Help overgewicht willen afvallen en al bezig met zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bekendeonbekend, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bekendeonbekend

bekendeonbekend Actief lid

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Hallo dames vooral dames die hier ervaringen mee hebben ik heb echt eventjes raad tips en jullie hulp nodig dit is ook best een gevoellig punt en onzekerheid van mij wat niet veel mensen weten,
    Oke ik ben al vijf maanden bezig met zwanger worden ik weet dat ik verder niks raars of wat dan ook aan of in mijn lichaam heb tot nu toe en dat mijn enige kans op verminderde zwangerschap mijn overgewicht zouw kunnen zijn ik was nooit eerder zo lang verhaal en draai er ook niet om heen . Ik was toen al bezig met zwanger worden toen ik dat hoorde en was nog niet bewust van alle risico's wat zich mee kunnen brengen tijdens de zwangerschap .. Ik weeg nu ongeveer 100 kilo ben 1,65 in de lengte dus veels te zwaar ik wil heel erg graag afvallen enne er ook echt iets aan doen!! Alleen ik las dat diëten niet goed is en word afgeraden tijdens zwangerschap en zwanger raken wat kan ik doen om toch de kans op zwangerschap met mijn gewicht te verhogen ik zit echt in een dilemma wat kan ik wel doen !? Ben ook bang mocht ik zwanger raken en nog niet wetend , dat ik dan ga afvallen en dat het verkeerd afloopt enz enz dankjewel alvast voor jullie hulp advies tips !! Xxx:)

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Na je weer op je goede gewicht zal zitten , geen garantie voor een zwangerschap .
    Dieet hoeft ook niet je eet patroon aan passen , snoep ,koekjes ,chips weg er mee .
    Porties aan passen , meer groente minder aardappels.
    Tussen door fruit eten , komkommer vaker nemen .
    Sporten 3 / 4 keer in de week op you tube genoeg te vinden .
    Succes met afvallen en zwanger worden .

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Om zwanger te worden is afvallen niet erg hoor. Alleen als je zwanger bent wordt het afgeraden, maar zelfs dan is het in de eerste weken niet heel erg als je wat afvalt.
    Ik zou hulp zoeken van een goeie dietiste. Weet niet waar je zit maar in Den Haag zit een hele goeie die ook veel doet met vrouwen die zwanger willen worden: Dietistenpraktijk Essential Balance - Home

Voor wat betreft tips: probeer niet te veel ineens te doen. Kies 1 ding wat je de komende week wil aanpakken (minder snoep, of beter ontbijten) en hou het even daarbij. Gaat dat goed, pak er dan nog wat bij.

4. Elise1990

Elise1990 Actief lid

8 mei 2015
    185
    1
    16
    Vrouw
    Verzorgende ig
    Nieuwegein
    #4 Elise1990, 27 jul 2015
    Laatst bewerkt: 27 jul 2015
    Hallo ,

Ik ben inmiddels zwanger van de 3e , maar er gaat een verhaal aan vooraf.

In mijn vorige relatie probeerde ik en mijn ex zwanger te worden, dit lukte niet , ik woog toen rond de 105 kilo met 1,65 lengte. De relatie liep stuk en ik ben toen gaan sporten (4x per week fitniss ) en zo min mogenlijk koolhydraten eten . Ik ben toen in 1,5 maand 22 kilo afgevallen.

Ongeveer 8 maanden daarna ben ik zwanger geraakt van mijn huidige vriend , ( dit terwijl dit onmogelijk was volgens een gyn) ik dacht dat het door mn gewichtverlies kwam dat ik nu opeens wel zwanger raakte! In deze zwangerschap kwam ik weer 25 kilo aan ( ondanks super gezond eten!!!!) en woog dus +/- 108 kilo .

3 maanden na mn bevalling ben ik zwanger geraakt door de pil heen , ik woog toen rond de 100 kilo ... In die zwangerschap ben ik "maar" 10 kilo aangekomen dus op het eind 110..

Beide zwangerschappen zijn super verlopen, gezonde kindjes , hele normale geboorte gewichten , geen zwangerschaps diabetis , geen vroeggeboortes (41+0 en 40+2) niks van alles waar je bang voor word gemaakt als je overgewicht hebt.

Omdat dit allemaal zo goed is verlopen wilde wij vrij snel weer voor een 3e kindje gaan ( met de visie om hierna me weer volledig te kunnen storten op afvallen ipv jojo"en en nog meer redenen)

4 maanden na mn 2e bevalling ben ik weer zwanger geraakt dit was meteen de eerste maand dat we er voor gingen , toen met weer een gewicht van ong 100 kilo . Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en tot nu toe gaat alles weer prima! Geen gekke dingen.

Ik ben zelf kraamverzorgende , en het valt mij juist op dat 9 van de 10 vrouwen met zwangerschaps diabetis en vroeggeboortes en afwijkende geboorte gewichten gewoon slanke gemiddelde vrouwen zijn.

