Aanschaf kampeerspullen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lentes, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Het lijkt me leuk om (bij mooi weer) te gaan kamperen, steeds maar een paar nachtjes.

Waaraan moet ik dan denken qua aanschaf?

Wat is een handige (snelle/makkelijke) tent
    Wat heb je daarnaast allemaal nodig?

En welk prijskaartje hang eraan om al die spullen aan te schaffen?

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik denk dat je beste voor advies mbt tent bij de kampeer winkels terecht kunt.

Inboedel proberen via mp te pakken te krijgen. Vaak in het najaar of vroege lente zetten mensen hun spullen te koop

3. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ga eens kijken bij obelink of op hun website. daar hebben ze echt alles wat met kamperen te maken heeft. ik heb trouwens zelfs bordjes, bekers enz bij wibra en action gehaald, maar ook veel bij obelink.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    Qua prijs kan het heel erg varieren. ligt ook aan het comfort wat je wilt hebben. Sommige dingen hoeven niet duur te zijn zoals plastic borden en bekers, ook een tent kun je goedkoop kopen. zorg ervoor dat je naar een paar winkels gaat en je wat laat informeren. Bij een action, ikea, xenos, wibra kun je vaak ook al veel dingen goedkoop kopen, hoeft echt niet bij een dure kampeer winkel. en marktplaats is ook goed!

Je hebt nodig:
    Tent,
    gasflesje+pitje,
    slaapzakken,
    matrassen/luchtbedden,
    pannen (aluminium, ander krijg je ze niet warm op zo'n klein pitje),
    servies (borden/bekers)
    afwas benodigdheden
    watervat (erg handig als er geen kraan in de buurt is)
    zaklamp

voor comfort,
    stoeltjes
    tafeltje

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Tip vanaf 11/8 bij Xenos 50% korting op kunstof servies goed!

6. tuc

tuc Niet meer actief

Weet niet waar je woont..maar vervat in rotterdam is echt een hele fijne winkel.

tja wat je allemaal nodig hebt...wij gaan elke zomer 2 weken dus wij hebben een nogal uitgebreide set.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vervat is niet meer wat het geweest is... Die kun je overslaan tegenwoordig...

tip voor servies etc: Kijk bij de action. Prima vakantie spul.
    Verder nemen wij voor de kinderen ook gewoon Ikea servies mee, deze serie: KALAS Bord - IKEA voor 4 euro heb je al een heleboel, wat allemaal mooi stapelbaar is en dus weinig plek inneemt.
    Verder zou ik rondkijken op marktplaats als je het betaalbaar wilt houden.

8. oxbow

oxbow Niet meer actief

vrijbuiter heeft ook vaak kortingen en heeft ook een heleboel.

Waar je aan moet denken is een tent, wij hadden een kartsen tent een heerlijke tent die snel stond en geen gezeur met stokken en evengoed veel ruimte (afhankelijk van de maat) en goed alleen op te zetten.
    Nu een andere tent gekocht omdat hij voor 7 personen te klein is.

Een kooktoestel, je hebt gasbrander of benzinebrander, net wat je zelf het prettigst vind.
    lampen
    slaapzakken
    ik zou voor zelfinflating matjes gaan ipv luchtbedden want die zijn een stuk kouder doordat de lucht in een luchtbed de omgevingstemperatuur aangeeft.
    tafeltjes/stoeltjes voor de kinderen hebben we een picknicktafel.
    servies
    eventueel een koelbox die je op stroom kunt gebruiken voor de koelkastproducten zoals melk en dergelijke.
    pannen
    servies
    afwasspullen

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben zelf een aantal jaar geleden een coleman 4 persoonstent gekocht. Ik zou hem zelf wel met 2 kinderen wat te klein vinden (in geval van regen). Onze tent kunnen we in een half uur tot drie kwartier hebben staan. Daar moet je dus wel op letten. Niet dat je uren aan het opzetten bent (in de hitte, bleh). Wij hebben er een grote luifel aan, wat ideaal is.

