Ik heb de badspeeltjes vandaag eens goed bekeken... Heb bijvoorbeeld die fluitende nijntjes voor in bad.. En aan de binnenkant zit allemaal gore schimmel. ieuuuwwww! Niet gezond lijkt me Zou dat weggaan als ik ze in de soda leg? Ik krijg veel er van namelijk niet uit elkaar en kan er dus niet bij. Of gewoon weggooien en nieuwe kopen? Hoe doen jullie dat?
hé....dat ben ik ook wel benieuwd naar....hier zijn de kleintjes al iets ouder...maar heb nog nooit zo op het bad speelgoed gelet...
Ja dat is hier op een gegeven moment ook. Ik gooi ze gewoon weg en haal bij de action o.i.d weer een zooitje nieuwe
Ik gooi het eens in de zoveel tijd gewoon weg. Maar dat zijn wel van die goedkope rubberen eendjes enzo.
Ja, dat dacht ik ook...weg er mee! Maar vind het eigenlijk zonde, de nijntjes zijn nog als nieuw verder...
Ik gebruik hiervoor Bref tegen schimmel, is een rode spuitbus. Werkt super! Ik spray dat in de speeltjes, laat even weken en overvloedig uitspoelen. Is wel soms een vies werkje, maar nadien zie dat ze echt proper zijn en komt er ook geen viezigheid meer uit als je het water er uit duwt.
Heb ik niet... En mijn oudste is 3, dus ik heb ze ook al wat langer... Het zit echt aan de binnenkant, dus je kunt er niet bij (als ik mijn vinger er in steek, kan ik het er zeg maar zo af vegen tot waar ik er wel bij kan)
Ik zet de badspeeltjes eens in de maand in een emmer met warmwater en chloor, nooit geen schimmel in de speeltjes.
Ow wauw ik zou dan alleen nog goedkope speeltjes halen en geen nijntje.. en dan indd af en toe weer vernieuwen mij te veel werk om het allemaal schoon te gaan zitten maken van binnen
Schoonmaakazijn doodt volgens mij ook schimmels, en lijkt me iets minder heftig voor plastic dan chloor.
Denk dat je veel weg kan poetsen met een oude tandenborstel? Die past er wel in, maar wellicht kom je niet in alle hoekjes. Dus erna toch nog in een sopje. Zal de nijntjes hier dan ook eens wat grondiger bekijken....
nee geen chloor, je kinderen spelen er naderhand weer mee. Kun je beter gewoon schoonmaakazijn gebruiken. Die groene flessen van de Kruidvat.