@Hellen ik snap dat je af en toe wanhopig wordt van zulk gedrag van je dochter! Hier ook hoor! Maar trek je dingen niet zo persoonlijk aan! Ik beprijp volkomen wat zogelukkig bedoeld...en ze zegt dat niet om je te kwetsen maar om je te helpen uit die wanhopig situatie te komen door tips te geven. Finn zou er bijv. niets van begrijpen als ie de ene keer in de box gezet wordt en de andere keer ineens in zn bed wordt gezet. Misschien dat dat voor jullie dochter ook verwarrend is op sommige momenten. Hier zo er echt een heftige driftbui komen dan hoor! Maar niet alles is dus een persoonlijke aanval hoor! Lees misschien de tips eens en wie weet kan je er wat mee! Dan is het toch alleen maar fijn dat iemand je geholpen heeft???
Had zelf toevallig ook net zo'n soort topic geplaatst. Ik vind dit ook heel herkenbaar maar weet er niet altijd raad mee. Eerder (toen ie een maand of 15 was) had ie ook steeds dat ie de keukenkastjes leeg wilde halen. Toen heb ik 1 kastje kindproof ingericht, dus met pannelappen, placemats, broodmandje, handdoeken en theedoeken enzo. Dat was dan "zijn kastje" en dat ene kastje mocht ie lekker in rommelen. Dat hielp toen heel goed. Inmiddels heeft ie weer heel andere streken waar ik ook nog wat op moet verzinnen. succes ermee, kan lastig zijn he...
Tja, Kyra heeft gisternacht bij mijn broer en schoonzusje geslapen. Lijkt wel of ze daar mbt het slapen ge-reset is! Ze sliep hier zo slecht de laatste tijd en daar ging ze naar bed en is tot de volgende ochtend half 8 niet meer wakker geweest. Nu vannacht hier weer geslapen en ze lag erin om 19.00 uur en ze werd pas weer wakker om 08.00 vanmorgen hihihi, dus dat is weer helemaal zoals vanouds. Maar idd, de dingen doen die ze eigenlijk niet mag doen.......pfff, dat is er nog hoor hahaha. Maar idd, zoals hier eerder werd gezegd, dat op de hurken ervoor zitten, oogcontact zoeken en dan met je vinger zwaaien en zeggen dat het niet mag, dat werkt hier ook wel (af en toe). Maarja, het is toch de leeftijd he! Je krijgt het toch niet helemaal gestopt. En consequent.......staat ook niet echt in mijn woordenboek. Probeer het wel, maar schiet er toch altijd bij in. En daar profiteren ze toch wel van (zowel Kyra als onze hond hahahaha)