6 maanden sprong? snachts vaak wakker...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lievebeestje, Sep 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

May 22, 2007
    483
    0
    16
    hoi hoi meiden..

HELLLLLLLP! hahaha

ik wilde graag wat met jullie delen en jullie ervaringen horen of misschien hebben jullie tips...

mijn zoontje is nu 6 maand. slaapt door vanaf dat hij 6 weken is.
    ik geef borstvoeding maar geef nu gecombineerd omdat ik binnenkort wil stoppen.
    eerst kreeg hij de laatste voeding rond 22:00 uur en dat werd steeds vroeger. de laatste weken kan ik hem echter niet later naar bed doen dan een uurtje of 19:00/ 20:00. dan is hij echt moe.

sinds kort word hij snachts weer wakker. eerst was het rond 3:00. en dan gaf ik een speentje en doekje en dan sliep hij weer een uurtje verder.
    ik kon de ochtend voeding dan soms nog rekken tot 5:00.
    maar nu kwam hij gisteren zelfs om 22:00, 1:00, 5:00 8:00
    phiieeew ......dat hebben we lang niet gehad....
    we hebben ook al geprobeerd een fles te geven voor wij naar bed gaan, maar dat wilde hij ok niet.......moeilijk hoor, hij heeft al heel lang geen nacht voeding meer en ik wil hem dat ook niet alsnog aanwennen....of kan dat niet? toch heeft hij echt honger want hij drinkt heel goed als hij wakker word..en ik kan hem dan meteen weer slapend in zijn bedje leggen.

en ik snap het niet helemaal. was eerst bang dat het aan mijn bv lag. maar als ik hem een flesje geef gebeurt het ook , dus dat maakt niks uit....

ik heb ook al geprobeerd nutrilon goede nacht te geven. maar daarvoor kan ik weer geen goede speen vinden. tis te dik voor de gewone fles en te dun voor een pap/123 speen.

moet ik me niet druk maken en gewoon voeden als hij komt en is dit gewoon een sprong? of doen we iets verkeerd?

we doen verder niets anders dan anders......

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Hoihoi,

Samantha slaapt ook al door sinds ze ong. 6/8 weken is. Maar de afgelopen paar weken wordt ze hier ook wel eens om 3:00 wakker. De ene keer helpt oppakken en neerleggen, en de andere keer een paar slokken voeding. Ze is trouwens wel verkouden.

Ik geef volledige bv, en ben pas gisteren begonnen met bijvoeden.

Er is wel een sprongetje rond 27 weken.

3. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

May 22, 2007
    483
    0
    16
    merk wel dat ie hard gaat met zijn ontwikkeling....
    hij kan ineens vanalles... ook heeft hij steeds meer intresse voor de omgeving waar hij is....

ik kan hem gewoon voeden en weer terug leggen...
    dus hij is wel moe maar heeft gewoon honger.....alleen komt hij weer steeds vaker.

ik wil proberen om ook pap te geven en hem overdag wat meer te geven....

hoop dat het vanzelf weer overgaat......ken dit niet van hem.....

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Kan inderdaad een sprongetje zijn, hoewel ik die zelf met Jesse nooit gemerkt heb, al helemaal niet tijdens het slapen. Maar ja, da's voor iedereen niet zo'n feest, merken we wel om ons heen.

En hoeveel voeding krijgt hij gedurende de dag, denk je?
    Weet je hoeveel hij uit je borst drinkt?
    Misschien krijgt hij over de hele dag gerekend toch te weinig doordat hij groter wordt?

Jesse is wel iets ouder (paar weken) en krijgt per dag:
    3 flessen met 6 schepjes voeding
    fruithap en groentehap

5. Liza84

Liza84 Actief lid

Aug 19, 2007
    101
    0
    0
    Student
    Jouw verhaal had door mij geschreven kunnen zijn, alleen de mijne is nu ruim vier maand. Ik denk zelf dat het een sprongetje is... Maar ik vind het erg frustrerend om 's nachts er weer uit te moeten. Echt even afzien. Toch moet ik 't wel doen, want ze wil gewoon écht drinken. Laten huilen heeft geen zin. Nu maar hopen dat ze gauw weer doorslaapt...

Sterkte dan maar ;) ... Meer wijsheid heb ik niet voor je;)...

6. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

May 22, 2007
    483
    0
    16
    bedankt meiden!

het blijkt dus meer voor te komen!

ik heb me voor genomen om hem gewoon te voeden als hij honger heeft en niet eindeloos te rekken met de speen. want als ik hem voed slaapt hij meteen weer verder en anders is het voor ons beiden onrustiger en loop ik ontelbare keren heen en weer.

ik ga ook proberen om hem pap te geven en nu 2 keer per dag groente fruit aan te bieden.
    misschien dat hij nu idd meer nodig heeft.
    savonds voor het slapen krijgt hij al nutrilon goede nacht. daar zit net iets meer in.

7. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. Mijn meisje is nu ook zes maanden. Ik dacht ook aan een spongetje. Sinds een dag of vier wordt ze weer rond 03.00 wakker, ipv 06.30. Rekken met de speen gaat even, maar ze blijft elk kwartier wakker worden. We hadden het er ook net over om haar meteen maar de fles te geven omdat ze ook honger lijkt te hebben.

Ik vraag me precies hetzelfde af: went ze er niet aan? Maarja, het is denk ik niet anders. Als je het niet doet blijft ze wakker... Zal wel weer overgaan.

Misschien nog een tip voor je speentje: als je geen tussenmaatje kan vinden kan je in een kleine speen wat gaatjes bij prikken. Wij hebben zelf speen 3 van Avent voor de papfles, maar die gaat niet hard genoeg, dus hebben we met een speld gaatjes bijgeprikt en nu doet 'ie het goed. Zelfde met de gewone fles, dan hebben we speen 2 met wat extra gaatjes, want we vinden 3 dan weer net te groot.

Share This Page