Hoi!! Mijn man en ik hebben een meningsverschil over pasta/ macaroni (lol) Vanmorgen vroeg ik manlief of hij pasta wilde eten vanavond......ja dus. Dus heb ik macaroni gemaakt. Tijdens het eten zei hij dat we eigenlijk macaroni eten....duh...weet ik ook wel Hij vind dat ik vanmorgen had moeten zeggen dat ik macaroni ging maken, waarop ik zeg macaroni is toch pasta. Pasta is een verzamelwoord, daaronder valt spaghetti, macaroni, tagliatelle enz. Ik heb toch gelijk?
Officieel heb je denk ik wel gelijk, maar ik denk bij pasta toch ook niet aan macaroni eigenlijk. Ik vind macaroni op de een of andere manier ook minder lekker.
Je heb wel gelijk, pasta is een verzamelnaam Maar op 1 ofandere manier vind ik macaroni ook minder lekker, zelfde als spagetti Eet dus alleen pasta
Je hebt idd gelijk! Maar ik vind macaroni ook niet zo. Ik denk bij pasta aan die brede, platte slierten. (en dat is dan officieel weer tagliatelli denk ik)
Ik noem spaghetti gewoon spaghetti, macaroni gewoon macaroni (dus die elleboogjes) en onder pasta versta ik van die Penne of vlindertjes of van die ander soort ben de naam even kwijt. Wij hebben vanavond ook pasta gegeten, maar dan met penne.
Ahh, ik ben dus niet de enige die macaroni minder lekker vindt dan andere pastasoorten! Iedereen verklaart me altijd voor gek! Maar het is inderdaad wel gewoon pasta! Wij eten meestal penne, fussili, tagliatelle of spaghetti, dat vinden wij het lekkerst!
Haha, hier ook één die macaroni minder lekker vind. Noem het ook geen pasta (is t wel natuurlijk), maar gewoon macaroni!
Hier is pasta gewoon pasta hoor. Dus als ik pasta maak, kan het zowel macaroni als spaghetti als fusilli als tagliatelle enz zijn. Pasta is de verzamelnaam, je hebt dus gelijk. Off topic, ik proef niet zo veel verschil tussen macaroni en spaghetti?
Op wikipedia staat het ook uitgelegd dat het idd een verzamelnaam is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Pasta_(deegwaar)
kan het niet komen dat mensen (waaronder ikke ) macaroni niet lekker vinden omdat daar water in blijft hangen in die boogjes en het dus wat wateriger smaakt. vind dat voornamelijk niet lekker persoonlijk. maar als manlief zou zeggen we eten pasta vanavond zou ik idd geen macaroni verwachten.
klopt. Ik maak hier bijvoorbeeld altijd pasta met Italiaanse rode saus ( recept van mijn vader) Maarrrrr. Mijn dochter vindt de macaroni van haar oma veel lekkerder ( van mijn schoonmoeder) ha ha Zit je dan met je echte Italiaanse pasta.
Welke soort pasta gebruikt wordt maakt mij meestal niet zoveel uit, het is meer de saus die ik wel of niet lekker vind. Maar idd pasta is een verzamelnaam, daarin heb je gelijk.
Gek, zo'n discussie heb ik ook vaak met anderen. Erg apart. Het wordt toch echt van hetzelfde deeg gemaakt. Macaroni heb je ook in Italie hoor. Maar volgens mij is het een heel stuk minder gewoon dan hier. Ik heb daar vooral spaghetti gegeten (heb er halfjaartje gewoond). En zaaaalige verse gevulde pasta. Mjum. Pasta rules