ebook lezen op tablet

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Zijn hier mensen die ebooks lezen op een tablet? Hoe is dat voor je ogen? Ik heb nu echt een ereader, maar overweeg een tablet waar je ook ebooks op kunt lezen. Het lijkt me alleen op de lange duur rustiger voor je ogen om ze te lezen op een ereader.

groetjes

2. Meara

Meara Niet meer actief

Ik lees ook op de tablet. Je kunt bij epub en misschien ook bij andere de kleur omdraaien. Achtergrond zwart en letters wit. Ik lees in bed en dat kan niet met licht aan omdat ons zoontje nog bij ons ligt vanwege een verbouwing. Zo kan ik rustig lezen. Ik heb geen last van mijn ogen en ook zonder bril kan ik het prima lezen

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik heb vorige week mijn eerste boeken gedownload en ik vind het best fijn lezen.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het ook fijn lezen. Dat had ik niet verwacht! Ik ben best een boekenwurm en dacht niet dat ik iets anders dan een echt boek prettig zou vinden. Maar het tegendeel is waar: ik lees tegenwoordig het liefste digitaal! Een boek wil ik toch altijd netjes houde, dus met twee handjes vasthouden enzo. In bed lezen gaat wel als je zit, maar liggend kan ik nooit mijn draai vinden met een boek. Met de iPad hoef ik niet zo voorzichtig te zijn, kan gewoon liggen zoals ik wil. Het bevalt mij prima!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Welke e-reader hebben jullie? En waar kopen jullie de digitale boeken? Bol heeft maar een heel beperkt aanbod Engelstalig digitaal! Ik neig nu dus naar Amazon kindle Fire

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb nu een sony touch e reader. Maar wel een oude dus. Ik overweeg een beetje de nieuwe sony touch. Ik vind het wel een voordeel dat de batterij superlang mee gaat (bij intensief gebruik minstens een week) en het e-ink concept leest net als een gewoon boek. Je kunt het ook in de zon heel goed lezen.

Kindle fire heb ik ook overwogen, maar ik wil even wachten tot amazon hier al dan niet een shop krijgt. De kindle is zo intensief verbonden met amazon dat je nu bepaalde functies niet kunt gebruiken omdat die niet ondersteunt worden in NL.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik vind het heel goed te lezen!
    Heb er geen last van ofzo.

En idd, in bed is het heel handig. :D

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Lees boeken via de iPad. Werkt perfect!

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik lees ze op een Samsung galaxy tab.

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Tijdschriften lees ik op de iPad. Boeken liever op de ereader. Heb een Sony (oud model).

Boeken huur, koop of download ik. Huren via de bieb, kopen bij Bol of Selexyz, downloaden doe ik via Newzbin.

11. Rono

Rono Niet meer actief

Ik download alle boeken. Pb mij maar met een lijstje boeken die je wilt dan mail ik ze je!

12. kalli

kalli Niet meer actief

Ik heb heel veel boeken gelezen op m'n iPad, maar ik kreeg wel steeds last van m'n ogen na een uur of zo. Mijn man heeft een Kindle van Amazone en dat leest echt als een boek, omdat het een inkreader is. Deze week heb ik dus besloten er ook een aan te schaffen en vandaag is hij binnen gekomen. Fantastisch!!!! Ik ben zo blij als een kind. Het nadeel is wel, ik kan hier (nog) geen Nederlandse boeken op lezen, maar als het goed is komt Amazone dit jaar naar Nederland. Voor mij niet zo'n heel groot probleem, omdat ik veel werk gerelateerde boeken lees en die zijn toch in het Engels...

Deel Deze Pagina