zonne allergie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DastyQueen, 19 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Vanmiddag om een uur of 3 zag ik dat mijn dochter haar hele rug en borst onder de rode bultjes zitten. (niet op haar armen, benen of gezicht). Gisteren heeft ze in haar zwembroek in de zon gespeelt (wel ingesmeert met factor 50 een paar keer) en vandaag heeft ze de hele dag in haar zwembroek alleen in de schaduw gespeelt (ze is niet onder de partytent vandaan geweest) en weer heb ik haar meerdere malen ingesmeerd met factor 50. Vanmiddag leek ze nog nergens last van te hebben, maar toen ze uit bad kwam begon ze aan haar rug (tussen de schouderbladen) en gingen de bultjes bloeden. Ze jeuken dus.
    Zal dit zonneallergie kunnen zijn? Ik ben zelf bang van niet omdat het alleen op haar romp zit maar ben ook niet bekend met zonneallergie in mijn omgeving dus ik twijfel wel. Ik heb nog gedacht aan allergie voor de zonnebrandcreme maar dit merk gebruikte ik vorig jaar ook al. Ik hoop zo dat het geen besmettelijke kinderziekte is, we vieren zaterdag haar verjaardag en dan kan ik alles af gaan blazen want wil niet dat ze andere kinderen besmet. De huisarts heeft pas morgen om 16.00 uur tijd om het te beoordelen en ik ben nu heel onrustig wat ik nou moet doen, nu al afblazen, of morgen na 16.00 uur met gevolg dat ik de taart en boodschappen die ah bezorgt niet meer kan cancelen.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

heb je een foto? Mijn oudste zoon heeft zonneallergie, misschien lijkt het er op? en het jeukt inderdaad als een gek, en als je er zachtjes over aait doet het hem pijn.

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Mijn zoontje heeft ook bultjes, in zn nek, op zn schouders en wat op zn armen en benen. Ik denk door de warmte. Dat heeft hij na een wat te warm bad oid ook wel eens namelijk.. Of als hij heel druk speelt in een trui oid.

4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik zou gokken op zonnenallergie, althans, zo klinkt het wel. Mijn zoontje heeft het helaas ook, maakt dan ook niet uit of hij ingesmeerd is of niet. Voor de jeuk bij voorkeur ongeparfumeerde crème gebruiken. Anti-histamine werkt ook goed, maar dat moet je maar net in huis hebben voor kinderen.

Sterkte, ik weet hoe naar het kan zijn... :oops:

5. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.711
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft dat vanmiddag ook opeens gekregen. In zijn nekje en op zijn beentjes heel erg. Het jeukt ook. Had hem ook 2 keer ingesmeerd. Denk zelf ook dat het een reactie van de zon en warmte is op zijn huid. Dacht ook misschien de zonnebrand. Ik kijk het even aan. Als het namelijk zonneallergie is dan zou het morgen ochtend weg moeten zijn. Ik heb wel verkoelende gel erop gedaan voor de jeuk

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier heeft de jongste vaak warmteuitslag, dat jeukt ook, ze heeft het vooral op warme plekken wasr bv kleding langs wrijft of huid tegen huid komt (binnenkant ellebogen bv). Dat trekt meestal ook weer snel weg zodra ze ‘t minder warm heeft.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Uitslag van zonneallergie kan meer dan een week duren, dus het hoeft niet na een nacht weg te zijn.

8. DastyQueen

Ik heb vanmiddag geprobeert een foto te maken maar ik kreeg het er niet goed op ik zal ze hieronder zetten. Op 1 foto lijkt het of ze verbrand is maar dat is een rode plek van het krabben.
    Bekijk bijlage 567866 Bekijk bijlage 567867

9. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Wat sneu voor haar! Ik heb zelf ook vaak zonneallergie gehad. Het gekke is dat je het het ene jaar wel kunt hebben en het andere jaar niet. Ik vind het wel lastig te beoordelen of dit het bij jouw dochter ook is. Met iets verkoelende insmeren zoals aloë vera is in ieder geval fijn denk ik.

Edit: mijn post was van voor ik de foto's zag. Ik vind het er wel uitzien als zonneallergie.

Angel1980 en DastyQueen vinden dit leuk.
  10. mamabri

mamabri Niet meer actief

ja, het lijkt inderdaad heel erg op zonneallergie. Ik ga er gewoon van uit dat het feestje door kan gaan hoor! Maar voor de zekerheid laten beoordelen morgen.

11. DastyQueen

is het na een dag geen zon wel al aanzienlijk minder? Ik hoop zo dat haar verjaardag door kan gaan dit weekend. En voor haar dat ze snel van de bultjes en jeuk af is natuurlijk.
    Mijn grootste twijfel over zonneallergie is nu het punt dat het echt alleen op haar romp zit. Mijn moeder heeft opgelet vandaag en zegt wel haar romp extra dik te hebben gesmeerd met zonnebrand omdat ze bang was dat die zou verbranden en omdat die witter was dan haar armpjes en beentjes.

12. DastyQueen

door jullie reacties word ik wel wat rustiger dank jullie wel. Ik laat het sowiso morgen beoordelen maar ik heb al een stuk minder stress nu.

mamabri, jupke en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  13. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik weet niet meer hoe snel het weg was bij mij. Dat het alleen op haar romp zit zegt niet zoveel denk ik, ik had het alleen op mijn armen, ook als ik in mijn bikini had gelegen.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik heb ook nooit overal uitslag, vaak ook alleen op m’n romp en nek ed, juist op de plekken die weinig gewend zijn heb je er vaak last van (maar dus niet altijd, zie reactie hierboven ;)). Ik heb zonnebrandcreme van Lucovitaal, speciaal tegen zonen allergie. Heb er daarmee wel minder last van.

15. yaro

yaro Niet meer actief

Ziet eruit als zonneallergie of warmte uitslag.
    Hebben mijn kinderen ook altijd. En ook op de romp, terwijl mijn zoontje überhaupt nooit zonder shirt liep (droeg ook altijd een zwemshirt). En dan had hij daar wel bultjes en zijn blote armen bijv niet.
    Duurde hier altijd wel een dikke week. En meestal bij de eerste warme zon, zoals nu.

16. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ziet er precies uit als wat m'n zoon vorige week had.
    Ik dacht toen ook aan warmte uitslag maar bleek eczeem te zijn.
    Creme gehad van dokter en na twee dagen alles weg.
    Nu vet houden met vaseline.

17. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Mijn dochter heeft het ook sinds vandaag.. Ziet er idd uit als zonneallergie of warmte uitslag.. Hier blijft het altijd wel een paar dagen zitten!

18. DastyQueen

Wil je misschien een foto maken van de creme die je hebt gekregen? Ik heb ergens nog een tube van toen ik zelf eczeem had in mijn zwangerschap dat was zonder hormonen erin. Misschien kan ik dat erop smeren.

19. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meiden hebben dit ook elk jaar bij de eerste zon. Trekt daarna weg. Als je het koelt (koude douce ofzo) wordt het minder. De rest van de zomer hebben onze dochters totaal geen last van de zon.
    Onze oudste dochter heeft het trouwens niet meer. Is er overheen gegroeid denk ik.

20. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.711
    113
    Vrouw
    Nee klopt daar heb je gelijk in. Maar heb zelf ook snel last van zonneallergie. En als ik dan niet in de zon zit zoals de avond en nacht dan was het vaak de volgende ochtend een heel stuk minder.

DastyQueen en Fuddey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina