Pil niet op eerste dag menstruatie begonnen, is dat erg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cd28, 17 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Vandaag ontving ik een brief wanneer de ivf gaat starten. Daarin staat dat ik op de eerste dag van mijn menstruatie moet beginnen met de pil. Donderdag had ik wat bruinverlies, gister wat meer. Ik zou gister tellen als eerste dag. Alleen lees ik dus net pas de brief. Is het erg als ik vandaag begin? Anders zijn we weer een maand kwijt.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    De eerste dag menstruatie is de eerste dag met helderrood bloedverlies.
    Dus niet bruin...het moet echt rood zijn. Je bent nog op tijd dus.

3. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Dank voor je reactie, het is bij mij helaas niet meer heel veel dus moeilijk te bepalen.

Alleen zit ik nu in dubio. Ik weet nog zo weinig ervan af. Vrijdag hebben wij pas het 2e gesprek. Wanneer begin je met spuiten? Als dit direct na de menstruatie is heb ik dat nog niet in huis.

Uiteraard heb ik bijna alle onderwerpen hierover gelezen. Zie er, waarschijnlijk net als ieder ander, best tegenop.

pino75 vindt dit leuk.
  4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Begin dan gewoon vandaag met de pil. Dat kan ook geen kwaad an sich.
    Ik heb bij icsi1 eerst 1 pilstrip geslikt voor ik starte met spuiten. Vaak begin je in stopweek met platleggen en week later komt de stimulatie erbij.
    Je krijgt v ziekenhuis een mooi schema.
    Het tweede gesprek is vaak prikinstructie en dan krijg je ook je schema.
    Probeer niet te ver vooruit te kijken en het stap voor stap te doen.
    Na de eerste spuit duurt het hooguit 4 weken voor de terugplaatsing.
    Succes!

5. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Fijn dat je tijd neemt om mijn vragen te beantwoorden!

Tijdens de pilstrip spuit je dus nog niets begrijp ik hieruit.

Ik begin dan vandaag maar en dan hoor ik vrijdag wel hoe het verder gaat.
    Het traject op zich vind ik niet zo eng maar mezelf moeten spuiten lijkt me zo erg.. maar misschien kan ik dat vrijdag een keer oefenen. Ik ben vast niet de enige die zich zo voelt.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik weet niet precies meer of ik nu voor de stopweek al moest starten met onderdrukken of erin/erna. Ik weet wel dat ik een week onderdrukte met lucrin...dat na die week moest halveren en daarbij de stimulatie gonal-f moest spuiten.
    Dat zelf injecteren is idd even spannend, maar het zijn echt masr kleine naaldjes en het went snel.
    Je krijgt prikinstructie...ik moest met de prikinstructie ook zelf prikken.
    Dat vond ik toen ook doodeng. Maar het went echt snel, jij kunt dat ook!!

7. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik ga ze maandag wel even bellen, dan hoor ik het wel. Ik ga in ieder geval vanavond beginnen. Pff dat ze zo'n brief niet wat eerder sturen maar ja...

Gaat vast wel goed komen! Bedankt!

8. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik moest voor IVF en icsi pas op de 3de dag van menstruatie beginnen met het slikken van de pil

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het slikken van de pil komt heus niet op een halve dag. Normaliter begin je pas te tellen bij helderrood bloedverlies dat doorzet, dus dan ben je zeker op tijd.

Bij IVF en ICSI is het vaak zo dat je eerst een aantal weken de pil moet slikken, als je het lange protocol doet. Vervolgens begin je met een middel om je lichaam stil te leggen en daarna komt de stimulatie erbij. Je hoeft dus niet een dezer dagen te beginnen met spuiten. Ik neem aan dat je daar eerst ook nog uitleg over krijgt. Succes alvast!

10. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ik ben nu 15 dagen aan de pil (3de cyclusdag mee begonnen) en moet nog doorslikken tot 10juli.
    Decapeptyl 7juli.
    Alleen heb ik net een klein bloedinkje gehad..waar komt dit nou weer vandaan? Moet ik me nu zorgen gaan maken? Want het is niet de bedoeling dat ik ongesteld moet worden nu :confused:

11. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Dat kan komen door de pil. Zijn doorbraakbloedingen. Je moet de pil gewoon door blijven slikken.
    Ik had het soms een paar dagen maar heb het ook x week lang gehad

samira28 vindt dit leuk.
  12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Is idd doorbraakbloeding. Kan geen kwaad. Mocht het meer en vaker worden dan krijg je een zwaardere pil. Doorgaan met pil slikken, meld het wel even bij je volgende afspraak.

samira28 vindt dit leuk.
  13. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ja zoiets dacht ik ook.. maar is een doorbraakbloeding dan ook echt rood bloed en met stolsel/slijm dan donker is?
    Ik ga morgen wel even bellen, want ik ben het nog steeds heel licht, al slik ik de pil door nog.

Hoe gaat het met jou en je baby?slik je nog utrogestan of niet meer?wanneer ben je uitgerekend?
    Weet jij trouwens nog of je bij icsi een 2de echo fm had of niet?
    Sorry voor zoveel vragen xx

14. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ja apart hoor, want deze pil microgynon 30 is ook de enige pil die ik ook slikte, nooit een andere..
    ik ben benieuwd..
    Jij bent ook al heel wat weken verder met de zwangerschap he.. gaat zooo snel :p..
    Gaat alles ook nog volgens het boekje met de baby?
    Ik lees dat je 8 mk achter de rug hebt wauw..
    Zo zie je maar dat geduld beloont word..

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Alles gaat tot nu toe goed. Maar word pas echt blij als de baby gezond en wel in mn armen ligt.

samira28 vindt dit leuk.
  16. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Dat kan ik me goed voorstellen! Het blijft spannend tot de kleine er is.

17. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja ik had ook helder rood bloed.
    En ja gaat verder allemaal goed! Heb nergens last van gelukkig! Vandaag een nicht verteld. Ben 19 januari uitgerekend

En nee gebruik geen utro meer. Bij een verse tp mag je stoppen op de test datum.
    Ja ik had een 2de echo met de fm bij icsi. Op een maandag de eerste op woensdag de 2de en toen vrijdag de punctie

samira28 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina