Hai Dames, Ik heb sinds gister een opkomende koortslip. Had mijn dochter 's-ochtends uitgereid gekust, en kwam er in de loop van de dag achter dat ik toch een blaasje had. Het tintelde of jeukte niet zoals normaal en mijn lip was al kapot dus ik merkte het eerst niet op. Ik behandel het nu met creme. En pleisters. Ik was mijn handen heel goed enzo maar net heb ik iets doms gedaan. Ik was druk met haar en had een loopneus dus ik veeg het snel weg met mijn had en vervolgens geef ik haar haar speen. ze greep erin. Dit virus zit toch niet in het "snot" zeg maar als het actief is? Alleen in het vocht uit de blaasjes toch? En zou ik haar al besmet kunnen hebben voor ik erachter kwam? Had gister de HA gebeld, maar de 1 zegt dat het wel gevaarlijk is voor een baby van 7 maanden en de ander zegt van niet. Wat denken jullie?
Ik heb het onlangs nog bij het CB nagevraagd en na een half jaar is de besmetting niet heel gevaarlijk meer. Het lijkt me dat het virus alleenin het blaasje zit (komt uit een zenuw in je lip). Succes!