Bypass in 2010, 50 kilo kwijt heerlijk De correctie van mijn huid word ook vergoed in mijn geval. (l.ower body l.ift.) Soms baal ik wel, kan niet veel/snel drinken. Eten is maar saai geworden. Kan nog gewoon snaaien maar bij bepaadle dingen word ik ziek (voornamelijk snoep/chocola/koek ) soms is het wel fijn als je een koekje gewoon kan pakken zonder ziek te worden. Ben bijna elke dag de hele dag misselijk, maar daar wordt niets op gevonden verder. Veel succes iig.. mocht je vragen hebben kan altijd, heb ook een blog bijgehouden maar die zet ik niet openbaar.
Bij mij worden als het goed is mijn armen en benen wel vergoed. Buikwand niet en borsten ook niet. Kan nu bijna alles wel weer eten behalve Chinees en veel soorten ijs en toetje maar dat is niet zo erg. Ben wel heel ziek geweest de eerste 5 maanden maar dat kwam van een ineens gekregen koemelk allergie. Waar ik na 5 maanden ook weer vanaf was. Nu weet ik wat ik kan eten en drinken en gaat het super goed. Val nog steeds af. Heel langzaam maar dat vind ik niet erg. Kom vsn de 161.1kg af en zit nu op 90kg. Hoop de 85 te gaan bereiken maar ben hier al super blij mee.
Ik heb door een hormoonafwijking + niet behandelbare slecht functionerende schildklier ook flink overgewicht en ook wel het idee gehad om voor een maagverkleining te gaan, helemaal toen mijn buurvrouw ruim 40 kg af was gevallen na een verkleining. Toen ik het traject in wilde gaan kreeg ik een patiënt in zorg ( ik ben verpleegkundige ) waarbij de verkleining vreselijke complicaties opleverde. Mijn patiënt is onbedoeld veel meer kilo's afgevallen dan gezond voor haar is, kan niets eten zonder extreme misselijkheid/braken en gebruikt al geruime tijd alleen nog maar sondevoeding. Ook vd sondevoeding verdraagd zij maar maximaal 250-300 cc per dag waardoor er enorme tekorten aan essentiele voedingsstoffen zijn ontstaan met allerlei bijkomende vervelende aandoeningen. Mijn patiënt takelt steeds meer af en in dit tempo zal zij nooit echt oud worden. Natuurlijk was haar extreme overgewicht (zo'n 160 kilo, dat weeg ik niet!) ook niet gezond maar de verkleining heeft voor haar wel heel slecht uitgepakt. Dit heeft mij heel anders over een verkleining doen denken en ik besloot het traject niet in te gaan. Door keihard te knokken en een heel streng dieet te volgen ben ik nu in 8 maanden tijd bijna 32 kg af gevallen. Ik ben heel blij dat die patiënt op dat moment op mijn pad kwam want ik had nooit gedacht het zonder verkleining te kunnen. Het voordeel van geleidelijk afvallen met heel veel sporten is dat ik vrijwel geen los vel heb nu.
Allemaal heel erg bedankt voor het delen van jullie ervaringen. En geweldig dat jullie zo zijn afgevallen. Ik heb nu echt de positieve en negatieve kanten gehoort van een maagverkleining. Ik heb al een afspraak staan voor een intake. Afvallen lukt me niet alleen. Ook wil ik mijn hele leven al de 4daagse lopen in Nijmegen. Ik ben van plan om vanaf nu te gaan trainen met lopen. (Toevallig iemand in Franeker / Friesland die mee wilt trainen?) Helaas krijg ik mijn partner niet mee. En moet ik ook nog steeds toekijken hoe hij dagelijks een magnum naar binnen propt en geen gram aankomt :x . Ik ga kijken wat ik kan bereiken en ondertussen zie ik wel wat er gebeurd. Die maagverkleining doe ik alleen als al het andere voor mij niet gaat werken.
Ik heb in januari dit jaar een gastric bypass gehad en ben inmiddels 45 kilo afgevallen. Mijn BMI is van 42 naar 26 gegaan, dus nog even en ik zit op gezond gewicht! Bij mij ging het vlak na de operatie niet zo lekker. Daardoor ben ik in het begin erg snel afgevallen. Veel braken en steeds dicht tegen uitdroging aan. Ik had ook totaal geen energie en voelde me verschrikkelijk en bang. Na een week of vier was het braken van de ene op de andere dag afgelopen en sinds toen gaat het eigenlijk heel erg goed. Ik kan in principe alles eten (in kleine hoeveelheden natuurlijk), moet er alleen op letten dat ik er de tijd voor neem om goed te kauwen anders kan het wel eens verkeerd vallen. Ik ben nu het goed gaat erg blij dat ik de stap genomen heb. Waar het verschil ligt dat de een last van complicaties krijgt en de ander niet, ik weet het niet... Het is en blijft een moeilijke keuze omdat je de gevolgen niet van te voren kunt inschatten. Vaak gaat het goed, maar je zal maar net degene zijn waarbij dat niet het geval is.
ik wil niemand kwetsen maar toch denk ik dat iedereen kan afvallen wanneer men dat wilt. soms krijg ik het idee dat een maagband een nieuwe vorm van afvallen is, relatief "makkelijk" en nog "gratis" ook. er gaat natuurlijk wel een heel traject aan vooraf.. maar toch! nu heb ik het niet over jullie.. ik heb toevallig iemand in mijn omgeving die er zo over dacht.. eerst een band gehad.. die heeft lachend en kotsend weer opgerekt.. na 3 jaar toch een maagverkleining gekregen en alsnog eet hij alles om het vervolgens weer uit te kotsen.. want ja.. het is zo lekker, al dat eten! door deze persoon sta ik er, ondanks het lange voortraject, wat sceptisch tegenover.. nogmaals, niet lullig bedoeld maar dit is mijn "ervaring".. ts, heel veel succes!!
Ik ben al tijden aan het proberen gewicht kwijt te raken met behulp van dieetiste en sporten. Helaas kom ik alleen maar aan en ben ik nu in 9 maanden tijd ruim 24 kg aangekomen. Ik heb een schildklierprobleem waardoor afvallen voor mij niet vanzelf gaat. Ik denk dat het voor heel veel personen zo is. Het is niet dat je zo'n maagverkleining kado krijgt ofzo. Je moet zelf eerst laten zien dat je serieus bezig bent geweest met afvallen en dat je het je niet lukt. (en als je stiekem tijdens dieet gewoon blijft snoepen en vreten is dat geen serieuse poging, maar heb je een eetprobleem.) Bij een maagverkleining is het niet mogelijk om ooit nog te eten als daarvoor.
Ja het was zo makkelijk ik heb ontzettend genoten van het braken met ontlastingsresten.... . Bij mij heeft de operatie de constante honger weggenomen die ik altijd voelde. Dat is wat het voor mij mogelijk maakt om het vol te houden en goede keuzes te maken. Helaas werkt het niet voor iedereen zo. Dat de persoon die jij kent een andere ervaring heeft maakt hem/haar niet zwak. Het is makkelijk oordelen over dingen die je zelf niet voelt. Wat in ieder geval duidelijk mag zijn is dat het geen wondermiddel is. En dat een uitgebreide screening voor de operatie geen overbodige luxe is. Helaas werkt het niet zo in ieder ziekenhuis en wordt er natuurlijk ook veel geld aan verdiend.