Ik persoonlijk geloof dus niet zo in alle bangmakerij wat betreft overgewicht en zwangerschap .
    Vruchtbaarheid is gewoon per persoon verschillend , er zijn zoveel slanke vrouwen die onvruchtbaar zijn zonder een echte uitgesproken reden , of die miskramen , complicaties of vroeggeboortes krijgen. Maar zodra je overgewicht hebt krijg je dan gelijk die stempel op je gedrukt als reden!! Wat dat betreft vind ik dat er vaak erg zwart/wit over gedacht word!

Ps. Achteraf is mijn ex er achter gekomen dat hij extreem zwak zaad heeft , dit is dus waarschijnlijk de reden geweest dat de zwangerschap toen uitbleef , en niet mijn gewicht wat ik wel al die tijd gedacht heb.

Mijn tip : let gewoon goed op je eetgewoontes , en probeer regelmatig te sporten.. Zowel als je zwanger wilt worden als in de zwangerschap zelf .. Tijdens de zwangerschap natuurlijk minder intensief, zolang het gaat.

Als je echt eerst drastisch wilt afvallen kun je beter je kinderwens even uitstellen tot je tevereden bent over je gewicht en daarna weer verder gaan voor een kindje! Want echt gaan afvallen en dieeten tijdens een zwangerschap is echt niet goed.

Suc6 met alles , en sterkte met hoe het ook zal lopen!

Ik zie trouwens in een eerder topic van je dat je ook veel gedoe hebt gehad met anticonceptie . Ikzelf heb ook jaren lange ellende gehad met doorbraakbloedingen halverwege de pilstrip, 8 verschillende pillen uitgeprobeerd , onderzoeken gehad etc etc. Dit is ook in mijn visie een van de grootste redenen dat ik zo zwaar geworden ben, ik was al vanaf mn 11e aan de pil , en na iedere wisseling werd ik weer zo"n 3 kilo zwaarder...

5. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Ohh echt zo erg bedankt !! Dit steld me echt gerust vooral het verhaal op het laatst, ik was inderdaad heel erg bang gemaakt dat je diabetes kreeg en dan zwanger raakt met de gevolgen van dien, ben net naar de winkel gerend voor gezonde dingetjes die ik tussendoor dan eet inplaats van chips enz enz wil er nog steeds iets aan doen echt bedankt voor deze adviezen en reakties ! Xxxxx:)

6. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Ik snap je heel goed. Ik heb zelf altijd overgewicht gehad maar ook toen ik veel te zwaar was werd ik zwanger.

Het kan een indicatie zijn om moeilijker zwanger te worden maar heb dit niet zo ervaren en vele van mijn vriendinnen ook met veel overgewicht niet.

Zou zelf niet streng gaan lijnen of een crashdieet volgen, mijn ervaring is dat die kilo's er snel weer dubbel en dwars bij zitten.

Probeer regelmatig te eten, geen eetmomenten over te slaan waardoor je "honger" krijgt en sneller te veel eet en naar snacks gaat grijpen.

Ik weet dat het makkelijker gezegd is als gedaan, ben zelf ook niet zonder hulp afgevallen. Dus ik weet dat het moeilijk is.

7. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Ben blij dit te lezen en voel me metteen al niet meer zo heel onzeker, ik eet gewoon normaal kwa avond eten en m'n boterham alleen wanneer ik snacks maakte chokolade snoep en overbodig eten wanneer ik denkelijk trek heb en niet zo is laat ik achterwegen vervang ik door wat fruit of crackers verder drink ik al een tijdje water 2 x in de week glaasje cola of iets van frisdrank verder eet ik gewoon zo'n beetje alles :) dankjewel voor de info eigen ervaringen en tips dit stelt me al wat meer gerust ! :)xxxx

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    bekendeonbekend: Fijn dat het je goed doet om de ervaringen te lezen .
    Maar waar ben je onzeker om dan?
    Je kunt ook alleen in het weekend glaasje fris nemen of over gaan op rivela en cristel claer .

Ik heb nu vakantie dus let niet echt op mijn drinken .
    Als de vakantie weer om is , zal ik weer meer flesjes water drinken en spa .

Als je smiddags trek hebt kun je ook een cracker met kaas of mager beleg nemen als tussendoortje , doe ik ook wel.

En als je er zelf maar achter staat , dan komt het vast wel goed .

9. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Ik ben nogal onzeker door mijn gewicht die weet eigenlijk niemand en tegen wie ik het zei dachten dat ik een stuk minder woog, maar hier is een lang verhaal aan vooraf gegaan ik woog eerst altijd 65 /60 kilo en toen was er de prikpil toen gewone pil toen de spiraal mijn antideprisivas enz enz ik werd steeds flinker en flinker en de pil en prikpil is inmiddels al jaren geleden het is geleidelijk en langzaam eraan gekomen , het laatste vijf maanden geleden had ik de koperspiraal die zat verkeerd en verwijderd , kwam goed uit want wij besloten toen voor een wonderteken te gaan, en ik kreeg te horen in het ziekenhuis per toeval want ging ergens anders voor wat wel samen hing met m'n gewicht te horen dat alles goed was m'n eierstokken baarmoeder enz enz, dat als ik minder snel kon zwanger raken dat het aan mijn overgewicht zouw kunnen liggen, toen zag ik teenmom op MTV kijk ik vaak dat je diabetes kunt krijgen en alle gevolgen wat zich mee kan brengen tijdens en met het zwanger worden dus ik Shrok enorm en wou zo snel mogelijk afvallen maar toen las ik dat t ook geen goede optie was diëten enz want ben immers al bezig met zwanger raken vandaar al deze onzekerheden en vragen

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ok kan het wel begrijpen juist omdat je zo zwaar bent , kun je zien wat hormonen met je doen ook .
    Ik kwam ook aan door hormonen spuiten + stoppen met roken nu iets meer dan twee en half jaar.
    Daarom hier eet patroon om gegooid van 73 kilo nu 67 kilo [ wel met af en toe er op en beetjes er af ]
    Wat ik nu weeg geen idee heb vakantie let er niet op.
    Probeer gewoon porties te doen en snoep weg en sporten en hou dat vol , met af en toe weekends wat lekkers .
    Het is meer een kunst om op gewicht te blijven dan veel af vallen.
    Maar ik wil nooit meer 70 of meer wegen .
    Strakker en mis 65 kilo was wel wat .

Onzeker probeer niet meer te zijn en ga eerst voor kilo s kwijt en kijk dan verder ga er voor, als je wil dan komt het goed.
    Je kan het , waar een wil is een weg.
    Gezond eerst , kindje heeft ook meer aan een gezonde mama .

11. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Ik ben ook veel te zwaar en had ook de angst niet of moeilijk zwanger te raken. Echter was het bij ons gewoon de eerste ronde hartstikke raak!

12. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Ow wat een geluk en spannend wodjeka ! :D ik wens je een fijne gezonde en mooie zwangerschap toe ! Ikzelf zit nu in ronde 5 :)

13. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Marnat dankjewel , en wat je probeert te zeggen is dat ik eerst moet afvallen en dan pas zwanger worden ? , maar hoe doe ik dat stel ik raak ondertussen wel zwanger ? :(;)

14. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0

Ben blij te horen dat je er wat aan hebt, want je staat hier echt niet alleen in.

En ronde 5 is nog helemaal niet lang meis, dus dat komt vast goed (in je gevoel wel natuurlijk )er staat gemiddeld een jaar voor.

Hoop dat je snel een positieve test hebt!

15. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Dankjewel ik hoop het ook , en voor jouw geld natuurlijk hetzelfde als voor wodjeka . Ook gefeliciteerd met je zwangerschap!:D

16. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Dankjewel!! Ik wens jou snel een positieve test toe, gevolgd door een mooie zwangerschap!

17. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Dankjedankje Hihi :)

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wat ik bedoel is probeer je zelf niet gek te maken door het zwanger willen worden concentreer je eeerst daarom op afvallen .
    Ga daar mee aan de slag want dat is ook iets wat je graag wil als ik het goed begrijp.
    En idd ronde 5 is kort het kan alle kanten op snel of het duurt een jaar .

Ik snap erg goed dat je een kindje wil maar je eigen gezondheid staat voor op .
    Ik sport ook gewoon 3 dagen in de week en soms 4 ,soms twee uur en soms korter .
    Bouw het op en kijk het aan wat je kunt .
    Hoop voor je dat je zwanger word en wie weet idd tussen het gezond worden door .
    Ga niet hopen op beide door gezonder te leven ik ben zo zwanger , die gedachten gaan niet samen .
    Grijp een gezonde levenstijl + geniet van elkaar en zie wanneer het wonder geluk er komt.

Hier komt het nooit [ lees statistieken als je meer wil weten] wondertje

Meiden gefeliciteerd en een gezonde zwangerschap.

19. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik ben ook te zwaar en zit ook in ronde 5.
    Ik ben bezig met afvallen sinds een maand of 2. Mocht het raak zijn dan krijg ik hulp van mijn diëtiste om niet te veel aan te komen.
    Diëten is geen optie tijdens een zwangerschap maar eerlijk gezegd elke kg eraf is eraf voor het raak is.
    Helaas weet ik niet of verder alles in orde is dus we moeten hier gewoon afwachten.
    Hier ook altijd de prikpil gehad die zorgde voor flinke toename maar ook een heel deel eigen schuld.
    Ik weet waar mn valkuil zit dus probeer daar niet in te trappen :)

Succes meid, dat het maar gauw raak mag zijn

20. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Bij aanvang van mijn beide zwangerschappen was mijn BMI 40. De Ha vertelde me dat als je cyclus regelmatig is, je gewoon evenveel kans hebt zwanger te worden als een ander.

Ik raakte de eerste ronde zwanger van de oudste, de jongste kwam per ongeluk. Ik was toen net op een streng dieet, dat had dus geen invloed. Mijn beide zwangerschappen zijn perfect verlopen en ik had makkelijke bevallingen. Bij de eerste was ik direct terug op mijn oude gewicht, bij de tweede na een maand of vier.

Deel Deze Pagina