. Soms is het 3 maanden later alweer precies zoals voor de behandeling.

13. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Bekend probleem.
    Heb ook PCOS, de mirena was geen succes, libido van 0,0, Sjago en gewoon algehele misère niet lekker in je vel zitten.
    Toen besloten om een 2 de kindje een kans te geven en dat ding laten verwijderen, was ik later geweest dan was de mirena er zelf uit gekomen.
    Zonder poespas en de mmm spontaan zwanger geworden , manlief heeft zich laten steriliseren dus we zijn af van de anticonceptie en ik zowaar een cyclus van ruim 35 dagen en voel me prima.

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ooh ik wist niet dat de LEO tijdelijk was. Ik dacht dat de pcos dan voorgoed weg was. Ik zag bij de echo na de mirenaplaatsing de kralenkettingen vol eiblaasjes zelf direct zitten....

Mirena eruit... vorige keer was ik letterlijk in 1 poging zwanger. Maar van de pil heb ik heel veel overgegeven en kreeg ik ook heftige acne. Nu heb ik zelf op zich nog wel een kinderwens, maar mijn vriend wil er geen meer. Ik word in juni 34. Ik hoop stiemen dat vriendlief nog bijdraait ;)
    Ik denk dat condooms na mirena toch de beste oplossing is. Sowieso wil ik geen nieuwe mirena meer. Als mijn vriend na 5jr nog geen tweede wil, dan is het zijn beurt om maatregelen te nemen. Daar is hij het mee eens.

Deel Deze Pagina