Maat 86/92 baby of jongens groot verschil

Discussie in 'Verzorging' gestart door zogelukkig, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje kan nog net in sommige babymaatjes 86(/92).
    Nu ben ik aan het kijken naar een winterjas en dan is 86 wel te klein, want hij moet er nog tot volgend voorjaar mee natuurlijk.
    Maar ik was van het weekend bij de H&M en dan is de jongensmaat 86/92 opeens zo groot? Wat een verschil!

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    H&M valt inderdaad erg groot.
    Heb voor zoonlief een paar truien gekocht van H&M maar die zijn echt heel groot.
    Andere merken vallen echt kleiner.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje zit nu ook in maat 86, maar als we shirts/truien kopen bij H&M heeft hij nog maat 80. Kortom inderdaad per merk verschillend. Wij hebben nu een winterjas gekocht van het merk Noppies en dat valt eerder klein dan groot en is maat 86 perfect!

4. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ligt idd heel erg aan het merk. H&M valt groot, Noppies bijv. klein. Tis altijd ff proberen.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

DRAMA... sinds een paar maanden durf ik wat duurdere kleding niet meer zo maar te kopen... zoontje moet eigenlijk echt passen. Gelukkig weet ik nu van de meeste merken hoe ze vallen en gaat het wel weer... Er is geen peil op te trekken.

6. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Ik vind het verschil tussen de baby 86 en jongen86 van de H&M wel erg groot, hoor.
    Had online een shirtje in de jongensmaat 86 gekocht, maar het duurt nog wel even voor ie daar in kan...
    Jammer, want ben eigenlijk wel toe aan wat meer keuze!

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Balen heh!

Ik vind het vooral met lange mouwen/pijpen erg!

De t-shirts en korte broeken van de grote jongens-afdeling zitten goed...maar de lange mouwen en pijpen zijn veeeeeeeeeel te lang!

Maar als ik dan op de babyafdeling kijk zit het zo strak om zn buik.

Zal blij zijn als ie wat langer wordt!

Heb het trouwens niet alleen bij H&M...ook bij HEMA en Name It.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zag een geinig winterjasje van Name It, maat 86. Klein en kort!!!:$

Mijn ventje is heel breed in de schouders en de heupen en heeft een wat langer bovenlijf en wat kortere pootjes (net als zijn papa, voor hem zijn broeken ook altijd te lang). Ik zit hier dus altijd met opgerolde pijpen...
    Maar opgerolde broekspijpen kan nog wel modisch zijn, omgeslagen mouwen van een winterjas vind ik niks!

't Zijn allemaal wel van die Michelinpoppetjesjassen he, deze winter!:(

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die maten verschillen nogal per merk (en binnen merken). En bij winterjassen misschien nog wel het meest.

Mijn jochie hebben we vorig jaar de jassen aangetrokken. Bij de C&A, hij had toen maat 92. Maar een jas 104 die gewoon krap zat, of een 92 die ontzettend ruim zat. Dus ik zou het gewoon passen.

Dit jaar is het makkelijk: hij kan voor nu zijn oude jas nog aan :)

10. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Wij hebben hetzelfde probleem. Babymaat 86-92 zit nu goed. Had bij h&m een trui in 86-92 (kindermaat) besteld, maar vind deze erg wijd, maar niet eens super lang. Wijde kleren vind ik erg lelijk (staat zo goedkoop).

Kopen jullie trouwens nu al winterjassen? Heb helemaal nog niet gekeken. Is het verstandig als ik hier nu al naar op zoek ga?
    Voor een winterjas ga ik zekerweten geen babymaat kopen. Vorig jaar heb ik 2 winterjassen gehad, kon toen echt niet de hele winter met 1 maat. Ben dat dit jaar niet weer van plan.
    Mijn zoontje is trouwens net 1,5 jaar en redelijk groot voor zijn leeftijd.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Laure80 ja je zou best al wel voor een winterjas kunnen gaan kijken want alle leuke winterjassen vliegen binnen no time de winkel uit. Misschien raar in augustus, maar het is echt zo! Ik heb er 1tje besteld bij een winkeltje van Noppies mt 86, maar achteraf lees ik overal dat Noppies klein valt, dus vrees dat we straks ook een maatje groter 92 nodig hebben. Het is en blijft lastig.

Het handigste is als het kan je kindje meenemen zodat je het gelijk kan passen! En de jas gewoon ietsjes ruimer nemen zo dat er nog wat groeimogelijkheid is;)

12. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Voor een Jas neem ik mijn zoontje inderdaad wel mee, heb ik vorig jaar al gedaan toen hij nog veel kleiner was. Alleen bij winkels in mijn eigen woonplaats zou ik een jas wel halen zonder passen, mits ik geld terug kan krijgen bij ruilen.
    Bij een Jas verkijk je je gewoon heel erg op de maat.

13. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Heb net even ergens gekeken, maar veel is inderdaad al weg. Wat jammer dat dat zo snel gaat. Heb ik augustus helemaal nog geen zin om al naar winterjassen te kijken. Waarom doet iedereen dat toch al zo snel...

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Maak je geen zorgen over het klein vallen van Noppies' winterjassen. De jassen vallen juist ruim. Onze dochter (maat 74) past nu nog steeds niet haar winterjas van afgelopen seizoen (maat68). Kan ze dus ws haar Noppies jas in de herfst dragen :)

Deel Deze Pagina