pasta of macaroni?

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!!

Mijn man en ik hebben een meningsverschil over pasta/ macaroni:D (lol)
    Vanmorgen vroeg ik manlief of hij pasta wilde eten vanavond......ja dus.
    Dus heb ik macaroni gemaakt.

Tijdens het eten zei hij dat we eigenlijk macaroni eten....duh...weet ik ook wel:D
    Hij vind dat ik vanmorgen had moeten zeggen dat ik macaroni ging maken, waarop ik zeg macaroni is toch pasta.
    Pasta is een verzamelwoord, daaronder valt spaghetti, macaroni, tagliatelle enz.

Ik heb toch gelijk?

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Officieel heb je denk ik wel gelijk, maar ik denk bij pasta toch ook niet aan macaroni eigenlijk. Ik vind macaroni op de een of andere manier ook minder lekker.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja je hebt gelijk.
    Ik ben wel benieuwd wat hij dan pasta vindt.

4. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Je heb wel gelijk, pasta is een verzamelnaam

Maar op 1 ofandere manier vind ik macaroni ook minder lekker, zelfde als spagetti
    Eet dus alleen pasta ;)

5. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Tuurlijk heb je gelijk, tis gewoon een pasta :D

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

jep, macaroni is ook pasta.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Je hebt idd gelijk! Maar ik vind macaroni ook niet zo. :p Ik denk bij pasta aan die brede, platte slierten. (en dat is dan officieel weer tagliatelli denk ik)

8. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    het heet idd pasta, maar ik noem het zelf altijd gewoon bij naam. Of macaroni, tagliatelli oid.

9. Jel

Jel Niet meer actief

Ik noem spaghetti gewoon spaghetti, macaroni gewoon macaroni (dus die elleboogjes) en onder pasta versta ik van die Penne of vlindertjes of van die ander soort ben de naam even kwijt. Wij hebben vanavond ook pasta gegeten, maar dan met penne. ;)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Schijnt trouwens dat ze die macaroni die wij hier kennen helemaal niet bekend is in Italie.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ahh, ik ben dus niet de enige die macaroni minder lekker vindt dan andere pastasoorten! Iedereen verklaart me altijd voor gek! Maar het is inderdaad wel gewoon pasta! Wij eten meestal penne, fussili, tagliatelle of spaghetti, dat vinden wij het lekkerst!

12. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Haha, hier ook één die macaroni minder lekker vind. Noem het ook geen pasta (is t wel natuurlijk), maar gewoon macaroni!

13. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Grappig he?

14. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hier is pasta gewoon pasta hoor. Dus als ik pasta maak, kan het zowel macaroni als spaghetti als fusilli als tagliatelle enz zijn.
    Pasta is de verzamelnaam, je hebt dus gelijk.

Off topic, ik proef niet zo veel verschil tussen macaroni en spaghetti?

15. Jel

Jel Niet meer actief

16. Maia

Maia Niet meer actief

kan het niet komen dat mensen (waaronder ikke ;)) macaroni niet lekker vinden omdat daar water in blijft hangen in die boogjes en het dus wat wateriger smaakt. vind dat voornamelijk niet lekker persoonlijk.

maar als manlief zou zeggen we eten pasta vanavond zou ik idd geen macaroni verwachten.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    klopt.

Ik maak hier bijvoorbeeld altijd pasta met Italiaanse rode saus ( recept van mijn vader)

Maarrrrr. Mijn dochter vindt de macaroni van haar oma veel lekkerder ( van mijn schoonmoeder) ha ha

Zit je dan met je echte Italiaanse pasta.

:D

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Welke soort pasta gebruikt wordt maakt mij meestal niet zoveel uit, het is meer de saus die ik wel of niet lekker vind.

Maar idd pasta is een verzamelnaam, daarin heb je gelijk.

19. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik vind macaroni en spaghetti geen pasta. Pasta is voor mij tagliatelle, penne etc.

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Gek, zo'n discussie heb ik ook vaak met anderen. Erg apart. Het wordt toch echt van hetzelfde deeg gemaakt.

Macaroni heb je ook in Italie hoor. Maar volgens mij is het een heel stuk minder gewoon dan hier. Ik heb daar vooral spaghetti gegeten (heb er halfjaartje gewoond). En zaaaalige verse gevulde pasta. Mjum. Pasta rules :D

Deel Deze Pagina