Ik vroeg me af of iemand bekend is met het bbz-krediet. Dit is een vorm van schuldhulpverlening voor zelfstandigen. Ik hoor graag ervaringen hierover. Liefs
bbz is geen schuldhulpverlening bbz is een uitkering en je heb de mogelijkheid een krediet te krijgen wanneer je een bedrijf wil starten wel met je 2 keer afgekeurd worden door de bank voordat je een krediet kunt krijgen dan komt er een bedrijf in beeld die jou plan gaat keuren en wanneer je die goedgekeurd word krijg je een krediet maximaal 33500 euro wel kom je eerst in een traject om een goed ondernemersplan te schrijven via een starters advies bureau
het is idd een krediet wat je kunt krijgen om uit de schulden te komen. Dit zodat je je bedrijf kan voortzetten. En ik denk dat het te lenen bedrag verlaagd is. Dit is nu nog 32000. Maar ik ben vooral op zoek naar ervaringen etc. Dit omdat we er zelf mee bezig zijn. Liefs
dan zou ik helemaal graag info willen. Wij zitten op dit moment in het hele traject vanwege schulden die we hebben. Ze hebben verteld dat ze met het te lenen bedrag schuldeisers gaan afkopen, waardoor we dus bij de gemeente een lening zouden krijgen. Ik ben al gestart en werk als zzp`er dus met een start heeft het in mijn geval niks te maken.
dat krijg je denk ik niet voor elkaar tegen ons werd gezegd als we het zouden gebruiken voor prive geen uitkering meer krijgen
hoe bedoel je geen uitkering meer krijgen? Ze weten bij ons wat er aan de hand is en dit was een voorstel vanuit hunzelf. De enige mogelijkheid eigenlijk om uit de schulden te komen
Ben dr niet bekend mee, maar hier staat het denk ik wel duidelijk omschreven. Bijstand Zelfstandigen - Startbedrijf - uw eigen bedrijf of onderneming starten
hmm we zullen het maar af moeten wachten denk ik. We zitten al in het traject dus kan me ook niet voorstellen dat we belazerd worden. Alleen dat van die uitkering snap ik niet helemaal dus zou daar graag nog wat van horen. Liefs
Met het werk wat ik doe krijg ik veel te maken met saneringsvoorstellen vanuit een BBZ krediet. Eerst doet een bureau onderzoek naar het bedrijf of het wel of niet de moeite waard is om een krediet te verstrekken. Indien dit bureau een positief advies geeft aan de gemeente worden er bij de schuldeisers saldo opgave gevraagd. Aan de hand daarvan wordt een saneringsvoorstel gedaan aan de schuldeisers. Indien alle schuldeisers akkoord gaan met het aangeboden percentage wordt het BBZ krediet uitgekeerd.