iemand bekend met het protocol bij de gyn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door skatjuh87, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik loop sinds een tijdje bij de gyn vanwege de kinderloosheid en heb hier niet zo`n goed gevoel bij. Ik krijg veel verhalen te horen die op elkaar lijken, alleen de mijne lijkt er totaal niet op.

Even alles in het kort
    - ik heb weinig onderzoeken gehad, alleen een echo en bloedonderzoek
    - het zaad van mijn man is wel onderzocht ( was goed )
    - ik slik clomid en word niet in de gaten gehouden
    - volgens de gyn heb ik vorige maand rond dag 15 m`n ei gehad, op dag 25 heb ik bloedgeprikt op progesteron. Nu krijg ik van een ander ziekenhuis te horen dat je na 10 dagen niet meer kan testen hier op.

Door dit soort dingen ( en ik heb meerdere ziekenhuizen opgebeld en navraag gedaan ) vertrouw ik mijn gyn niet meer zo.

Voor alles is een protocol en dat zal hiermee ook wel zo zijn, is iemand bekend hiermee?

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb niet zo heel veel meer onderzoeken gehad dan jou hoor. A
    Heb ook een hsg gehad, maar dat omdat ik voor iui moet.

Ik heb voor de progesteron 3keer laten bloed prikken, ivm lange cyclus. Anders is het 2x. Ik heb zelf op dag 3, 21 en 28 bloed laten prikken. 1x voor je eisprong en 2x daarna. Normaal dus 1x. Dan kunnen ze aan de waardes zien of je een eisprong hebt gehad. Deze moeten na de eisprong hoger zijn.

Is het niet zo dat jullie het nu even zelf moeten proberen, heb ik ook gehad met medicijnen van de uroloog om de antistoffen in het sperma op te heffen. Hebben het toen een paar maanden moeten proberen.

Hopelijk geeft je dit een beetje duidelijkheid.

3. misa

misa Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met gynecologen, maar als je navraag hebt gedaan en nog steeds twijfelt, kun je altijd overstappen toch?
    Liefs jois

4. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook geen goed gevoel bij de eerste gyn waar ik naartoe ging. Hij gaf geen uitleg en vond me maar een aansteller. Uiteindelijk ben ik dus ook van gyn veranderd en daar ben ik nu heel blij om. Ik vind het dus belangrijk dat je je gevoel volgt. Als je denkt dat je gyn tekort schiet, zou ik zeker voor een 2nd opinion gaan!
    ik vind het trouwens wel raar dat je niet in de gaten wordt gehouden met die clomid! Het is toch de bedoeling dat ze via een echo kijken of je eitjes wel rijpen??? Tenminste, zo gaat het bij mij. Ik heb verder een bloedonderzoek gehad en meerdere malen een inwendige echo.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik heb ook al meerdere keren moeten bloedprikken, heb al een paar keer echo's gehad om te kijken of er activiteit was, en m'n vriend heeft een kwakkie in moeten leveren..
    De komende cyclus wil de FA een cyclusanalyse doen, dmv echo's en bloedonderzoek, en waarschijnlijk volgende cyclus een HSG..

Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je idd gewoon naar een andere gyn gaan, want het is niet niks om in de MMM te zitten! En vind het idd vreemd dat je clomid krijgt, maar dat er niet in de gaten wordt gehouden of er wel een ei groeit! Heel vreemd, en hoop dat je snel een fijnere gyn hebt!

Deel Deze Pagina