De bergen in met baby

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by ZaZaM, Jun 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Al weken kijken wij uit naar onze vakantie in september naar Oostenrijk. Nu zei opeens iemand tegen mij: pas je wel op dat je niet te hoog gaat? Dat is niet goed voor de baby... Okee, nooooooit aan gedacht! We zitten in een huisje op 1600m hoogte. Ik lees verschillende verhalen op internet. Zo ook dat 1000m de max is.. Onze meid is dan 6,5 maand... Iemand ervaring mee? Wat vinden jullie?

2. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,181
    4,495
    113
    https://www.ouders.nl/artikelen/met-een-baby-de-bergen-in

Hoogteziekte

Hier staan wel wat tips bij. Ik zou vooral oppassen als ze erg verkouden is, dat je haar goed zout oplossing geeft en zou niet zomaar naar grotere hoogtes gaan boven de 2000 meter, maar het is niet zo dat het niet kan lijkt mij. Er zijn genoeg mensen die met baby's naar wintersport gaan, en dan zit je vaak ook al op 1500-2000 meter in een huisje. (Wat natuurlijk niet per se betekend dat het goed is) Verder goed tegen de zon beschermen, maar dat lijkt me logisch voor iedere vakantie!
    eventueel kun je dit soort vragen ook bij je huisarts neerleggen.

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Bedankt voor je linkjes.
    Iemand anders nog ervaring/mening? Anders bel ik indd de ha even:)

4. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier veel ervaring :D
    De oudste ging voor het eerst mee op wintersport met 6 maanden. We verbleven in n huisje op 1500m. Heeft geen enkel probleem opgeleverd. De jongste ging mee naar Oostenrijk toen ze 5,5 maand was. Haar hebben we zonder problemen meegenomen naar een hoogte van 2300m. Wel in fases en stappen. Voor meer info stuur me gerust een pb ;)

Share This Page