vraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door taartje, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    hoi,
    ik heb even een vraagje,ik ben gisteren naar de gyneacoloog geweest ben nu 14 weken zwanger,
    een hele mooie echo gehad:),helemaal blij!
    ze vertelde me dat de placenta aan de voorkant ligt, en dat ik dus minder van het kindje kan voelen daardoor,
    nu wil ik graag weten van andere dames hier, klopt dit??
    of voel je wel vaak en regelmatig je kindje?
    liefs taart.

2. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant en voelde onze zoon zo rond de 19/20 weken .. Nu ik steeds verder ben voel ik hem de hele dag hahah hij is erg actief dus ik zou zeggen je tijd kimt dat je het gaat voelen en de eerste paar keer denk je ..is het hem dat nou en naar mate het een paar keer gebeurt weet je het zeker !!! Ik voel hem nu zelfs al 2 weken de hik hebben !!!

3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier precies 't zelfde....

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bij onze oudste lag de placenta aan de achterkant bij de jongste aan de voorkant. Beide voelde ik rond 16-17 weken voor het eerst. De jongste heb ik altijd nog veel actiever gevoeld dan de oudste. Maar haar voelde ik dan vaak wat meer richting mijn rug en naar beneden 'schoppen'. De oudste meer tegen mijn buik.

Maar bij een vriendin van mij lag de placenta ook aan de voorkant en zij voelde haar kindje erg slecht.. Het zal dus ook wel aan je kindje liggen.

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik had de eerste zwangerschap de placenta achter en nu voor. Ik voelde de schopjes hierdoor wel wat later en ze zijn ook minder duidelijk. Maar nu zo ver in de zwangerschap ben ik er wel blij mee hoor, de schopjes doen een stuk minder pijn:D

6. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Ook hier ervaring.
    Voor het eerst hebik de baby gevoeld met 21 weken. Toen nog heel incidenteel. Ondertussen voel ik haar dagelijks, maar daar zit nog niet echt regelmaat in.
    Mijn vriend heeft eergisteren voor het eerst de baby kunnen voelen.

7. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Hier ook . bij mijn 1e voelde ik het rond de 19 weken .
    En bij deze ondanks dat mijn placenta voor ligt al bij de 13 weken.
    Mijn man en kinderen voelen het vanaf een week of 19 en vanaf toen begon mijn buik ook wat te bewegen als hij schopte.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mij riepen ze dit ook meteen deze zwangerschap tijdens de termijn echo.
    Ik zelf voel de kleine al vanaf 13/14 weken goed.
    En nu met 16+ weken is het ware karate al tot mijn grote verbazing. Zelfs mijn man heeft 3 dagen geleden de baby voor het eerst gevoelt.
    Het hoeft dus schijnbaar niet persee zo te zijn dat je met placenta voor je kind later voelt. :) Ik ben allang blij!

9. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Placenta aan de voorzijde en vanaf 19 wk voelde ik ons mannetje schoppen.
    Daarna werd dat snel duidelijker en vaker :D. Hij trapt soms tegen placenta aan, voel dat echt 'inwendig' en niet aan de buitenkant.

Maar met 19w6 dg (ik weet ut nog goed) heeft m'n man hem gevoeld vanaf de buitenkant :D.

Ik lig soms een beetje naar rechts en dan trapt íe langs de placenta, dat zijn al veel hardere schopjes :D.

Deel Deze Pagina