Verder heb je nodig:

Gaspitje + gasfles
    Pannen (ik heb Ikea pannen)
    Servies (prima van de action)
    Bestek (Ikea)
    Luchtbed of si-matje, wij hebben zelf een sleep-in bed met extra hoes, deze is alleen sowieso niet in NL te krijgen. Gekocht bij Décathlon. Bij een sleep-in bed heb je dus ook geen extra slaapzak nodig.
    Slaapzakken, let op comfort temperatuur.
    Isolatiemat voor als je koukleum bent
    Zaklamp oid
    Tafel
    Stoeltjes
    Koelbox

Wij hebben altijd een paar van de goedkoopste Ikea fleece dekens mee. Ideaal als extra deken, op je luchtbed, eronder, als speelkleed etc etc. Verder kun je op heel veel bezuinigen, maar ik adviseer wel om voor goede luchtbedden oid te gaan en goede slaapzakken. Wij hebben het eerste jaar slaapzakken geleend en man wat had ik het koud! Ik zou mp eens afstruinen. Dat heeft ons voor een prikkie een gasstel met volle gasfles opgeleverd voor 15€!!! Misschien kun je in je omgeving eea lenen.

10. Lentes

Lentes Niet meer actief

pff flink aan het rondkijken maar valt nog best tegen.. :(

Vriendin van me kwam met t punt; sjouw je zo'n tent en alles steeds naar zolder als je meerdere weekendjes weg gaat? andere opbergruimte hebben we niet. Had ik nog niet aan gedacht maar is misschien wel een dingetje.. alles van de vakantie nu staat nu ook nog te wachten om naar zolder gebracht te worden :s

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    wij stoppen de losse spullen bij elkaar in een krat, plus een grote tas met alle luchtbedden/matjes en slaapzakken, en een tent dus uiteindelijk heb je misschien 4 dingen als je ook een koelbox hebt die je naar zolder moet brengen.

Tja kamperen is idd niet je weekend tasje met mooie kleren en toilettasje mee en naar een hotel, je zult ook etenswaar mee moeten nemen of moeten kopen voor je ontbijt, koffie of thee. En het opzetten van een beetje tent kost wel een half uurtje met haringen in de grond slaan, en als je in nl weekendjes weg wilt zul je toch wel een tentje willen waar je in kunt zitten/staan, omdat er toch ook regelmatig een bui valt.

Als je dat allemaal niet zo relaxed vind kun je misschien beter naar een goedkopere B&B of een stayokay hostel gaan, dan heb je voor een redelijke prijs ook een prima overnachting, en hoef je niet al die "zooi" te kopen mee te nemen en weer op te bergen!

Succes!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #12 Athina, 8 aug 2014
    Laatst bewerkt: 8 aug 2014
    Weekendjes vind ik sowieso geen optie met een tent of vouwwagen (met tent) die je helemaal op moet zetten. Dat is te veel werk voor te weinig tijd. Midweekjes of één week minimaal. Met caravan is het anders denk ik. Maar oke, je zocht natuurlijk niet voor niets voor een snel op te zetten tent.
    Misschien heb je ook minder spullen nodig als je telkens maar een paar nachtjes gaat, omdat je dan niet echt gaat koken?

Ik weet niet of je een tuin hebt, maar mogelijk heb je ruimte in je tuin voor een tuinkast om wat spullen op te slaan... wel weer een investering natuurlijk.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    wat voor slaapzakken zijn goed?

14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    ligt volledig aan je bestemming, het koude noorden of warm spanje, hoe snel je het zelf warm of koud hebt, of je ermee op reis gaat met de auto of dat je het tijdens een wandel trektocht mee moet nemen...daarvoor kun je het beste naar een kampeer winkel gaan of een beverzwerfsport/zwerfkei/speciaalzaak gaan

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    gaan naar frankrijk.
    maar moeten hem ook in nl gebruiken over 2 weken

16. sjak

sjak Niet meer actief

Coleman Instant 4 en Instant Tourer 4 tenten - KampeerZaken.nl

Coleman instant 4 opzetbaar in een minuut! Extra luifel erbij kopen en je hebt iets makkelijks. Verder heb je wel aardig wat nodig. Om te slapen, om te zitten en om te eten.

Slaapzakken heb ik nog nooit gebruikt, wij gebruiken gewoon onze dekbedden. En als je nu of in de uitverkoop gaat snuffelen heb je veel kortingen.

Deel Deze Pagina