Hallo iedereen, sinds een paar weken heb ik last van extreme haaruitval. Tot het punt dat ik bang ben mijn haar te kammen of met mijn handen door mijn haar te gaan, omdat er hele plukken loskomen. Om maar te zwijgen van het afvoerputje . Ik heb 4 maanden geleden een gastric bypass ondergaan, maar ik neem (meestal) mijn vitaminetabletten om eventuele tekorten op te vangen. Buiten dat mijn calcium iets te laag was, bleken mijn bloedwaardes vorige maand dan ook ok? Zijn er nog dames die extreme last (gehad) hebben en wat hebben jullie gedaan? Ik zou bv graag naar de kapper gaan maar ik durf gewoon niet uit schaamte dat de spoelbak volledig vol zou hangen .
Ik zag gisteren toevallig een filmpje van een vrouw die 6 maanden geleden een gastic sleeve kreeg. Zij had er ook over haaruitval en dat dat met 6 maanden redelijk was gestabiliseerd. Ze verloor nog wel wat maar niet meer zoveel als eerst. misschien dat het erbij hoort?
Ongeveer na 3 maanden valt je haar uit na stress. Ook een operatie valt daar onder. Je kunt daar niet zoveel aan doen, behalve goed en gezond eten. Je moet er even doorheen. Je haar gaat door fases. Google maar eens op telogeen effluvium
Je zou ook een bezoekje aan de dermatoloog kunnen vragen. Die kan ook heel goed de conditie van je hoofdhuid, zeer bepalend voor de gezondheid van je haar, beoordelen. Indien nodig een zeer uitgebreid bloedonderzoek waarbij diverse zaken worden onderzocht.
Ik las vorige week een artikel over haaruitval na corona. Schijnt vaak voor te komen toch wel. Ook een Amerikaanse actrice had er veel last van. Ik weet niet of je corona hebt gehad, maar daar kan het dus ook door komen. Zelf heb ik er ook erg last van. Maar bij mij komt het door mijn schildklier.
Toen ik een jaar of 14 was had ik ook enorm last van haaruitval. De dermatoloog vroeg of ik ziek was geweest en inderdaad was ik een paar maanden daarvoor een paar weken gevloerd door een heftige griep (40+ graden), inclusief een longontsteking. Haar verklaring was dat ziek zijn (dus ik denk een ingrijpende operatie ook) ervoor kan zorgen dat je lichaam zich volledig gaat richten op herstel, waarbij de minder belangrijke processen zoals haar- en nagelgroei soms tijdelijk stil komen te staan. Al je energie gaat dan naar je organen en dergelijke draaiende houden. Aangezien je haar een cyclus heeft van een paar maanden groei en het daarna uitvalt, valt nu waarschijnlijk je haar uit van voor deze ingrijpende operatie. Normaal groeit tegelijkertijd al het nieuwe haar en merk je daar dus niet zo veel van, maar heeft de groei van het nieuwe haar dus tijdelijk op pauze gestaan. Daar valt nu niets meer aan te doen. Mijn haar werd erg dun en daarom droeg ik het veel in een staart. Toen het weer begon te groeien had ik allemaal kleine stoppelhaartjes die recht omhoog stonden en door mijn oude haar heen prikten. Heel fijn op je 14e
t is niet alleen je vitamine. Je bent onder narcose geweest dat geeft ook een tik op je algehele gezondheid. Meer dan netjes je vitamine innemen en je bloed waardes in de gaten houden kan je niet doen. Haargroei is van binnen uit dus geloof niet in shampoos smeersels e.d.
Is voor zover ik weet gewoon een stress reactie van je lijf. Mn schoonvader had het ook en aan zn nagels kon hij zien wanneer zn hart was stopgezet (meervoudige bypass operatie). Zware operatie of heftige ziekte werken door op je haar. Mijn vader was altijd gitzwart met 1 lichte pluk zolang als ik me kon heugen. Hij was helemaal grijs uitgeslagen na zn herseninfarct, heel bizar gezicht. Later kleurde dat weer terug naar zn gitzwarte kleur. (wat nog vreemder was voor ons)
Hoort er helaas bij na zo'n operatie, hoor ik van vrijwel alle lotgenoten. Ik heb nu ruim 3 maanden geleden een gastric bypass gehad en mijn hart valt sinds een maand enorm uit. Hele plukken inderdaad. Gelukkig heb ik een dikke bos haar, dus het valt (nog) niet op. Ik hoop dat het overgaat als het afvallen/mijn gewicht stabiliseert.
Dankjulliewel voor de reacties. Moet het dan vooral maar uitzweten en mijn supplementen blijven nemen. Het is gewoon nogal confronterend de hoeveelheid iedere keer
Ik heb het 2x gehad. De eerste keer aan het begin van de zwangerschap van Luc. Hele bossen kwamen eruit. De tweede keer nadat ik in korte tijd 3x onder narcose ging. Lees 3x in 2 maanden. Beide keren hebben de huid/haar/nagel pillen van Albert Heijn vreselijk goed gewerkt. Volgens mij kan het niet zoveel kwaad om die te slikken? Ik zou in ieder geval wel eerst het medisch uit laten sluiten.
Ja dat is het. Ik verlies na een bevalling zowat de helft van mijn haar. Pas na een jaar dat het er een soort van uitziet. Je kan er tegen slikken wat je wil maar het is gewoon hormonaal of in jouw geval een reactie op een grote operatie. komt goed! Over een half jaar ben je super slank èn heb je weer haar haha