Iemand bekend met desloratadine?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vaasje, 8 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Je kunt je vraag ook via dit formulier stellen om te kijken of je echt niet een hogere dosis mag. Vaak zijn artsen erg voorzichtig maar is er wel meer mogelijk. https://www.lalecheleague.nl/medicijnvraag
    Sterkte!

2. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.584
    113
    Woonde je maar in de buurt, had ik je mijn fles Alka creme gebracht...! :(
    Kei veel beterschap/sterkte! Jeuk is 100000 x erger dan pijn...!

3. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Desloratadine werkt bij mij ook niet. Gebruik voor hooikoorts en andere allergische reacties levocetrizine. Misschien vragen of dat mag....

4. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Desloratadine werkt binnen een uur. Heb je anders iets van koelzalf? Ik zou morgen toch overleggen of je niet iets meer mag of eventueel andere anti histamine medicatie.

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier doet desloratadine ook niks, bij de oudste wel maar ook minimaal maar die zit uit mijn hoofd ook al op 10mg.
    Laat de huisarts met de allergoloog overleggen uit het zkh, die hebben vaak meer en uitgebreider zocht wat wel en niet mag en welke dosis bij borstvoeding en zwangerschap is mijn ervaring. Ik heb tijdens de zwangerschap en bv loratadine gehad, en mocht tijdens de zwangerschap bij een allergische reactie tavegyl. Bij de bv mocht ik met de tavegyl 48-uur geen live bv geven en moest ik de gekolfde bv weg gooien (maar dan heb je het dus wel over heel veel zwaardere noodmedicatie op het moment dat ik merk dat ik een zwelling in mijn keel krijg.)
    Met hormoonzalf zou ik wel uitkijken om op grotere oppervlakten te smeren dan je gezicht.
    Wat als alternatief nog zou kunnen helpen is yoghurt wrappen/zwachtelen of komkommers, dat werkte bij de oudste hier tegen de zonneallergie en bij vrienden van ons ook (die had de blaren staan).

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Had al moeten werken.
    Voor de volgende keer: meteen insmeren met zonneblaasjesgel van Kruidvat na het zonnen. Sinds ik dat gebruik heb ik geen blaasje meer gezien. En ook een leuk prijsje ;)

upload_2021-6-8_23-17-59.jpeg

En anders een aloë vera plant kopen, bladeren opensnijden en de gel die in de bladen zit op je lichaam smeren.

Nog even over die gel van Kruidvat: bewaar het in de koelkast!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja, wij hebben een andere soort, maar dat zou niet zoveel uit moeten maken denk ik, proberen waard misschien.

8. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Moet straks even bij de huisarts langs om te beoordelen.

9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    #30 goblins, 9 jun 2021
    Laatst bewerkt: 9 jun 2021
    Ik zou borstvoeding op de uitslag smeren. Helpt als een tierelier, althans, destijds bij mij wel tegen de prik van een Daas en muggenbultreactie bij vriendin. Echt geweldig spul!!!

10. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Nog “beter” ijsklontjes maken van borstvoeding en daarmee smeren. Koelt het meteen :)

Zuul en goblins vinden dit leuk.
  11. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb triamcinolonacetonidecreme gekregen.

Nu hopen dat de jeuk snel weg gaat!

3musketierseneengirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina