Ik ben al lange tijd een lenzen drager. Nu is het zo dat ik in de avond meestal mijn bril op doe en dit ook graag vaker overdag zou willen. Mijn bril is alleen al een jaar of 10 oud, totaal niet meer de juiste sterkte en model uit het jaar nul. Ik heb een prachtige bril gepast bij een brillenzaak, daar gaat toch mijn voorkeur naar uit maar helaas vergoed mijn zorgverzekering niets en zijn de brillen echt ver boven ons budget. Zodoende ben ik op de site van Charlie temple beland. Daar heb ik een vergelijkbaar montuur gevonden voor een heel klein prijsje alleen twijfel is dus enorm. Is dit betrouwbaar en hoe is de kwaliteit? Iemand zich er al eens aan gewaagd? Het scheelt al wel dat ik hem dus niet dagelijks zal dragen maar combineer met mijn lenzen.
Ik heb een bril besteld bij CT. Wel eentje zonder sterkte, ik gebruik hem voor als ik een bevalling heb. Officieel moet je dan een spatbril op, maar die zijn heel lelijk Ik ben heel tevreden, maar weet niet hoe de 'echte' brillen zijn
Mijn zus heeft er 1 van Charlie Temple. Ze is er erg tevreden over, als je kijkt naar prijs-kwaliteit. Ik zit ook te twijfelen om er daar eentje aan te schaffen, om dezelfde redenen als jij.
Goed te horen! Ik heb dus een hele leuke bril gevonden voor 25 euro. En dat terwijl de andere bril bij de brillenzaak 179 euro was! Een enorm verschil. Vandaar dus mijn twijfel. Ik moet dan wel mijn ogen eerst nog eens laten meten. Iemand enig idee waar dat gratis kan zonder dat je meteen een bril daarbij moet aanschaffen? Bij de brillenzaak in ons dorp kan dit alleen als je daar een bril koopt...
Dat laatste is toch ook logisch? Ook het opmeten is een dienst leveren en kost tijd. Als je geen bril afneemt, moet je daar voor betalen. Een Pearl rekent daar zo’n 15 euro voor
Ik heb mijn Charlie Temple nu 2 weken en ben er erg blij mee! Gratis meting bij Specsavers laten doen en met die gegevens de bril online besteld, werd ook vlot geleverd.
Ik heb al ruim een jaar een bril van cT naast mijn lenzen. Ik vind ze fantastisch, zeker voor die prijzen. Het enige nadeel is dat het stellen mij zelf niet goed lukt, omdat ik een net te breed montuur heb genomen. Ik ben dan ook te schijterig om er een Pearl oid voor in te lopen. CT heeft wel hele tutorials voor het stellen.
Ligt denk ik ook aan welke vestiging, hier hebben we 3 brillenzaken in de buurt en bij alle 3 kan je gewoon je ogen laten testen, zonder extra kosten. Brillen van CT zijn goed hoor, en een stuk goedkoper
Ik heb bijna een jaar nu een zonnebril op sterkte. Erg tevreden over de zonnebril. Wel wat problemen gehad met de levering destijds, waardoor ik de zonnebril toen niet mee kon nemen op vakantie. Ze zijn me uiteindelijk heel netjes tegemoet gekomen en heb de zonnebril helemaal gratis gekregen!
Ik heb ook een bril van CT. En heb alle gegevens van mijn oogmeting doorgegeven maar ik merk toch dat de bril minder prettig draagt dan mijn bril van pearl. Verder zijn de monturen op zich wel prima. Ik heb zelf een smal gezicht dus veel van hun monturen zijn wel echt te groot voor mijn gezicht. Maar voor zo weinig geld zou ik het gewoon uit proberen.
Bedankt voor jullie reacties!! Ik lees toch een hoop positieve reacties dus wil het er op gaan wagen! Morgen mijn ogen eens laten meten en de bril die ik had gevonden bestellen. Hopelijk bevalt het me! Een prijsverschil van 150 euro geeft ook wel lichtelijk een doorslag haha!
Inmiddels mijn derde bril daar besteld. Ideaal en dat voor die prijzen! Heb 2 modellen van 25,- en een ‘duurdere’ van geloof ik rond de 39,-
Ik heb mijn ogen op laten meten bij de opticien waar ik normaal gesproken mijn lenzen haal. Ik mocht die gegevens niet zo maar meenemen en dan een ander bedrijf laten profiteren van hun werk Dus ik moest volgens mij 25 tot 30 euro betalen voor het meten. Heb ik toen niet gedaan, maar het is natuurlijk altijd goedkoper dan zo'n hele dure bril. Maar soms kan je er opticien vinden die wel gratis meet.
Ik heb meerdere brillen bij charlie temple besteld en ik ben er erg blij mee. Nu kan ik eindelijk vaker van bril wisselen, omdat het niet duur is en goed.
Ik heb vooral zonnebrillen van Charlie Temple Tempel en ben erg tevreden. Super snelle levert, vaak binnen 2 dagen, en prima qua kwaliteit en sterkte. Ik heb een - sterke met cilinder, gaat prima. Ik heb een gewone bril bij een keten gehaald (Specsavers). En mijn zonnebril op sterkte bestel in aan de hand van deze meetgegevens. De derde bril van Charlie is onderweg, helaas kreeg ik eerst het verkeerde montuur opgestuurd (foutje) dus moet ik nu langer wachten op de juiste bril. Maar het is netjes opgelost!
Weet iemand wat voor gegevens je dan precies moet invullen? Want ik weet wel hoeveel min/plus ik heb heb. Maar bij lenzen heb je soms ook een prisma of cilinder en zo, zijn dat soort gegevens ook nodig bij een bril? Want dan moet ik dus de meetgegevens gaan kopen.
Ik heb net bij hans anders gratis mijn ogen laten meten. Beide ogen een hele punt achteruit! Dat is nu al de tweede keer na een zwangerschap dat mijn ogen achteruit zijn gegaan. Kan toch bijna geen toeval zijn!
Jammer hoor, ik heb geen pupil afstand gekregen bij het meten. Nu kan ik dus nog steeds geen bril bestellen tenzij ik eerst bij hans anders een bril bestel.. Haha, het word je makkelijk gemaakt zo