de wc doen hoe doen jullie dat?

Discussion in 'De lounge' started by edelweiss, Oct 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    ik lees in het andere topic dat mensen de wc iedere dag doen.

hoe doen jullie dat dan?

ik haal iedere dag meerdere keren een glorix/dettol/etc doekje over de wc en spuit iedere dag chloor en twee keer in de week dan doe ik hem grondig met een emmer heet water en een spons en doek van binnen en buiten en de vloer en de muren.

maar is dat wel genoeg? of is het heel ranzig?

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    lijkt me wel hoor haha. Ik doe het ook zo

3. marl0es

marl0es Actief lid

Mar 29, 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Om de dag grondig schoonmaken:)

4. MB2

MB2 Actief lid

Sep 13, 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ik haal elke dag even een doekje langs de pot/over de bril/door het wastafeltje. Eens in de week doe ik alles grondig met een emmer heet water en sop. Dan ook alle tegels enzo.

5. Samama

Samama Niet meer actief

Ik doe iedere dag een zooi wc eend erin en dan met een emmer heet water en sop doe ik de hele pot van binnen en buiten en de wastafel schoonmaken.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik graaf gewoon een nieuw gat in de achtertuin, al dat schoonmaken ook... Daar heb ik helemaal geen zin in :p;)

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Lijkt me prima toch? Ik doe dagelijks met een doekje dettol/chloor en dan reiniger in de wc. Dweil elke dag.. En dan de muren 1 a 2 keer per week.

Begin nu wel een beetje te twijfelen aan de hygiene als ik lees dat het dagelijks grondig moet.... :p

8. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    uhm....kunnen jullie nou zo slecht mikken of hebben jullie altijd spetterpoep dat iedere dag de wc grondig gedaan moet worden?

Hier iedere dag een glorixdoekje over de brillen en de buitenkant, 1 keer in de week chloor erin en de hele wc poetsen incl. tegeltjes en 2 keer dweilen...

Ik moet wel echt een zwaar ranzige wc hebben hier:(

9. BrendaJohn

BrendaJohn Niet meer actief

Hier ook gewoon iederedag wc eend en een doekje. En 2 keer per week grondig..
    Als ik visite heb gehad doe ik het meestal wel nog een keer extra grondig.
    Verder ook nog zo'n ding in de wc hangen, 1 die goed werkt het ruikt heerlijk fris en altijd sop in de wc na ieder toilet bezoek, geeft wel een fris idee.

Moet toch voldoende zijn zou ik zeggen? :D

10. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    En voor de muur, wat doen jullie in dat heet water? Allesreiniger of chloor?

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

ik maak gewoon een emmer met heet waten en dettol allesreiniger

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Mijn wc is gewoon goor. Maar je kunt er prima op plassen :)

13. Delta

Delta Niet meer actief

Jullie maken het vaak schoon hoor haha.

Ik doe zelf ook elke dag wc eend erin, wegwerp schoonmaak doekje van glorix over de bril en de pot rand.

En 1 keer in de 2 weken grondig met een emmer sop.

Maare, we zijn maar met zn tweetjes en mijn vriend plast er nooooit naast...

14. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    Jeetje nu voel ik me echt ranzig....
    Hier eens in de paar dagen. Als er bezoek komt doe ik het altijd even extra. Verder hebben we 2 wc's ik ga altijd boven en mijn vriend beneden.
    Dus het is niet dat ik op andermans bilafdruk zit. Als onze dochter straks zindelijk word is het wel een ander verhaal.

Ik bewaar trouwens van die sprayflessen (glasses etc) en vul ze met warm water en schoonmaakmiddel. Spray de wc in en met poetspapier maak ik het schoon. Vind het ranziger om met je handen in een emmer water te zitten waar je net een vieze spons in hebt gedoopt.

15. knap

knap Niet meer actief

Zo vaak
    ??

Toevallig net de wc even gesopt vloer pot deksel.

Denk dat ik een vies peuk ben weet het eigenlijk wel zeker.

Als ik zeg een keer per week. Kijk hem wel elke dag na,. En vergeet van die glorixdoekjes dat is wel ideaal om in huis te hebben. Dan zou ik het vaker doen.

Doe het met een oude doek en die gaat daarna ook meteen de prullenbak in. Eerst de douche dan de wc.

16. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

Feb 9, 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde. Wat doen anderen vaak de wc! Of ik doe m te weinig.

17. Delta

Delta Niet meer actief

Ik denk inderdaad dat als onze dochter straks zindelijk gaat worden, ik elke dag wel een emmer sop pak om alles schoon te maken incl vloer haha.

18. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

Feb 9, 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Waarom gebruiken jullie eigenlijk die glorix doekjes? Daar zit echt geen bleek in hoor. En niet door het te toilet spoelen dat vind ik best een nadeel van die doekjes.

19. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    hier dan ook een viespeuk :) 1 x per week grondig, en verder af en toe wat wc eens erin, maar als ie schoon is, issie schoon. Voor er bezoek komt, maak ik hem iig schoon.

20. Delta

Delta Niet meer actief

Er hoeft geen bleek in te zitten hoor, dat maakt echt niet extra schoon namelijk! Vind het gewoon fris om elke dag ff een doekje over de bril en de pot rand heen te doen. Gewoon, voor de frisheid, ruikt ook lekker.

En uh, dat doekje gooi in in de prullenbak, kost weinig moeite om ff naar de prullenbak te lopen die in de keuken staat, waar ik ook meteen mijn handen was nadat ik de wc schoon heb gemaakt.

Share This Page