Sinterklaas compromised - hoe op te lossen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MadeInUSA, Dec 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,716
    113
    #1 MadeInUSA, Dec 3, 2015
    Last edited: Dec 3, 2015
    Oke, niet handig. De sintkadoootjes en de kadootjes voor een week later als papa thuiskomt van een lange reis zijn vandaag bezorgd, ik had alles gecheckt en de doos op ons bed laten staan. Kinderen mogen niet alleen op onze kamer komen. Uren later loopt dochter van 3 mee de kamer op, en voor ik er erg in heb zit ze met haar snufferd in die doos, en ziet daar... De (verkleed)prinsessenvleugeltjes waar ze al maanden van droomt!

Oei. Ik heb gezegd dat ze een kadootje voor een ander meisje zijn. Zij is nu diep teleurgesteld, maar ik heb ook gezegd dat misschien wel Sinterklaas ook hoort dat zij zo graag vleugels wil. Eigenlijk waren de vleugels, met een tutu, tiara en prinsessenschoenen, voor als papa terugkomt. Ik zou het kunnen omdraaien met de bambino loco van zaterdag, maar die vleugels en de tiara zijn wel erg onhandig en kwetsbaar voor in de zak. Ze gaat al verkleed als Pietje, en ik zie het in de chaos die pakjesavond bij ons is niet zo zitten als ze die verkleedspullen gelijk aan wil, wat ze zeker gaat willen. En ze gaat dit een magisch mooi kado vinden, waarvoor ik papa de credits gun 😉

Kortom, denken jullie dat een peuter het nu nog gaat accepteren dat ze haar geliefde vleugels zaterdag niet gaat krijgen (maar dus een week later)? Is ze ze zaterdag alweer vergeten? Of zouden jullie peutermeisjes hun pakjesavond daardoor laten verpesten?? De kado's omdraaien of niet?

2. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Ik zou ze omdraaien.
    Qua kwetsbaarheid; heb je geen doos waarin je het kan verpakken?

3. Naturel

Naturel Fanatiek lid

Sep 5, 2013
    1,544
    267
    83
    Noord-Holland
    Lekker laten zo. Maar waar gaat zelf je voorkeur naar uit?

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,932
    113
    Vaak zijn ze zulke dingen toch wel weer snel vergeten, dan kan dat weekje er nog wel bij toch? Des te blijer zal ze zijn als papa terig komt en ze krijgt het dan!

Vind je dat het echt niet wachten kan dan kan je ook nog die vleugels ergens verstoppen en dan een briefje in denzak dat sint ze niet in de zak wou doen omdat ze misschien kapot zouden gaan en dan een aanwijzing waar ze verstopt zijn (en dan natuurlijk niet in de doos inde slaapkamer :D)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ze is 3? Dan zou ik echt gewoon gezegd hebben dat die voor sinterklaas zijn. Of voor als papa thuis komt.

Hier een peuter van 3 die laatst helemaal in tranen was omdat ik de verkeerde bob de bouwer auto in zn schoen had gedaan. Huilen en niet voor reden vatbaar. Toen dacht ik uiteindelijk ik ruil ze gewoon om. Dus de verkeerde gepakt, terug in de doos, de goede uit de kast ( want die lag eigenlijk voor de week erna of weet ik het ) en gezegd hier deze wou je he? Hij was dolgelukkig en zei letterlijk "Gelukkig maar dat sinterklaas er 2 heeft gebracht!" En later zei hij "Mama die gele moet terug naar de winkel he?" Niets geen vreugde verlies.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,716
    113
    Haha suusjeuh, ja ze zijn flexibel he?
    Thanks voor de input. Verdeelde meningen. Denk dat ik het niet omdraai, ze heeft het er al 2 dagen niet meer over en het wordt toch wel indrukwekkend genoeg.
    De uitdagingen voor vandaag: 1. Zorg dat koppige 3-jarige weer eens een middagdutje doet (ze heeft nu toegezegd) en 2. Krijg kado's ongemerkt ingepakt en in de auto 😜

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,189
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha ik heb gisteren gewoon kadootjes staan inpakken terwijl mijn 3 jarige op de bank een filmpje zat te kijken.
    Waren overigens gewoon chocolade letters en ik zei dat ik de Sint een handje moest helpen en ze vond het wel best allemaal.

8. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Och hier kwam pas geleden ook het sinterklaascadeautje van de jongste ineens uit de kast. Ze hebben er samen even mee gespeeld en toen heb ik het terug in de kast gelegd. Vanmiddag zat het cadeau gewoon in de zak. Ik vertrouwde erop dat onze driejarige haar eigen verhaal er gelijk bij zou verzinnen en jahoor, ze zag hem en riep: oooo die waren wij kwijt! Gelukkig hebben we nu van Sinterklaas een nieuwe gekregen.
    Top, ik vond het goed verzonnen

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik denk dat ik het zo gelaten zou hebben. Op die leeftijd vergeten ze snel en is ze vast en zeker snel afgeleid door het hele Sint gebeuren an sich die avond en alle andere mooie cadeau's waarmee ze overladen wordt. 😊

Share This Page