Iemand bekend met ''Curanol'' zalf?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmuh, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Zoals mijn onderwerp het al vraagt...
    Is er iemand bekend met Curanol zalf?
    Is deze zalf beter dan de gemiddelde zalf die je kunt kopen bij de appotheek (eigen merk bijv?)

Ik hoor het graag.:(

2. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Ik.zweer bij de curanol.zalf.
    Ik heb sperti gebruikt eerst na de bevalling van mn dochtertje en kon maar blijven smeren.
    En met curanol.ben ik er zomaar vanaf!

3. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Hm ik heb het van de vk gekregen na de bevalling maar heeft helaas niet geholpen!

4. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het in combinatie met de curanol tabletten gebruikt, nadat ik van alles geprobeert had. Ik was er binnen een paar dagen van die helse pijn af.... (wel even blijven smeren en doorslikken)

5. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik heb laatst gevraagd bij de apotheek en ze zeiden, eigenlijk is het gewoon 'vette' zalf zonder iets erin tegen de aambeien. Maar op de andere doosjes stond weer, niet tijdens de zwangerschap.

Dus het duurde even en toen kwam ze met een zalfje waar niet precies opstaat waar het voor is maar werkt wel. En ze had alle boeken open geslagen en was veilig tijdens de zwangersch. En dat voor 4,95.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja daar kan wat mij betreft echt geen ander middel tegenop! Wel in combinatie met de tabletjes.

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    De tabletjes mag ik niet nemen volgends de verloskundige.. Dit mag wel na de zwangerschap....
    Ik gebruik sinds vandaag de zalf, maar was wel benieuwd wat anderen er van vinden.
    Heb het gisteren besteld via internet (was intotaal 19,-)

Iedereen heeft het over pijn, mag ik vragen wat voor pijn?
    Ik heb alleen 's avonds een enorme jeuk..... en da's wel vervelend!

8. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    kun je die tabletjes ook gewoon kopen??
    ook als je zwanger bent.heb nu erg last van aambein en iets gekregen van de huisarts ook een soort zalf maar het helpt maar een half uurtje :(

9. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    #9 Kimmuh, 23 jan 2013
    Laatst bewerkt: 23 jan 2013
    Ik moet zeggen dat die curanol zalf wel gelijk helpt, heb gelijk geen jeuk meer...... Moet wel meerdere keren per dag het erop doen.
    Die tabletjes kan je bij de appotheek kopen, althans hier in Hoogeveen wel.

Of bestellen heb ik ook gedaan:
    Home - Curanol webwinkel

Echter weet ik niet of je ze tijdens zwangerschap mag nemen, want volgends mij zei mijn verloskundige afgl maandag dat ik de zalf wel mocht gebruiken, tabletjes moest gaan bestellen voor NÁ de zwangerschap.........

Heb even gegoogled en op de website staat dat je het de laatste 6 maanden van je zwangerschap wel gewoon mag nemen.... :(:(

10. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Dilara even offtopic, ik zag dat je tussen jou kinderen een leeftijd hebt van 5 jaar... En straks weer als jullie spruit er is
    Mag ik vragen hoe dat is?

Hier is het zelfde (Mijn dochter is van 2008) en ben over 5 weken uitgerekend..... Heel veel zeiden in het begin echt tegen mij van ''dat had ik nooit gedaan,, of '' ik had ze liever veel dichter op elkaar'' etc etc..
    Al weten mensen het verhaal er achter niet, en er ook niet na vragen
    maar vraag mijzelf af hoe jij het zo ervaart met de leeftijd ''verschil'' er tussen...

Groetjes!

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb net even in de bijsluiter gekeken, en daar staat in dat je de laatste 3 maanden de tabletjes mag gebruiken maar in de eerste 6 maanden van je zwangerschap alleen na overleg met een arts.

12. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Oke, dankjewel.
    Zal voor de zekerheid morgen nog wel even de verloskundige bellen tijdens spreekuur, dan weet ik het 1000% zeker..

Hoeveel kans is er met curanol dat het weggaat??

13. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Ik was erg blij met dit recept. Ik heb het via de verloskundige gekregen. Wel in combinatie met de tabletten. Ik ga ze voor de komende bevalling weer bestellen. Zodat ik het al in huis heb voor dat het gebeurd. Hielp heel snel!

14. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    ik heb hier bewust voor gekoezen en was ook 2e ronde zwanger.heb er geen spijt van toen ik zwanger was van mij dochter was me zoontje op school en had genoeg tijd om me rust te nemen en na school alle aandacht voor hem.ook na de geboorte de tijd dat hij op school zat alle aandacht voor de baby en daarna voor hem.nu is het zelfde mijn kinderen maken alles bewust mee en genieten er van.ik kan mij nu niet voorstellen om zwanger te zijn en nog een peuter of een kleuter te hebben.als ik dit zie heb ik ook altijd zo iets van wauw dat is knap :) maar de kinderen begrijpen nu alles en als je even iets niet kunt of rust nodig hebt kun je het ze uitleggen en begrijpen het heel goed en helpen mij zelfs :)

15. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Oke en de oudste vind het wel erg leuk weer om grote broer te worden? Of maakt het hem niet zoveel uit(10 jaar, ga er vanuit dat ie veel buiten is en met vriendjes speelt enz...)

16. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Heb de verloskundige gebeld....
    De zalf mag gewoon tijdens zwangerschap maar de tabletten liever NIET.

Er is te weinig onderzoek naar gedaan of het effect heeft op de ongeboren baby,
    na de bevalling kun je die tabletten wel gewoon 2x pd slikken.

Toch iedereen bedankt!

17. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    de oudste was juist die gene die heel graag een broertje wou hij moest zelfs huilen bij de pretecho toen die hoorde dat het een jongen was van blijschap me dochter moest weer huilen dat het geen meisje was :).hij is inderdaad erg actief buiten hij is in dec 9 geworden maar kijkt er echt naar uit waneer zn broertje komt en telt de weken mee.hij is namelijk de enigste jongetje in de familie heeft veel nichtjes 1 klein neefje.

18. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Toen ik nog als kraamverzorgende werkte adviseerden we dit tegen aambeien. Je hebt het snel in huis, en ik heb eigenlijk nooit negatieve ervaringen gehoord van kraamvrouwen. Ook verloskundigen zweren erbij!

Deel Deze Pagina