Ik heb dit middel gekregen tegen heftige zonne allergie. Ik heb 5mg gekregen en het zou binnen een uur moeten werken. We zijn nu zo'n 8 uur verder maar ik kan nog steeds wel janken van de jeuk en de blaasjes/blaartjes en bultjes worden ook niet minder het doet dus nog niet veel. Moet het toch nog langer "inwerken" of helpt het echt niet?
Jeetje daar ben je lekker mee! Ken t middel niet maar mn moeder heeft zonne allergie. Die haalt steevast in Spanje dr zonnebrand bij de pharmacia en dan is t geen issue. Weet niet of je tarwezemelen in huis hebt van havermout ofzo. Dat ff in een wegwerp washandje doen (zonder lotion) en in een bakkie met water en daarmee deppen. Schijnt bij de kleinste ukkies met waterpokken, die de metholbrigade nog niet mogen, goed te helpen tegen de jeuk. Allicht dat t jou ook helpt. Een menthol gel zou ik er niet op durven smeren. Althans ik heb m in de koelkast liggen dus geheid dat ik t zelf wel probeer, maar om t een ander aan te raden zou ik niet snel doen. Allicht op een klein stukkie, voor t zelfde geldt bijt t als een malle en ben je verder van huis.
Had allang moeten werken. Ik vind 5 mg vrij weinig. Mijn dochter van 6 slikt al 5 mg bij een allergische reactie en mijn dochter van 12 10 mg. Zij is wel al 1.76 en 50 kilo. Ik zou nog een pil nemen.
Ja ik vind 5 mg ook weinig. Ik slik zelf 15 mg met 75 kilo. Heb je koelzalf in huis. Dat helpt bij onze zoons heel goed voor jeuk. Deze zalf.
Ik weet niet of ik zomaar kan/mag ophogen ivm borstvoeding. Koelzalf heb ik idd ook mentholgel doe ik niet want ik heb sommige plekjes open gekrabbeld en ik kan je vertellen dat dat enorm prikt
Wat vervelend dat het niet werkt. Mijn dochter heeft laatst ook een heftige zonneallergie gehad. Ze heeft desloratadine 5 mg gekregen als antihistamine, en een hormooncreme (triamcinolonacetonide) tegen de heftige jeuk en de blaasjes. De antihistamine geven we 's ochtends preventief, de zalf bij jeuk en verder krijgt ze korrels urtizon. Die werken echt heel goed.
Ik heb idd urtizon gebruikt maar dat helpt hier helaas niet meer. Baal enorm want heb het nog nooit zo extreem gehad.
Helpt hier ook niet. Zoon slikt dagelijks desloratadine tegen de hooikoorts, maar heeft toch nog zonneallergie
En miss gek idee borstmelk gebruiken je hoord vaak wonder dingen. Liever dat dan nog meer pillen mocht het helpen. En anders nog een pil pff weet nog wel die jeuk verschrikkelijk gewoon
Hier duurt het wel wat langer voordat het werkt, een dag of twee voordat ik wat merk, maar dan is het nog niet over. Ik gebruik het ivm hooikoorts en contactallergieen (daar haalt het overigens alleen de scherpe randjes vanaf). Als je morgen nog niets merkt zou ik de huisarts gewoon weer bellen, zou niet zelf gaan ophogen, zeker niet als je borstvoeding geeft.
Heb net toch even contact gehad met de hap. Ivm borstvoeding mag ik niet meer in nemen. Ja pcm (maar ik heb geen pijn alleen helse jeuk) en koelzalf. De koelzalf smeer ik al vanaf vrijdag Morgen m'n eigen huisarts maar even bellen want dit is geen doen ik slaap al twee dagen amper van de jeuk
Ik gebruik soms desloratidine voor een milde allergische reactie. Toen ik zwanger was moest ik overschakelen naar loratidine. Wellicht is dat met BV ook beter? Ik vind desloratidine voorschrijven voor heftige zonne-allergie niet toereikend, verre van. Wat sowieso wel helpt bij verschillende soorten jeuk is koelen. Koop zakken met bevroren erwten, pak een koelelement in een theedoek etc. Als je het niet uithoudt van de jeuk zou ik de hap bellen vanavond. Hou er rekening mee dat je van sterkere anti-histamine wel een beetje van de kaart kan raken (mag je bijv eerste dagen geen auto rijden). Ipv sterker zou je ook nog een andersoortige gelijkwaardige equivalent kunnen vragen. Niet ieder lijf metaboliseert dezelfde medicijnen op dezelfde manier, en misschien is dit voor jouw lijf niet het juiste middel
Hydrocortisone? Die gebruik ik voor de eczeem in m'n gezicht daarvan weet ik dat het mag tijdens de borstvoeding haha